Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lähtisit opiskelemaan 45-vuotiaana?

Vierailija
23.04.2023 |

Ei ole oikein mitään lahjakkuutta mihinkään eikä varsinkaan intohimoa paitsi astronauttina toimimiseen, mutta se nyt on poissuljettu vaihtoehto.

T. Surkea pitkäaikaistyötön

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nainen, niin realistiset mahdollisuudet työllistyä on lähinnä hoiva-alalle. Jos saa tutkinnon tehtyä niin töitä kyllä riittää.

Sellasta sukupuolisyrjintää Suomessa.

Vierailija
22/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nainen, niin realistiset mahdollisuudet työllistyä on lähinnä hoiva-alalle. Jos saa tutkinnon tehtyä niin töitä kyllä riittää.

Ai niin joo! Naisethan tykkää hoivata!

Not!!!

Ärsyttää kaikenlainen heikkous, valitus ja sairastelu. Sekä oma että muiden.

Olisin surkea ja inhottava hoitsu.

T: Nainen 45v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämänhän ei siis ole tarkoitus olla mitään naisvihaa, olen itse keski-ikäinen nainen ja meidän kohdallamme ikäsyrjintä alkaa jo nelikymppisenä. Hoiva-alalla ei ole varaa nirsoilla työntekijän iästä, työvoimapula on niin kova.

Vierailija
24/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut minun henkilökohtainen käsitykseni siitä, mihin naiset sopivat ja mihin eivät, vaan kuvaus nykyisten työmarkkinoiden realiteeteista. Olen itse nelikymppinen nainen.

Vierailija
25/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin joo! Naisethan tykkää hoivata!

Not!!!

Ärsyttää kaikenlainen heikkous, valitus ja sairastelu. Sekä oma että muiden.

Olisin surkea ja inhottava hoitsu.

T: Nainen 45v

Ei työstä tarvitse tykätä. Aikuinen ihminen osaa tehdä töitä ilman että se on intohimo eikä kiukuttele

Vierailija
26/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut minun henkilökohtainen käsitykseni siitä, mihin naiset sopivat ja mihin eivät, vaan kuvaus nykyisten työmarkkinoiden realiteeteista. Olen itse nelikymppinen nainen.

Mutta mikä estäisi sitten mielestäsi samanikäisen miehen työllistyvän vastaavalle alalle?

Vierailija
27/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä estäisi sitten mielestäsi samanikäisen miehen työllistyvän vastaavalle alalle?

Ei mikään tietenkään. Hoiva-alalle työllistyvät todennäköisesti kaikki, jotka saavat tutkinnon tehtyä. Miehillä on kuitenkin helpompaa saada jotain muutakin työtä vielä nelikymppisenä, naisia taas aletaan syrjiä iän perusteella jo nelikymppisenä. Kokemusta on, ihan perus asiakaspalvelutyö johon ei edes vaadita koulutusta, ja hakemuksiin ei edes vastata mitään kun työtä hakee keski-ikäinen nainen.

Vierailija
28/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään tietenkään. Hoiva-alalle työllistyvät todennäköisesti kaikki, jotka saavat tutkinnon tehtyä. Miehillä on kuitenkin helpompaa saada jotain muutakin työtä vielä nelikymppisenä, naisia taas aletaan syrjiä iän perusteella jo nelikymppisenä. Kokemusta on, ihan perus asiakaspalvelutyö johon ei edes vaadita koulutusta, ja hakemuksiin ei edes vastata mitään kun työtä hakee keski-ikäinen nainen.

Sotepuolelle lähtisin itsekin jo keski-ikäisenä kouluttautumaan, mutta niin kauan kuin on olemassa injektoitumisen pakko, ei ala ole minua varten. Sääli oikeastaan-minulla korkeallekin koulutettujen ihmisten ja ammattilaisten mielestä olisi ollut paljonkin annettavaa tiettyyn suuntautumiseen alalla, kuten monilla niistä, jotka tämän uhkailu-kiristys-pakotus mentaliteetin vuoksi ovat jo alalta lähteneet. Kaipa sitä vain sitten jää se oman yrityksen perustaminen enää vaihtoehdoksi työttömälle. 

Vierailija
29/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomiksi voi opiskella vaikka etänä.

Vierailija
30/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitää. Jos sitä lähtee 45-vuotiaana opiskelee uutta ammattia ja valmistuu, niin mihinkä sitä työllistyy, kun on liian vanha ja alalta ei aikaisempaa työkokemusta. On vähä huonoo.

Vierailija
31/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussikuski.

Ruotsissa haetaan 259 bussin kuljettajaa vaan Tukholman alueelle. Maksullinen vuoden koulutus. Yhtä aikaa täällä on 800 tuhatta työtöntä mutta liitto pilaa kaiken Ruotsissa. 

Liitot pilaa joka puolella kaiken. Ennen niitä tarvittiin, mutta työläisten olot on jo ihan hyvät. Nyt keskittyvät rettelöintiin. Perinne velvoittaa, vaikkei tarvetta ole.

Vierailija
32/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähdin tuon ikäisenä opiskelemaan sotealaa. En minäkään ihmisistä tai hoivaamisesta pidä, mutta teen sitä silti. Se on itse asiassa mukavampaa kuin ajattelinkaan.

Vierailija
33/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutuksi.

Vierailija
34/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitää. Jos sitä lähtee 45-vuotiaana opiskelee uutta ammattia ja valmistuu, niin mihinkä sitä työllistyy, kun on liian vanha ja alalta ei aikaisempaa työkokemusta. On vähä huonoo.

No jos mikään ei kelpaa. Valmistuin 54-vuotiaana unelma-ammattiini, kun uskalsin siis vaihtaa. Kotoa haetaan töihin. Kilpailutan työnantajia. Sotealalle siis.

Vierailija
35/37 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskele sähköhenkilöksi.

Sähköhenkilö. 😂😂😂

Vierailija
36/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan hommat kutsuu, muuta ei kannata edes ajatella. Sun ikäiset ei yleensä pääse edes työhaastatteluun.

Vierailija
37/37 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallintoa. Kivaa toimistotyötä, palkkaus ihan kohtalainen.