Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistinen ihminen

Vierailija
23.04.2023 |

Olemme aviopuolisoni kanssa alkaneet ymmärtää, että ex mieheni voi hyvinkin olla narsisti..Hänellä on myös alkoholiongelma, mutta käytös viittaa hyvinkin narsismiin.

Tässä muutamia juttuja, kertokaa vaikka oma mielipiteenne, miltä nämä kuulostaa?
Meillä on yhteisiä lapsia, ja siksi en ole päässyt tästä miehestä eroon..Lapsista olenkin huolissani, koska he joutuvat isänsä manipuloimaksi ja hänen kaltoinkohtelemaksi.
Kuinka pystyn todistamaan että hän kärsii narsismista? Olemme eronneet kuusi vuotta sitten.

Olen harrastanut aikoinaan paljonkin ratsastusta ja hevosten hoitoa. Nyt pitkästä aikaa olin aloittanut harrastuksen uudelleen. Myös lapseni tulivat mukaan tallille.
Exä ääniviesteissään kertoi minulle, etten minä edes tiedä hevosista mitään enkä osaa hevosia hoitaa ja lasten ei pitäisi olla kanssani tallilla, koska heille sattuu vielä jotain.

Mutta itseään tämä exä kuitenkin kehuu, miten hän on oikea hevosmies ja kaikkea, ja väitti jopa lapsilleni ostaneensa hevosen. Niin ylpeänä sitä hehkutti. Hän myös pelaa näitä ravipelejä.

Siinä kummasteltiin puolisoni kanssa kahestaan, että miten miehellä, jolla ei ole edes ollut rahaa ostaa ruokaa lapsilleen, ja maksaa talonsa sähkölaskuja,on voinut olla varaa ostaa hevonen, niin selvishän sekin, että ei hän ollut ostanut hevosta, vaan oli vain valinnut ystävälleen hevosen, jonka hänen ystävänsä sitten osti, ihan itse.
jatkuu..

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni narsisti on alkoholisti. Myös Adhd. Toki voi olla alkkis olematta narsistikin, mutta lähisuhteissani jokainen narsisti on ollut myös alkoholisti eikä yksikään alkoholisti ilman narsismia. Alkoholismi on selkeä asia ja siitä voi puhua oikeudessa (määrät, tiheys, käytös, juominen lasten läsnäollessa tms). 

Youtubessa kanava Narsisti vs Minä.

Enkunkielisiä vaikkapa Mental Healness ja Raw Motivations ovat perheenisän perspektiivistä puhuvia (avaavat siis narsisti perheenisän/aviomiehen/seurustelukumppanin aivoituksia). 

Vierailija
22/24 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä narsisseja on yllättävän paljon suomessa nykyään. Ei ennen ollut, jokin on muuttunut yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä narsisseja on yllättävän paljon suomessa nykyään. Ei ennen ollut, jokin on muuttunut yhteiskunnassa.

Se on muuttunut, että on tullut diagnostiikka sekä levinnyt tietoisuus ja suomalaiset ovat alkaneet puhua. 

Vierailija
24/24 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaikuttaa kieltämättä narsistilta, mutta kuten jo joku totesikin, niin älä vie keittiödiagnoosiasi oikeuteen. Sinun kannalta parasta, että itse säilytät maltin ja asiallisuuden, pitäydyt vain konkretiassa ja tosiasioissa (ei oletuksissa). Näin oikeudelle jää sinusta käsitys tervejärkisempänä ja lasten kannalta soveltuvampana osapuolena. Minimoi myös yhteydenpito exääsi. Jos exäsi lähettää kymmenen viestiä, laita sinä hänelle vain yksi - viileän asiallinen ja ytimekkään lyhyt. Anna hänen meuhkata, itselleen tekee sillä vain eniten vahinkoa.

Terv. Been there, done that

Tämä. Jos alat vihjailemaan mielenterveysasioilla, näyttäytyy se omalta kannaltasi epätasapainoisena, ja alkavat pitää teidän keissiä jonain keskinäisenä wt-sekoiluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi