Miksi mä olen tälläinen itkupilli? Mitä tälle voi tehdä?
Jos näen tutun tai sukulaisen pitkästä aikaa niin rupeaa itkettämään jälkikäteen. Samoin leffoissa itken helposti. Onko muita samanlaisia itkupillejä? Muistan kun nuorena mies sanoi aina että teeskentelen itkua!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Olet raskaana?
Ei ole mahdollista!
Ap
No sä vaan olet herkäksi viritetty, tunteet purkautuu itkuna herkästi. Ei siinä mitään ihmeellistä tai väärää ole, se on itseasiassa hyvä että et hilloa tunteita sisällä. Miehiä monesti ärsyttää itku kun tuntevat olonsa avuttomaksi eivätkä tiedä miten päin olla, mitä tehdä. Suomessa yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet raskaana?
Etkö osaa suomea?
Olisipa minullakin tuo kyky. Olo helpottuisi kun voisi itkeä
Syötkö e-pillereitä?
Jos syöt niin siinä on aika todennäköinen syy.
Itken usein väsymystä, ylikuormitusta ja ihan vaan liikoja kierroksia ulos. Sitten soimaan itseäni siitä kun kasvanut tunnekylmässä kodissa missä suututtiin jos itki tms. Mutta itkuhan on tosiaan hyväkin asia joskus, se pitäisi muistaa. Luonnollinen reaktio. Toiset itkee helpommin, toiset ei millään. Niin me ollaan erilaisia taas kerran kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö e-pillereitä?
Jos syöt niin siinä on aika todennäköinen syy.
Mullakin teki e-pilleri tosi itkuherkäksi vaikka muutoin vaan paransi mielialoja, tosin on PCOS eli oma hormonitoiminta ihan viturallaan
Mulla oli nuorempana tuo. Keski-ikäisenä en uskalla itkeä juuri ettei tule nuha tai pää kipeäksi. Ehkä silloin liikuttui ja empatiaa, nytkin empatiaa. Mutta myöhemmin alkoi miettiä ettei pysty jakautumaan kaikkialle, kaikille ihmisille, koska itseä on vain yksi.
Alkoholi, hormonit, väsymys, e-pilleri?
Joillakin tulee taas nauru herkästi kiikkerässä tilanteessa. No hyvä että jotain tunteita näyttää, eikä patoa sisällä.
Olen mies ja kärsin ja nautin samasta ongelmasta/siunauksesta :-)
Autoradiosta jos tulee jotain elämää suurempaa musiikkia, laitan volyymit kaakkoon ja kyyneleen alkavat virtaamaan silmistäni ja vaimoni, joka ei ole alkuunkaan tunteellinen ihminen (en ole koskaan nähnyt hänen itkevän) katselee minua ihmetellen, että mitähän v tt ua nyt taas :-)
Elämäni alkutaipaleilla häpesin "herkkyyttäni", mutta iän karttuessa itken vapautuneesti katsellessani hyvää elokuvaa, kuunnellen hyvää musiikkia etc.
Koronan jälkeen minustakin tullut itkupilli.Pienimmästäkin alan kyynelehtimään. Kamalaa.
Olet raskaana?