Miksi sanotaan, että esimerkiksi tanssikursseilla tapaa uusia ihmisiä?
Kävin tanssikurssilla ja ei kyllä ollut aikaa puhua kenenkään kanssa. Ihmiset tulivat paikalle, tanssittiin, tauot olivat lyhyitä (vessataukoja, juomataukoja) ja tunnin loppuessa kaikilla oli kiire kotiin.
Kaksi kertaa jaksoin käydä kunnes lopetin. Rahat meni kankkulan kaivoon.
M27
Kommentit (54)
Ukko kuin ukko pyydystää siiderivalaan alleen "ravintola"sta.
Ideana onkin osata tanssia sen verran kohtuullisesti, että ilkeää pyytää lavatansseissa naisia mukaan tanssin pyörteisiin ja ehkä jotain muuta. Tosin voihan se olla että aika on mennyt tästäkin ohi.
Että kun heti joku ei iskenyt kimppuun, niin samantien luovutit.
No etsi sitten jokin muu harrastus tai paikka, missä isketään heti kimppuun.
Vanha sanonta, toiveajattelua. Mutta jos mies on hyvä tanssija, on rytmitajua ja koordinaatiota, voi olla haluttu kumppani riennoissa. Ennen käytiin salsailloissa, nyt en tiedä onko sitä enää. Siinä tutustuu enemmän kuin jos pysyy kotona. Suomalaiset ei kyllä kursseilla tapaa toisiaan, kontaktia suorastaan vältellään tai sitten alistutaan siihen että pari suulasta tyyppiä ottaa tilan haltuun.
Homma menee niin, että ensin käyt kurssilla niin kauan, että osaat vähintään jotenkuten sujuvasti sen lajin. Sitten etsiydyt sen lajin illanviettoihin, ja siellä törmäät ihmisiin, joista joku on ehkä kurssikaverisi. Siinä on hyvä syy päätyä juttusille ja yhdessä tanssimaan. Ja siitä se sitten lähtee.
Ei näissä kuitenkaan mitään takuita ole. Vaikka tekisit kaiken just prikulleen "ohjeen" mukaan, niin jos olet pönttöpää, niin ei sinulle seuraa löydy.
Ihan sama mistä harrastuksesta on kyse, vaikka ryhmäjumpassa tai uimahallissa käynnistä, niin ei siellä parina ekana kertana kehenkään tutustuta. Ne vakkarikävijät sitten alkaa jossain vaiheessa yleensä tutustua toisiinsa paremmin. Tulee niinsanotusti naamat tutuiksi. Sehän on aika yleistä että osa porukasta käy vain muutaman kerran ja luovuttaa, mutta ne vakkarit jää ja alkaa jutella, jos kiinnostaa jutella. On munkin harrastuksessa niitä vakkarinaamoja jotka on tuttuja jo parinkymmenen vuoden ajan, eikä heitä ole kiinnostanut jutella sanaakaan. Eivät ole siellä seurustelemassa vaan harrastuksen itsensä takia.
Heh, meidän pikkupaikkakunnalla paritanssikursseille saa osallistua vain oman parin kanssa :D Sinkut eivät siis saa vaivautua.
Olisitpa ap hetken vielä jatkanut. Monet (esim. minä) on niin hitaasti lämpiävää sorttia että vasta 12. kerralla uskaltautuu sanomaan muutakin kuin moi :D
Vierailija kirjoitti:
Heh, meidän pikkupaikkakunnalla paritanssikursseille saa osallistua vain oman parin kanssa :D Sinkut eivät siis saa vaivautua.
Olisitpa ap hetken vielä jatkanut. Monet (esim. minä) on niin hitaasti lämpiävää sorttia että vasta 12. kerralla uskaltautuu sanomaan muutakin kuin moi :D
Häh, onko jossain vielä noin takapajuista. Itse asun maalla, mutta joka paikassahan on jo 30 vuotta ollut käytäntönä, että pareja kierrätetään, ja oman parin kanssa tanssimista ei edes suositella, koska kierrättämällä oppii paremmin ja oikeasti viemään ja seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Samat kokemukset Blomqvistin tanssikurssilta. Puhelimessa rouva B kertoi, että aina mahtuu mukaan parittomia naisia, kun miehiä on aina kuitenkin enemmän. Olikin kolme naista liikaa. Kaverini toivat toiselle kerralle miehensä, mutta jäivät sitten pois kokonaan. Minä jatkoin sitkeästi yksikseni tanssimista, joskus olin rouva B:n parina. Lopulta kurssille tuli jostain kaksi paritonta miestä, jotka olivat sellaisia kopeloivia rumiluksia, että minulta tanssiminen jäi siihen.
😂 Voi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, onko jossain vielä noin takapajuista. Itse asun maalla, mutta joka paikassahan on jo 30 vuotta ollut käytäntönä, että pareja kierrätetään, ja oman parin kanssa tanssimista ei edes suositella, koska kierrättämällä oppii paremmin ja oikeasti viemään ja seuraamaan.
