IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi
Kommentit (9493)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.
Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.
Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.
No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.
Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?
Siksi että tämä on keskustelupalsta, jossa voi jakaa ajatuksia.
Ei haittaa jos pidät foobikkona, en aio kutsua miehiä naisiksi siltikään.Minä en koskaan kutsu ketään heidän sukupuoli-identiteetin mukaan(tai edes sen, mikä käsitys minulla siitä on). Yksinkertaisinta on kutsua nimellä ja antaa ihmisten olla, miten kokevat.
Kiitos. Olen syntynyt naiseksi ja koen itseni naiseksi. Olen nainen. Olen synnyttänyt ja tulen kokemaan vaihdevuodet. Olen aito nainen. En cis-nainen, joten älkää kutsuko minua siten.
Sinulle hyvä nimitys olisi Synnyttäjä.
Biologisesti olen nainen, joka pystyy synnyttämään. Ja olenkin synnyttänyt viisi lasta. Eli puhutaan naisista ja miehistä. Naisen nimittäminen synnyttäjäksi on yhtä alentavaa kuin miehen nimittäminen siittäjäksi. Lasta ei pelkästään synnytetä vaan lapsi kasvaa pienestä ja usein epävarmastakin alusta pikku hiljaa äidin mahassa. Äiti kantaa omassa kehossaan uutta elämää, ihmettä. Ja lapsi tuntee syntyessään äitinsä sydämensykkeen ja äänen ja nämä rauhoittavat lasta sen ollessa avuton vauva.
Lapsen saaminen on aina lahja ja lapsen synnyttämistä suurempi asia on lapsen kasvattaminen. Sen tekevät yhdessä vanhemmat, useimmiten äiti ja isä, joskus kaksi äitiä tai kaksi isää, joskus jopa isovanhemmat.
Minä taas nainen, joka ei ole synnyttänyt, enkä enää menstruoikaan menopaussin läpikäytyäni. Näin ollen on todella kätevää, että meillä on termi, joka kattaa edellisen lisäksi myös kaltaiseni tapaukset:"Nainen" on tuo termi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaan miesten olla miehiä ja naisten naisia eiks vaan.
Ja annetaan transihmisten olla transihmisiä, eiks vaan? Ei ole sinulta pois mitenkään.
Mikseivät he sitten ole ylpeästi transnaisia ja transmiehiä, vaan pitää teeskennällä, ettei transnaisessa ja aidossa naisessa ole mitään eroa?
Miten niin teeskennellä? Miten niin väittävät ettei MITÄÄN eroa ole?
Tehän vaaditte transeille ja ihan itseilmoittajille pääsyä sukupuolitettuihin tiloihin, palveluihin, ryhmiin ja urheilusarjoihin sukupuolikokemuksenne mukaan. Vaadittepa jopa tulla kohdatuksi seksuaalisesti sukupuolifantasianne mukaisesti. Peniksestä tulee naisen sukupuolielin, joka on kohdattava naisen sukupuolielimenä kaikissa tiloissa ja tilanteissa. Suomen laki tuntee ainoastaan juridisen sukupuolen, eli jos juridinen on vaihdettu, niin myös ei-trans pervopertti tai opportunisti tulee kohdata täytenä naisena joka tilassa ja tilanteessa. Kyllä te tämän tiedätte, onhan se selitetty teille monen monta kertaa.
Meinaatko, että se riittää, kunhan pukukopin ovella ilmoittaa okevansakin nainen? Et mitään muuta prisessia ei ole? Kuin paljon maailmalla on tapahtunut näit väärinkäyttäytymisiä? Jos siis haluaa olla vain pahis, ei siihen lakia tarvita, et voi käyttäytyä, kuin pahis.
Tämä! Mutta eihän nämä ymmärrä lainkaan tätä asiaa. Kuvitellaan että poliisi tulee paikalle ja sit ei teekään mitään kun henkkarissa on nainen.
Se teko ei ole sukupuolittunut, se valitus ei liity sun juridiseen sukupuoleen eikä ne henkkarit poista sun tekojasi.
Joku höyrypää eduskunnassa heittää ilmoille ihan poskettoman hauskan läpän ja nää sit papukaijana toistaa sitä niin kauan että luulevat sen olevan totta.
