Naapurista leijailee ikävästi tupakanhaju meidän avoimesta ikkunasta sisään. Olen vaan niin kyllästynyt tähän.
Kommentit (51)
Minua ainakin vituttaa asua ihmisten lähellä ja kerrostalossa. Sitten joku vielä valittaa ja aukoo päätään tupakansavusta. Poltan niin kauan kunnes pääsen pois täältä helvetistä koska se auttaa sietämään mm.naapureita :::)). Ja jumalauta siihen ole kenelläkään mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö älyä pistää ikkunaa kiinni, ellei joku käske?
Ja jos on liian kuumaa, pienennetään lämmitystä, eikä avata ikkunaa!
Taloissa on ilmastointi, emme asu missään puollossa, kaikki käryt haisevat naapurissa. Kavelyllä olen huomannut kuinka patioilla kuivumassa oleva pyykki löyhkää hirveille huuhteluaineille, voi lapsiparkoja.
Alakertaan muutti pariskunta joka grillaa nyt melkein päivittäin, en haluaisi sitkäkään haistella mutta siedän.
Tupakka on se ällöttävin haju, aivan kuin sikalan löyhkä.
Minua vituttaa naapurissa möykkävät ja haisevat yön timot, miten eroon ?
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa kait nykyään ovat ketjupolttajat siis semmoiset, että poltetaan monta tupakkaa peräjälkeen. Minäkin tässä lopettelen ja kivasti saanut jo vähennettyä muutamaan eli n. 5 päivässä. Partsilla minäkin kessuttelen ja yläpuolen naapuri on tosi kivasti suhtautunut siihen. Helpompi lopettaa, kun ei painosteta tai uhkailla. Menee leppoisasti ja tänä kesänä lopetan kokonaan. Koskaan ei ole kukaan naapuri valittanut tupakoinnistani. Taisi se olla satunnaista jo ennen lopettamispäätöstä.
Kyllä ketjupolttajan määritelmä täytyy jo aiemmin, ei se vaadi monen röökin polttamista peräperään vaan esimerkiksi myös hyvin lyhyen ajan sisään poltetaan monta röökiä. Onhan tuo viisi röökiäkin aikamoinen määrä jos miettii sen jakamista valveilla olon ajaksi.
Ole onnellinen ettei naapurisi ole häiriintynyt polttelustasi. Hän ei luultavimmin ole kehdannut mainita asiasta tai sitten on entinen tupakoija jota (tupakan)savun haju ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muuttaa timo- ja löyhkävapaaseen taloon.
Miksi pidät ikkunaa auki?
Oletko kuullut energian maksavan rahaa?
Ja nykysellään vielä paljon rahaa.
Tuuletus on ok, kokoaikainen ikkunan auki pitäminen ei todellakaan ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiössänne on tupakointikielto, niin yhteys isännöitsijään. Jos ei, niin sitten kannattaa asiasta keskustella suoraan naapurin kanssa.
Taloyhtiön omaa tupakointi kieltoa ei tarvitse noudattaa. Taloyhtiön tulee hakea virallinen tupakointikielto omalta kunnalta, jos sitä ei noudata voi isännöitsijä puuttua asiaan.
Miksi ap on ängennyt taloon asumaan missä tupakointi on sallittu?
En tiedä auttaako neuvoni tilannettasi, mutta tutustuin tupakoivaan naapuriini. Hajua tunki asuntooni usein. Myös kova bilettämään ja kaveritkin polttivat.
Kun tuntee naapurin ihan ystävällisessä hengessä ja juttelee hajuongelmasta siihen voi miettiä jonkun rauhanomaisen ratkaisun. Tyhminkin naapuri tajuaa, että häntä kohtaan ollaan nyt ystävällisiä ja kohteliaita.
Naapuri piti jatkossa huolen, että jos oli bileitä hän myös käski kavereitaan joskus pihalle polttamaan kuin siinä parvekkeella.Ja minua ei niin hirveästi enää joka tupakointi ärsyttänyt, kun tajusin naapurin väittävän toiveistani.
Laitoin joka joulu kortin ja suklaalevyn hänen postilaatikostaan kiittäen kivasta naapuruudesta.
MAailmassa saa ihan mitään vaan ystävällisellä käytöksellä.