Juu, meillä on todella takapajuista, ollaan kai Suomen juntein paikkakunta :D
Ja ilmeisesti täällä meilläkin kurssilla kierrätetään tanssiparia, mutta sinne voi ilmoittautua vain kaksin eli oma pari pitää olla. Haluavat ilmeisesti varmistaa sen, että siellä on tasamäärä osallistujia ja kaikille varmasti parit.
Mutta itse en siis sinkkuna voi osallistua tuolle, tämä ihan vetäjien kanssa selvitetty.
Ja sitten ihmetellään miksi meidän paikkakunnalla on hirveästi yksinäisiä ja puolisoa vaikea löytää :D
-sama
Suomalaisiin kestää ihan pirun kauan tutustua, kovin estoista on. Enkä ole edes mikään suupaltti itsekään mutta huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilmeisesti täällä meilläkin kurssilla kierrätetään tanssiparia, mutta sinne voi ilmoittautua vain kaksin eli oma pari pitää olla. Haluavat ilmeisesti varmistaa sen, että siellä on tasamäärä osallistujia ja kaikille varmasti parit.
Mutta itse en siis sinkkuna voi osallistua tuolle, tämä ihan vetäjien kanssa selvitetty.Ja sitten ihmetellään miksi meidän paikkakunnalla on hirveästi yksinäisiä ja puolisoa vaikea löytää :D
-sama
Etsi netistä kaveri kurssille. Siinä on hyvä sauma myös vetäytyä, jos toinen ei kiinnosta. Kysehän oli vain tanssista. Isommissa kaupungeissa saattaa olla tanssitapahtumia tai salsailtoja.
Tuntui siis nololta vaan seistä hiljaa yksin taukojen aikana ja sitten jotenkin yrittää tehdä sitä mitä ohjaaja näyttää. Ei maistunut enää tokan kerran jälkeen.
ap
Avainsana kursseille on jatkuva parinvaihto!!! Älä mene, jos vaan nysvätään oman parin kanssa.
Mene lavatanssiseuran kursseille, niin maksat vain niistä tunneista, joilla oikeasti käyt. Voi mennä 2 kk tai 2 vuotta, että nappaa.
Aloita alkeista, valssi, faksi, humppa. Tanssin lomassa vihjaillaan niistä lavoista, joilla vkl käydään eli siellä bongataan.
Salsa on harvinaista herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa!!! Kuule, jos miehenä opit hyvin tanssimaan, niin sinulle riittää naisia jonoksi asti! Jatka nyt sitä salsaamista.
En mene ikinä enää tanssimaan. Ei ollut helppoa ja jatkuvasti piti fokusoida, että askeleet menee edes jotenkuten oikein, eli en tule oppimaan salsaa kunnolla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta itse en siis sinkkuna voi osallistua tuolle, tämä ihan vetäjien kanssa selvitetty.Ja sitten ihmetellään miksi meidän paikkakunnalla on hirveästi yksinäisiä ja puolisoa vaikea löytää :D
-sama
Kysele työpaikalta kiinnostaisiko jotakin myös tanssimaan opettelu. Ja laita siihen tieto, että pareja vaihdetaan. Ja ilmoita niille opettajille yhteystietosi, että jos olisi joku toinenkin pariton...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa!!! Kuule, jos miehenä opit hyvin tanssimaan, niin sinulle riittää naisia jonoksi asti! Jatka nyt sitä salsaamista.
En mene ikinä enää tanssimaan. Ei ollut helppoa ja jatkuvasti piti fokusoida, että askeleet menee edes jotenkuten oikein, eli en tule oppimaan salsaa kunnolla.
ap
Salsa on vaikea laji aloittaa. Fusku olisi helpompi. Mutta kyllä siinäkin pitää aluksi kovasti keskittyä. Ehkäpä sulla ei ole rytmitajua kylliksi. Tykkäsitkö musiikista? Taidanpa houkutella miehei pitkästä aikaa tansdikurssille tänään. Tanssi on valtavan ihanaa kun sitä osaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella tanssitunnilla olit? Mitä siellä tanssittiin?
Salsa
Älä silti luovuta! Ei sitä koskaan tiedä. Olet joka tapauksessa kiinnostavampi henkilö muiden silmissä, kun harrastat jotakin etkä vain istu sohvalla kotona. Itselläni on vähän samantapaisia kokemuksia erästä toisesta harrastuksesta. Siellä oli kivaa, mutta en tutustunut kehenkään eikä kukaan muu tuntunut etsivän kumppania. Monilla oli jo ennestään puoliso ja siellä oli avioparejakin.
Sä olet ihan liian hätäinen. Ajattele siltä kannalta että siellä saattaa olla moni muukin sillä mielellä, että jospa täältä löytyisi jotain kavereita. Mutta ei se heti tapahdu, ellei jostain syystä kemiat kohtaa samantien ekojen parien kanssa. Todennäköisyys siihen on hyvin pieni.