Mikäs kullifoobikko sinä olet. Juridisen naisen penis on naisen sukupuolielin, eikä sen vieminen naisten ja tyttöjen intiimitiloihin riko mitään lakia. Mihin itsemäärittelyä sitten tarvitaan, jos se ei muka oikeuta mihinkään. Ettekö ottaneet selvää, mihin kaikkeen hinkumanne itsemäärittely oikein vaikuttaa?
Juuri näin.
Tästä lähin tosiaan mies voi vapaasti munat heilien kulkea naisten suihkutiloissa ei se ikävä kyllä ole huono vitsi.
Kunhan paperit on kunnossa niin asia on sillä selvä.
Sairasta tämä on, vielä sairaampaa on, että tämän lain puolustelijat ja jaata äänestäneet eivät edes ymmärrä mitä juridiikka on ja mihin tämä hullulaki antaa mahdollisuuden.Toivon että kaikki nuoret miehet vaihtavat itsensä juridisesti naisiksi, ehkä se Orpollekin alkaisi todellisuus läjähtää kupoliin kun varusmiehet loppuisi, kun naisilla ja lapsilla ei kerta ole mitään väliä, niin puolustusvoimilla taitaa olla.
Löytyisikin äkkiä haluja purkaa se mielipuolinen laki.Mitähän helvataa tuo armeija nyt tähän kuuluu? Ja siis tpivot kuitenkin, et kaikki miehet vaihtais sukupuolta? Erikoista ja ristiriitaista.
Sitä se kuuluu, että olisi hyvä jos nuoret miehet vaihtais nyt kaikki juridisen sukupuolensa naisiksi, niin välttäisivät armeijan. Tämä on ainoa keino herättää pösilöpäättäjät, jotka ton kusilain antoivat tapahtua.
Kun varusmiehiä ei enää tulisi kutsuntoihin, kun nuoret miehet olisivat leikisti loppuneet, saisi toi laki aika äkkiä kyytiä sinne mistä tulikin.
Järki palautuisi, ja naiset ja lapsetkin voisivat olla turvallisin mielin omissa tiloissaan.En tietenkään toivo että kukaan alkaa hormoneita napsia, mutta paperilla voisi vaihtaa sukupuoken ja välttyä kutsunnoilta.
Kun asia olisi vihdoin kaikille lakia puoltaneille mennyt jakeluun ja laki purettaisi hulluutena, järki palaisi pikkuhiljaa takaisin.
Entä terveys- ja lääkärikäynnit? Pitääkö biologista naista leikisti hoitaa miehenä ja biologista miestä naisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.
No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?
Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.
Te ette ikinä sano vain sitä, mitä väitätätte sanovanne.
"Miksi transihmiset raivoaa, kun me todetaan, että sukupuolia on kaksi, transsukupuolisethan on myös jompaa kumpaa sukupuolta."
Mitä me oikeasti todettiin (lainaukset tästä ketjusta):
"Sukupuolia on kaksi, transaktivistit ovat häiriköitä ja usein myös rikollisia, ja transihmiset ovat seksuaalisesti ja muutoinkin hyvin häiriintyneitä ja kuuluisivat psykiatriseen hoitoon ja useat varmaan suoraan linnaan, jos vähän pengottais niiden tietokoneita."
"Sensijaan jos alkaa valehdella oman sukupuolensa, on ansainnut sen vihansa ihan itse, koska ei olisi mikään pakko valehdella että on nainen, vaikka kaikki tietää että on mies.
Valepukkeja yleensä vihataan.""Mies ei voi hormoneilla ja leikkaulsella muuttua naiseksi, eikä nainen mieheksi, nämä ihmiset tekevät vain itsestään alapäävammautuneita friikkejä."
"Mitään sellaisia olentoja ei ole oikeasti olemassa kuin "transihmiset", vaan nämä ovat ihan naisia tai miehiä, jotka ovat päättäneet että haluavat olla toistasukupuolta."
"Koko transaktivismi ja transius on valehtelua sukupuolesta, nut valehyeleminen haluttiin laillistaa, väitetään että tällainen valehtelu olisi muka "ihmisoikeus". Ei ole."
Transfobia" on tervettä järkeä, sitä ettei lähde pönkittämään sekopäiden fetissejä, vaan pysyy tosiasioissa."
Jos haluaisi olla uskottavampi niin ei lainaisi ketjusta noita selvimpiä trolleja. Muutenkin teidän kanssanne on mahdoton keskustella mistään kun tarvittaessa vaikka keksitte sanat muiden suuhun jotta pääsette toteuttamaan ainoaa osaamaanne tapaa keskustella eli uhriutumista, syyllistämistä ja muuta olkiukkoilua.