Ap, osta pari tuoretta silakkaa ja unohda ne parvekkeelle. Tai rupea syöttämään parvekkeella lintuja, ne paskoo toistenkin parvekkeet pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiössänne on tupakointikielto, niin yhteys isännöitsijään. Jos ei, niin sitten kannattaa asiasta keskustella suoraan naapurin kanssa.
Taloyhtiön omaa tupakointi kieltoa ei tarvitse noudattaa. Taloyhtiön tulee hakea virallinen tupakointikielto omalta kunnalta, jos sitä ei noudata voi isännöitsijä puuttua asiaan.
Lisäyksenä vielä. Taloyhtiö voi hakea tupakointikieltoa tupakkalain perusteella huoneistoon kuuluvalle parvekkeelle, huoneiston käytössä olevaan ulkotilaan ja jopa huoneiston sisätiloihin. Kiellot määrää kunnan viranomainen taloyhtiön hakemuksesta, jonka taustalla pitää olla asunto-osakeyhtiön yhtiökokouksen enemmistöpäätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää muuttaa timo- ja löyhkävapaaseen taloon.
Toivottavasti tähän tulee pian laki myös, osa uusista taloista rakennetaisiin yön timottomiksi. Ah, olisi savutonta taloa, alkotonta taloa, autotonta taloa, väritöntä taloa, lihatonta taloa, lihallista ilo ;) taloa.
Kuinkahan iso operaatio se olisi koittaa häätää asukas asunnosta parveke tupakoinnin takia?
Ei tuolle voi mitään. Jotain ärsyttää tupakointi, toista haukkuva koira, jotain itkevä vauva. Ei näille mitään voi. Kaikkea ei vaan voi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä auttaako neuvoni tilannettasi, mutta tutustuin tupakoivaan naapuriini. Hajua tunki asuntooni usein. Myös kova bilettämään ja kaveritkin polttivat.
Kun tuntee naapurin ihan ystävällisessä hengessä ja juttelee hajuongelmasta siihen voi miettiä jonkun rauhanomaisen ratkaisun. Tyhminkin naapuri tajuaa, että häntä kohtaan ollaan nyt ystävällisiä ja kohteliaita.
Naapuri piti jatkossa huolen, että jos oli bileitä hän myös käski kavereitaan joskus pihalle polttamaan kuin siinä parvekkeella.Ja minua ei niin hirveästi enää joka tupakointi ärsyttänyt, kun tajusin naapurin väittävän toiveistani.
Laitoin joka joulu kortin ja suklaalevyn hänen postilaatikostaan kiittäen kivasta naapuruudesta.
MAailmassa saa ihan mitään vaan ystävällisellä käytöksellä.
Joskus saa, joskus ei.
Riippuvuus on sellainen asia ettei henkilö sille välttämättä mitään ilman pakkotoimia voi vaikka kuinka yrittäisi. Sinulla oli fiksu ja ymmärtäväinen nuori naapuri.
Vuosikausia polttanut korsteeni ei välttämättä suhtaudu yhtä suopeasti vastaavanlaiseen lähestymisyritykseen (kuten täältäkin voidaan vastauksista lukea).
Vierailija kirjoitti:
Ap, osta pari tuoretta silakkaa ja unohda ne parvekkeelle. Tai rupea syöttämään parvekkeella lintuja, ne paskoo toistenkin parvekkeet pilalle.
Pitää kokeilla tätä silakkaa. Toki tuo mätä kananmuna on jo karkoittanut tupakoijan joten ei ongelmaa enää, mutta siltä varalta jos palaa.
Mä en sit tajua, miks pitää tietentahtoen muuttaa/jäädä asumaan taloon, jossa ei tupakaointikieltoa ole. Kun nykyään niitä savuttomiakin taloja on tarjolla. Omassa kaupungissa esim. jopa kaupungin vuokrataloista löytyy kiinteistöjä, joissa ei saa polttaa.
Minä laitan heinäkuussa kanankakkaa kukkaruukkuihin ja lähden mökille. Naapurin vuoro haistella.
V, tun pöljät. Mitäs pakkaudutte yhteen kasaan. Pasta haisee ja banjot soi, missä vain on asutus kuin slummi.