Melkein hukuin!
Olimme koulun kanssa uimassa, ja kaikkien piti mennä syvimpään altaaseen laudan kanssa.Kun olin melkein puolessa välissä, niin kaverini pysähtyi eteeni, ja tein virheen kun en kiertänyt kaveria, koska siihen ei ollut rohkeutta. Sitten tulikin yllätyksenä että ei ollutkaan enää kaiteita ja meinasin lipsahtaa veteen mutta sain viimehetkellä kiinni reunasta. Minulla ei mennyt kuin 2min päästä ylös mutta kuin pääsin ylös niin uimaohjaaja tuli huutamaan minulle, että mikset kiivennyt ylös! Sain erittäin kovat traumat tästä enkä paljoa enää uskalla uida.Enkä uskalla mennä uimakouluun. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (4)
Kirjoitin eka kommentin. Haluan vain lisätä, että rakas pieni, olen niin iloinen, ettei mitään vakavaa sattunut. Lohduta myös itseäsi. Kun menet uimaan, sinulla pitäisi olla turvallinen olo. Älä ui ennen kuin olet saanut apua jostain.
Minäkin melkein hukuin pienempänä:(( Tuntu ihan järkyttävältä...tapahtu noin 4-5 vuotta sitten...
Minä hukuin neljä vuotiaana, jäin kuitenkin henkiin. Opettelin uimaan mutten uskaltanut koskaan hypätä kuin reunalta uimaan. Kun aikuistuin en uskalla enää uida jos ei jalat yllä varmasti pohjaan
Kerro uimaohjaajalle tai opettajalle, jos mahdollista, miten järkytyit siitä tapauksesta. Kerro myös ystävälle tai äidille tai kenelle vaan läheiselle myötätuntoiselle ihmiselle. Vedessä ei voi olla liian varovainen.
Ällistyttävää, että sait huudot. Onko sinne syvimpään altaaseen pakko vielä mennä? Sitä pitäisi ehkä miettiä.
Kouluterveydenhoitajankin kanssa voisi varmaan keskustella tilanteesta, jos et muuten saa tukea.