Tuo olisi uskottavampaa, jos ette itse jatkuvasti laittaisi sanoja transihmisten suuhun. Mitä transit ajattelee, mitä tutkimuksia ne junailee, miten ne aina raivoaa...
Ja älä huoli, liitin kyllä sultakin pari lainausta mukaan 👍
Et kyllä liittänyt mutta onnistuit todistamaan sössötyksilläsi sen miten koitat pistää sanoja muiden suuhun kun muuten et keksi mitään sanottavaa.
Ei täällä kyllä tarvitse yhtään keksiä sanottavaa. Aika railakkaasti on kaikennäköistä sanottu. Ihmeellistä ihmisvihaa, kun kyse on ilmiöstä, mitä itse ei nyt vaan satu ymmärtämään.
Ihme, että ihmiset reagoivat voimakkaasti asiaan jota tungetaan väkisin kurkusta alas joka tuutista kuin ladydikkiä. Transvalhe pakotettiin lakiin asti ilman sukupuolivaikutusten arviointia. Mitä oikeuksia transeilta oikeasti puuttuu ja mihin te tarvitsette ei-transien itsemäärittelyä?
En ole kokenut, että asiaa mitenkään minuun tungettais. En ole trans. Olen ihan vaan nainen ja hetsku. Minua ei kuitenkaan haittaa vähemmistöjen oikeuksien eteenpäin vienti. Voikun sitä tapahtuis muidenkin vähemmistöjen osalta. Kuten saamelaisten. Sitten kun asiat on saatu päätökseen, ei niistä tarvi enää jauhaa. Niin kauan, kuin on vastustusta, pitää niitä pitää esillä. Epämiellyttäväähän se usein on, mut niin on kaikki vääryys elämässä.
Mitä oikeuksia transeilta puuttuu Suomessa, voisitko listata?
En minä tiedä, en ole heidän edustajansa millään tasolla. Ehkä ne puutteet tulee esille niissä ulostuloissa, mistä niin monet täällä kärsii. Kun ihan ovista ja ikkunoista tunkeutuvat ihmisten elämiin. Tosiasia on, että silloin kun ei ole mitään valittamista, valitukset loppuu, tai ainakin vähenee.
Puolustat siis oikeuksia, mutta et tiedä mitä ne ovat ja mitä puuttuu? Tyypillistä.
Tietenkin puolustan, kaikkien ihmisten tasa-puolista ja tasa-arvoista kohtelua! Sinä ilmeisesti et? Kerropa, mitä heidän ajamaa asiaa sinä vastustat? Mitkä oikeuden ovat niitä, mitä et suo transihmisille?
Transeilla on ihan samat oikeudet kuin muillakin. Nyt saitte vielä itsemäärittelyn ei-transeille, mutta ette osaa selittää, miksi se piti saada ja miten se hyödyttää transeja. Sinä väitit transeilta puuttuvan oikeuksia, mitä heiltä siis puuttuu?
Ensinnäkin, minä en ole ollut päättämässä mistään translaista. Toiseksi, saivat jonkun lain läpi, josta te täällä kiuluttelette. Kolmanneksi, kai tiedät, mitä he myt vielä vaativat, kun kerran kärsit siitä, että vielä jotain vaativat. Vai ränkytätkö muuten vaan? Onko tilanne se, etteivät enää mitään vaadikaan, mutta jollekin jäänyt levy päälle?
Villi arvaus, että alkavat seuraavaksi vaatia hoitoja lapsille.
On maailma sekaisin. On todella tarkkaan minkä ikäinen poika lapsi saa vielä tulla naisten puolelle uimahallissa. Sitten kumminkin nämä transnaiset saa vaan nyt astua sisään sinne. Ihan sekavaksi mennyt kaikki. Kouluun järjestetään pajoja ja niihin olisi lasten pakko osallistua. Toiset transnaiset elää sitä omaa elämää omassa arjessa hiljaa ja normaalisti. Toiset taas joka ohjelmassa tai 7 lehden jutuissa kuinka on tehty sitä ja tota operaatioita. Sini kertoi totuuden ja toiset suuttui aivan turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Villi arvaus, että alkavat seuraavaksi vaatia hoitoja lapsille.
Tämä on maailmalla täydessä käynnissä. On meilläkin nämä woketyypit jakautuneet aikalailla kahtia työelämässä, puolet mediassa, loput kouluissa.
