Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi siistit ja ehjät isot koot ei mene kirpparilla kaupaksi?

Vierailija
23.04.2023 |

Siis 42-46 koot. Silti kuulee valituksia kun kaupoista ei löydy mitään isoja kokoja.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti aloittajalla on hinnoittelu pielessä tai vaatteiden kunto ei ole niin siisti mitä omiin silmiin näyttää.

Käytetty vaate on käytetty eikä siitä paljoa saa, vaikka olisi kuinka "laatumerkki".  Harvemmin 200 euron paidasta saa kirpparilla satasta, vaikka se olisi käyttämätön. 20 euroa on realistisempi hintapyyntö eikä vaatteessa saa silloinkaan olla mitään huomattavia käytön jälkiä.

Minä sain viime kesänä halpaketjujen puserot ja t-paidat kaupaksi, kun hintaa oli 5 eur/kpl. Kalliimpien merkkien housuista ja mekoista sain 15-20 eur/kpl. Myymieni vaatteiden kunto oli todella hyvä, ei venyneitä eikä haalistuneita ja kaikki ostettu ihan lähivuosien aikana. 

Nykyään harkitsen entistä tarkemmin juuri kalliimpien vaatteiden hankintaa, ettei hutiostoja tarvitse myydä murto-osalla siitä mitä itse maksoi.

Vierailija
62/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti aloittajalla on hinnoittelu pielessä tai vaatteiden kunto ei ole niin siisti mitä omiin silmiin näyttää.

Käytetty vaate on käytetty eikä siitä paljoa saa, vaikka olisi kuinka "laatumerkki".  Harvemmin 200 euron paidasta saa kirpparilla satasta, vaikka se olisi käyttämätön. 20 euroa on realistisempi hintapyyntö eikä vaatteessa saa silloinkaan olla mitään huomattavia käytön jälkiä.

Minä sain viime kesänä halpaketjujen puserot ja t-paidat kaupaksi, kun hintaa oli 5 eur/kpl. Kalliimpien merkkien housuista ja mekoista sain 15-20 eur/kpl. Myymieni vaatteiden kunto oli todella hyvä, ei venyneitä eikä haalistuneita ja kaikki ostettu ihan lähivuosien aikana. 

Nykyään harkitsen entistä tarkemmin juuri kalliimpien vaatteiden hankintaa, ettei hutiostoja tarvitse myydä murto-osalla siitä mitä itse maksoi.

Niin että vain sinun myymät on todella hyvässä kunnossa ja lähivuosina ostettu mutta muiden ei sitten vissiin ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti on myös paikkakohtaista meneekö kaupaksi vai ei. Isoissa kaupungeissa menee varmasti mutta pienessä tuppukylässä ei välttämättä niinkään.

Vierailija
64/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko väärä vuodenaika? Nyt ei mene talvivaatteet, vaan ihmiset katselee jo kesävaatteita mieluimmin.

Vierailija
65/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko väärä vuodenaika? Nyt ei mene talvivaatteet, vaan ihmiset katselee jo kesävaatteita mieluimmin.

Tietysti kesävaatteita. Enkai nyt kesää kohden talvivaatetta laita myyntiin.

Vierailija
66/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain sattunut kirpparille asiakkaita, joilla olisi ollut sama koko, maku, tarve ja rahaa ostaa sinun jo hylkäämät vaatteet.

Vierailija
67/70 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksillä menee välillä ihan ihme jutut kaupaksi ja välillä ei mene mitään. Itse en vaivaudu myymään vaatteita, ostan harkiten alennuksista ja kirppiksiltä ja heitän sitten uffiin jos ei tule jotain pidettyä.

Vierailija
68/70 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman kotipaikkakuntani kirppareilla on ylitarjontaa isokokoisista vaatteista. Itse en tahdo löytää kirpparilta mitään sopivaa, käytän vaatteesta riippuen kokoja S ja M (34-38). Aika paljon kirppareille tuodaan myyntiin hompsuisen näköisiä ja jopa jostain kohtaa rikkikin olevia vaatteita ja ne tuskin menevät hyvin kaupaksi.

Vierailija
69/70 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että vain sinun myymät on todella hyvässä kunnossa ja lähivuosina ostettu mutta muiden ei sitten vissiin ole?

Väitinkö jossain noin :D

Kerroin oman kokemuksen kirpparimyynnistä ja esitin kaksi mahdollista syytä sille, miksei keskustelun aloittaja ole saanut vaatteitaan kaupaksi. Ei täällä muutkaan keskustelijat pysty kommentoimaan varmalla tiedolla, jos eivät ole kyseisiä vaatteita nähneet :)

Vierailija
70/70 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ei ole mitenkään isoja kokoja. Isosta voi puhua yli 48 kohdalla. 

Mitäs kokoja sitten on 44 ja 46? Kyllä ne ovat jo isoja kokoja mielestäni.

Ihan normaaleja kokoja. Olet todella pikkuinen, jos 44 on sinusta jotenkin iso koko. Ei tarvitse olla edes ylipainoinen ollakseen kokoa 44. 

Mitä hittoa :-D. Mä painan kuitenkin yli 60 kg eli en ole mikään keijukainen, ja silti koko 38 menee ihan hyvin päälle.