Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään jonka tuttavalla tai sukulaisella ollut aivoverenvuoto? Missä kunnossa on nyt?

Vierailija
21.04.2023 |

Vastauksista kiitollinen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuotoja on eriasteisia, niihin vakavimpiin kuollaan hetkessä, osassa jäädään huonokuntoiseksi ja tarvitaan kaikenlaista terapiaa, ja sitten on sellaisia, kuin itsellä, eli "pintavuoto", joka leikattiin kuntoon Taysissa, ja sanottiin, että kunhan en polta tupakkaa, ei ole mitään hätää jatkossa. Olin 45-vuotias silloin, vuonna 2013.

Vierailija
22/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli parikin kertaa ja se leikkaushan oli tuskastuttavan hidasta. Molemmista selvisi ja oli tavallaan oma itsensä niiden jälkeen, mutta hänestä tuli jotenkin naivi ja puolustuskyvytön. Joutui rakkaushuijareiden kohteeksi. Harmittaa edelleen jälkeenpäin, koska mä pidin sitä hänen nuorekasta ja elämäniloista asennettaan vain positiivisena asiana, mutta kyllä siitä olisi pitänyt huolestua kun hänestä tuli kuin parikymppinen likka. Helposti höynäytettävä. Ei sitä vaan omalta huolestumiseltaan nähnyt siinä hetkessä.

Saisivat laittaa noiden aivojen ronkkimisten jälkeen aina potilaat ainakin joksikin aikaa automaattisesti edunvalvonnan alaiseksi, varsinkin jos potilaalla on omaisuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen puoli kehosta halvaantui. Pystyy kyllä puhumaan ymmärrettävästi ja ajatus kulkee jotenkuten, mutta ei pysty itsenäisesti melkein mihinkään.

Vierailija
24/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä 2x. Ensimmäisestä hajuaisti heikkeni.

Toinen, Sav ja pieni aneurysma, aiheutti huimausta. Kummastakaan ei mennyt liikunta-, puhe-, tms kyky.

Lääkäri ollut molemmilla kerroilla aivan ihmeissään. Kummallakin kerralla käveli omin jaloin sairaalaan minun viemänä.

Ikää yli 80v molemmissa. Noiden vuotojen väli oli noin 7v.

Vierailija
25/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli 10 v. sitten, kun oli noin 40 v.

Oli tosi huonossa kunnossa, muistaakseni pari viikkoa tehollakin, joka tapauksessa pitkään sairaalassa.

On toipunut työkykyiseksi, mutta ei ihan ennalleen. Aikaisemmin ratsasti tosissaan, mutta enää vain satunnaisesti. On myös hajamielisempi ja kuulemma näkökenttä kapeampi, tai ei näe sivuille niin hyvin kuin ennen.

Joka tapauksessa normaalia elämää viettää eikä hänestä kukaan aiemmin tuntematon huomaisi, että ei ole aivan kunnossa.

Vierailija
26/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että jos suvussa on aivoaneyrysmaa tai aneyrysmia aortassa tms niin niitä voidaan parantaa ennalta, eli verkottaa eikä tarvitse pelätä että saankohan minäkin..

Minulla on tiedossani kaksi sukua, joissa tutkittiin kaikki jotka halusivat ja kartoitettiin löytyykö aneyrysmia kun oli useita menehtynyt.

Ja löytyihän niitä. Leikattiin ennalta ja vuotoriski väistyi pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme