Moderni orjuus on kädestä suuhun elämistä
Itse menettäisin kaiken ja päätyisin kodittomaksi, jos yksikin palkkapäivä jäisi välistä. Tähän täytyy saada muutos
Kommentit (8)
Älkää tuhlatko kaikkia rahoja! Minä laitan palkasta aina 1200-1600€ säästötilille.
Se on juurikin näin... koko ajan kerrotaan samaa valhetta että työ on kaikkein tärkein ja eläkeikää nostetaan samalla - pian 70 vuotta on rajana... ei ole tarkoituskaan että kukaan pääsee eläkkeelle vaan että pieni rikkaiden kerho rikastuu ja työläiset antavat kaikkensa tämän eteen...
Älä lässytä. Asiasi ovat kunnossa.
Jos ongelmia on, käänny sossun puoleen. Tosin vieka taitaa olla vaan narisevassa päässäsi.
Häpeä! ja häpeämästä päästyäsi häpeä! Et edes ymmärrä, mitä orjuus tarkoittaa. Se ei todellakaan ole pilailun aihe. Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Älkää tuhlatko kaikkia rahoja! Minä laitan palkasta aina 1200-1600€ säästötilille.
Kädestä suuhun, pepusta pönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Älä lässytä. Asiasi ovat kunnossa.
Jos ongelmia on, käänny sossun puoleen. Tosin vieka taitaa olla vaan narisevassa päässäsi.
Häpeä! ja häpeämästä päästyäsi häpeä! Et edes ymmärrä, mitä orjuus tarkoittaa. Se ei todellakaan ole pilailun aihe. Häpeä!
Häpeä itse että moitit nykypäivän orjaa...
Hyppäsin 7 vuotta sitten pois uraputkesta. Siitä asti enempi tai vähempi työttömänä, tämä jakso on todentotta auttanut irtautumaan mammonan orjuudesta. Olo on hyvä ja tulevaisuus valoisa.
Ennen oli kaikki paremmin.
Orjanomistajat hommasivat orjille asunnon ja päivittäisen safkan ja kuljettivat työpaikalle.
Nykyorja joutuu itse ottamaan velkaa ja maksamaana asuntonsa kahteen kertaan (korot) ja parhaassa tapauksessa ottamaan lisävelkaa ostaakseen auton millä pääse matkustamaan työpaikalleen.
Orjanomistajat ovat ulkoistaneet kaiken orjiensa tehtäväksi ja keräävät vielä voiton orjien ottamista veloista.
Ennen orjat saivat luuhata isännän nurkissa vanhuutensa päivät, mutta nykyään ne myydään halvimman tarjouksen tehneelle ulkomaalaisomisteiselle Pörriäiselle ja orjan elinaikanaan keräämät rahat ja eläkkeet siirretään ulkomaisiin veroparatiiseihin.
Sama tilanne täällä. Järkyttävää.