Toi on se syy, miksi lopulta saavat aikaan sen väkivallan, josta jo etukäteen kiljuvat. Ihmisiltä loppuu ymmärrys lapsiin kajoamisen kohdalla.
Olen miettinyt tätä lapsille suunnattua elokuva-, animaatio- ja lelumaailmaa mm. my little pony... eikös ne ole näitä sateenkaarellisia sukupuolettomia mukahevosia. Aivopesu on alotettu jo aikoja sitten. Hiuksissa on mitä kummallisempia värejä. Sateenkaartakaan enää viitsi käyttää missään, kun se on omittu näille sekopäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuon l-sanan käyttö ollut kiellettyä woke-porukoissa? Keitä on tuomittu? Täällä on kritisoitu itsemäärittelyä ja lasten seksualisointia drag-kulttuurissa. Aikuinen ihminen kestää viiteryhmänsä toiminnan kritiikin, eikä käy heti siilipuolustukseen. Vaikuttaisi siltä, että allyt lietsovat vastakkainasettelua tarkoituksellisesti.
Referoinpas yhteen aikaisempaan viestiin:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noihan on kaikki hyviä realistisia kommentteja mitä 806 kopioit.
Ei pidä faktoista vetää hernettä nenään.Me sanomme vain ja ainoastaan, että biologia on fakta ja sukupuolia on kaksi. Kaikesta ne ihmiset suuttuu...
Mitä me oikeasti sanoimme (lainaukset tästä ketjusta):
"Se oli jo vuosikausia sitten tiedossa mitä siitä seuraa kun annetaan noille hörhöille lisää siimaa. Nyt friikit hyppii normaalien silmille."
"Transilla on suurempi oikeus fetiss... sukupuolifantasiansa validoivaan tilaan kuin naisilla ja tytöillä peniksettömään turvalliseen ja yksityiseen tilaan."
"Nää useimmat transuilijat on pedofiilejä, jotka gruumaa lapsia ja nuoria somessa iloisin karkkivärein ja meikkitutoriaaleineen."
"Mies ei voi hormoneilla ja leikkaulsella muuttua naiseksi, eikä nainen mieheksi, nämä ihmiset tekevät vain itsestään alapäävammautuneita friikkejä."
"Mitään sellaisia olentoja ei ole oikeasti olemassa kuin "transihmiset", vaan nämä ovat ihan naisia tai miehiä, jotka ovat päättäneet että haluavat olla toistasukupuolta."
"Tää yksi H-alkuinenkin on vain ruma kumihuulimies.
En tule koskaan tollaisia pervofriikkejä sanomaan "naisiksi", sori siitä.
Mikähän toikin ukko on kun vähän pintaa raaputettais, sitä sopii miettiä. En ainakaan päästäis lasteni lähelle.""Kaikki trans"naiset" ovat seksuaalisesti hyvin häiriintyneitä miehiä, siitä voi päätellä kannattaako lapsia tai ylipäätä ketään päästää näiden läheisyyteen valvomatta."
"Koko transaktivismi ja transius on valehtelua sukupuolesta, nut valehyeleminen haluttiin laillistaa, väitetään että tällainen valehtelu olisi muka "ihmisoikeus". Ei ole."
"Eikö hälytyskellot soi yhtään, siitä että tämmöset friikit pyrkii aina lasten ja nuorten läheisyyteen."
"Sukupuolia on kaksi, transaktivistit ovat häiriköitä ja usein myös rikollisia, ja transihmiset ovat seksuaalisesti ja muutoinkin hyvin häiriintyneitä ja kuuluisivat psykiatriseen hoitoon ja useat varmaan suoraan linnaan, jos vähän pengottais niiden tietokoneita."
"Transit eheyttävät homoseksuaalisista nuorista transheteroita ja painostavat homoja eheyttävään heteroseksiin suuntautumisen vastaisten transien kanssa."
"Ymmärrätkö senvertaa, mikä ero on vihata esim mustia, kuin transeja?"
"Sensijaan jos alkaa valehdella oman sukupuolensa, on ansainnut sen vihansa ihan itse, koska ei olisi mikään pakko valehdella että on nainen, vaikka kaikki tietää että on mies.
Valepukkeja yleensä vihataan.""Transfobia" on tervettä järkeä, sitä ettei lähde pönkittämään sekopäiden fetissejä, vaan pysyy tosiasioissa."
"Ei normaali kansalainen edes usko mihinkään transihmisiin."
