Mitä teette jos tuntuu yksinäiseltä ja aurinko paistaa?
Mietin että on yksinäinen viikonloppu tulossa, mutta helkkarin hienot ilmat. Mitä kivaa keksisi? Ei mielellään mitään yksinäistä shoppailua, kävelyä tms. se mielestäni vaan korostaa yksinolon kurjuutta. Mutta kaikki ehdotukset otan kiitollisena vastaan
Kommentit (42)
Suomen vesi-, näkö- ja lintutornit – Google My Maps yritin linkata koko linkin, mutta ei jotenkin onnistu. Itse en lintutorneissa käy niin en tiedä niistä kauheasti.
Tietokoneella pelannu kokoikäni, välillä räplään musiikki ohjelmistoo.
Verhot kiinni ja peiton alle. Ihanaa. Ei ainakaan aurinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse pysyn sisällä ja vedän verhot ikkunan eteen. Palataan syksymmällä asiaan!
Kirjaimellisesti 🙌
Vierailija kirjoitti:
Menen sinne ulos aurinkoon. Jos on tarpeeksi lämmin pakkaan itselleni kivat eväät, otan kirjan kainaloon ja menen huovan päälle puistoon lukemaan.
Laita nyt ainakin se 50 suojakerroin. Kyse ei ole ihon palamisesta.
Introvertti ap kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä, mutta missä parhaat lintupaikat? Suosituksia?
Laru
Kävelyä Lady Gagaa kuunnellen 🥰 Lapset kun vielä mukaan, niin ei muuta kuin lomailemaan... 😎
Menen kävelenään ja kerään roskia. Olen avuksi ihmisille, jotka vierastavat roskasikoja.
Yhteen aikaan ajoin paikallisjunalla kahville keskustaan. Junassa oli kiva kuunnella ihmisten juttuja, kuului ikäänkuin porukkaan, kahvilassa samoin.
Koiran jos ottaa, juttuseuraa tulee toisista ulkoiluttajista.
Parasta on olla sisällä, verhot kiinni ja lukea kirjaa. Ulkona vilkasta elämänmenoa seuratessa tuntuu yksinäisemmältä.
En kerro, koska täällä ei saa totuutta kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteen aikaan ajoin paikallisjunalla kahville keskustaan. Junassa oli kiva kuunnella ihmisten juttuja, kuului ikäänkuin porukkaan, kahvilassa samoin.
Koiran jos ottaa, juttuseuraa tulee toisista ulkoiluttajista.
Mä taas usein ihmettelen muiden juttuja kuunnellessa, että ihanko oikeasti tuollaisillakin ihmisillä on seuraa (tai ainakin se joku jolle puhua puhelimessa) ja mä olen yksin..
Ja nämä koirat ja ulkoiluttajat. En tiedä onko tuo sitten kiinni asuinpaikkakunnasta, koska ainakaan itse en pahemmin juttuseuraa saanut koirankaan kanssa ja välillä harmitti sekin, että mun takia ei sitten koirallakaan ole oikein koirakavereita.
Tänään ei ainakaan harmita yhtään se ettei ole mitään tekemistä, menoa eikä seuraakaan, koska ihmiset tuntui olevan ihan hysteerisen vauhkoja ja jengalla tämän lämmön ja auringon takia eli siis normaaliakin ärsyttävämpiä ja rasittavampia.
Aivan järkky möykkä kaikkialla eikä ihmiset keskittyneet sitäkään vähää muiden ihmisten huomioimiseen tai ylipäätään siihen mitä ovat tekemässä kuin normaalisti. Näillä oli tosiaan aivot narikassa vaikka selvinpäin kai ne vielä iltapäivästä oli.
Pakkaa reppuun eväät ja istuinalusta ja lähde metsäretkelle. (Jos ei löydy valmista istuinalustaa, sanomalehti muovipussin sisällä eristää sekä kylmän että kosteuden.) Kansallispuistot ja ulkoilualueet on kivoja, mutta myös lähimetsäkin tarjoaa paljon. Voit ottaa mukaan kirjan tai kiikarit. Vaikka olisi lämmin keli, kannattaa pakata mukaan jokin lämmin taukovaate.
Luonnossa et ole koskaan yksin, aina on seuraa. Puuhun voi nojata ja vuodattaa murheet. Nyt luonto heräilee ja puuhaa riittää. Kaupungilla tulee helposti yksinäinen olo, mutta luonnossa ei koskaan. Yksinliikkuva on myös hiljaisempi ja avoimempi ympäristölle. Yksin liikkuessa tulee huomattua kaikenlaista mikä seurassa menisi ohi.
Luontoon . fi osoitteesta löytyy tietoa eri paikkakuntien ulkoilualueista jne. ja googlettamalla löytyy myös. Joskus myös pieni eksyminen lähimetsään tekee terää.
Ei sitä yksinään voi seuraksi muuttua joten yritän parhaani mukaan olla ajattelematta sitä, että olen yksinäinen vaikka toki se näin keväällä ja kesällä on hankalampaa kuin mitä marraskuussa. Tosin silloinkin olisi kyllä kiva juoda jonkun kanssa yhdessä teetä tai vaikka glögiä ja ihan parastahan olisi kotoilla kumppanin kanssa siinä hämäryydessä..
Mut siis joo. Teen siis oikeastaan samanlaisia asioita oli sitten kesä tai talvi eli ulkoilen ja lenkkeilen harmitellen sitä, ettei nämä lenkkimaastot oikein silmää hivele eikä muutenkaan anna elämyksiä eikä edes hiljaisuutta tai rauhaa. Lähinnä sitä sitten menee vähän kuin automodella olevana robottina ja kiertää lenkin eikä näe eikä kuule mitään.
Youtubesta balladivoittoista karaokea ja sitten suruisasti jollottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voit mennä parvekkeelle tai ulos ottamaan aurinkoa.
Tai lähteä treenaamaan, juoksua, kävelyä, polkupyöräilyä, porrastreeniä.
Parvekkeelle tai ulos kannattaa mennä, mutta auringon "ottaminen" ei ole järkevää. Itse en pyöräillessä koskaan tunne itseäni yksinäiseksi.
Menen tapahtumiin. Koko ajan tapahtuu jossakin jotain. Seurakunnissa, kaupungilla jne.
Sitten luen paljon. Se on aina kivaa.
Nähtävästi säännöt kieltää meiliosoitteet..