"Näissä transjutuissa pätee sama kuin maa-h-an muutto-on liittyvissä asioissa. Totuus on ra-sis -m-a/transfobiaa."
"Kukaan ei synny "transiksi", joten tämmöisen mielikuvitusryhmän vuoksi on turha kenenkään uhriutua.
Maailma olisi parempi paikka ilman transliikettä, ehdottomasti.""Mikähän tapahtumaketju mahtaa ajaa Suomen transit sotatilaan? Lesbon kieltäytyminen mieslesbon ladypeniksestä, mikä kiistää transnaisen naiseuden?"
" Vihani kasvaa päivä päivältä, mitä enemmän valehtelevat ja saavat tilaa röyhkeällä käytöksellään.
Minua ei oikeasti haittaisi enää yhtään, jos näitä lykättäis uuniin.""mitään translapsia ei ole oikeasti olemassakaan, on vain aikuisia jotka väittävät että heidän lapsi on "väärää sukupuolta", koska ovat hörhöjä ja lapsi on heiän mielestä leikkinyt "väärin" .
Kukaan ei synny "väärään kehoon", on sairasta väittää niin, varsinkin vielä lapsille.
Tiede ei tunnista luonnon luomaa transihmistä, koska sellaista ei ole olemassakaan.""Transliike on maapallon syöpä, joka pitää nyt leikata ja sädettää pois, ennen kuin on myöhäistä."
Hyi hitto.
Trolli kopsaa kaikki omat kommenttinsa jotka ketjuun spämmi ja koittaa kokoelmaansa toistelemalla saada jonkun triggeröitymään. Eikä onnistu siltikään. Aika epätoivoista.
Oliko monta lainausta sinulta, vai miksi yrität noin epätoivoisesti kieltää?
Tiedät hyvin että ne oli kaikki omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti valtaosalle liian vaikea ymmärtää että biologisia sukupuolia on kaksi (+harvinaiset häiriöt) ja koettu sukupuoli voi olla moninainen? No onhan se liian vaikeaa jopa englanninkielisille vaikka heillä on jopa eri sanat sex ja gender. Molempien eri ääripää näkökantojen edustajat vaan jankuttaa suu vaahdossa eikä tolkun käyttö kiinnosta ketään.
Niin no tolkun käyttö ei tosiaan kiinnosta ketään, mutta eivät sukupuolia sekoittavat synnynnäiset häiriöt ole mitenkään erityisen harvinaisia, vaan lähinnä tavallisia. Myös homous voidaan lukea tällaiseksi ja johtuu ilmeisesti raskauden aikaisesta hormonialtistuksesta??? Eläinkunnassa muutenkin homous on myös yleistä.
Järkevät ihmiset: sukupuolia on kaksi
Aivomätä: sukupuolia on useita
Islam: sukupuolia on vain yksi, mies, naiset ovat omaisuutta.
Iso kunnioitus Sini Arielia kohtaan. Vihdoinkin täyspäinen julkkisnainen, joka ei juokse kanana trendien ja woke-tärähtäneistön painostuksen edessä, vaan pitää periaatteistaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annetaan miesten olla miehiä ja naisten naisia eiks vaan.
Ja annetaan transihmisten olla transihmisiä, eiks vaan? Ei ole sinulta pois mitenkään.
Mikseivät he sitten ole ylpeästi transnaisia ja transmiehiä, vaan pitää teeskennällä, ettei transnaisessa ja aidossa naisessa ole mitään eroa?
Miten niin teeskennellä? Miten niin väittävät ettei MITÄÄN eroa ole?
Tehän vaaditte transeille ja ihan itseilmoittajille pääsyä sukupuolitettuihin tiloihin, palveluihin, ryhmiin ja urheilusarjoihin sukupuolikokemuksenne mukaan. Vaadittepa jopa tulla kohdatuksi seksuaalisesti sukupuolifantasianne mukaisesti. Peniksestä tulee naisen sukupuolielin, joka on kohdattava naisen sukupuolielimenä kaikissa tiloissa ja tilanteissa. Suomen laki tuntee ainoastaan juridisen sukupuolen, eli jos juridinen on vaihdettu, niin myös ei-trans pervopertti tai opportunisti tulee kohdata täytenä naisena joka tilassa ja tilanteessa. Kyllä te tämän tiedätte, onhan se selitetty teille monen monta kertaa.
Meinaatko, että se riittää, kunhan pukukopin ovella ilmoittaa okevansakin nainen? Et mitään muuta prisessia ei ole? Kuin paljon maailmalla on tapahtunut näit väärinkäyttäytymisiä? Jos siis haluaa olla vain pahis, ei siihen lakia tarvita, et voi käyttäytyä, kuin pahis.
Tämä! Mutta eihän nämä ymmärrä lainkaan tätä asiaa. Kuvitellaan että poliisi tulee paikalle ja sit ei teekään mitään kun henkkarissa on nainen.
Se teko ei ole sukupuolittunut, se valitus ei liity sun juridiseen sukupuoleen eikä ne henkkarit poista sun tekojasi.
Joku höyrypää eduskunnassa heittää ilmoille ihan poskettoman hauskan läpän ja nää sit papukaijana toistaa sitä niin kauan että luulevat sen olevan totta.
Mikäs kullifoobikko sinä olet. Juridisen naisen penis on naisen sukupuolielin, eikä sen vieminen naisten ja tyttöjen intiimitiloihin riko mitään lakia. Mihin itsemäärittelyä sitten tarvitaan, jos se ei muka oikeuta mihinkään. Ettekö ottaneet selvää, mihin kaikkeen hinkumanne itsemäärittely oikein vaikuttaa?
Juuri näin.
Tästä lähin tosiaan mies voi vapaasti munat heilien kulkea naisten suihkutiloissa ei se ikävä kyllä ole huono vitsi.
Kunhan paperit on kunnossa niin asia on sillä selvä.
Sairasta tämä on, vielä sairaampaa on, että tämän lain puolustelijat ja jaata äänestäneet eivät edes ymmärrä mitä juridiikka on ja mihin tämä hullulaki antaa mahdollisuuden.Toivon että kaikki nuoret miehet vaihtavat itsensä juridisesti naisiksi, ehkä se Orpollekin alkaisi todellisuus läjähtää kupoliin kun varusmiehet loppuisi, kun naisilla ja lapsilla ei kerta ole mitään väliä, niin puolustusvoimilla taitaa olla.
Löytyisikin äkkiä haluja purkaa se mielipuolinen laki.Mitähän helvataa tuo armeija nyt tähän kuuluu? Ja siis tpivot kuitenkin, et kaikki miehet vaihtais sukupuolta? Erikoista ja ristiriitaista.
Sitä se kuuluu, että olisi hyvä jos nuoret miehet vaihtais nyt kaikki juridisen sukupuolensa naisiksi, niin välttäisivät armeijan. Tämä on ainoa keino herättää pösilöpäättäjät, jotka ton kusilain antoivat tapahtua.
Kun varusmiehiä ei enää tulisi kutsuntoihin, kun nuoret miehet olisivat leikisti loppuneet, saisi toi laki aika äkkiä kyytiä sinne mistä tulikin.
Järki palautuisi, ja naiset ja lapsetkin voisivat olla turvallisin mielin omissa tiloissaan.En tietenkään toivo että kukaan alkaa hormoneita napsia, mutta paperilla voisi vaihtaa sukupuoken ja välttyä kutsunnoilta.
Kun asia olisi vihdoin kaikille lakia puoltaneille mennyt jakeluun ja laki purettaisi hulluutena, järki palaisi pikkuhiljaa takaisin.Entä terveys- ja lääkärikäynnit? Pitääkö biologista naista leikisti hoitaa miehenä ja biologista miestä naisena?
Just tuosta syystä virallisiin tietokantoihin pitäisi tallettaa vain sellaista tietoa joka ei riipu henkilön omasta päivän mielipiteestä. Pistäkööt noita sukupuoli-flaireja sometilinsä täyteen, ihan sama minulle, mutta henkilörekisterissä on luettava vain vahvistettavissa olevia tosiasioita. Eihän siellä esim. puoluekantaa tai mieliruokaa tai muita vastaavia mielipideasioita rekisteröidä.
Toinen asia on sitten aktivismi ja se miten nuo esittää muille vaatimuksia varsinkin siitä miten asioista saa puhua ja millä sanoilla ja mitä ei saa sanoa. Kuten taas kerran nähdään, kun aktivisti saa tahtoaan vähän läpi niin vaatimukset vaan lisääntyy ja muuttuu älyttömämmiksi. Lopulta nuo rupeaa joukolla rankaisemaan niitä jotka ei halua heidän tahtoonsa taipua, kuten tässäkin liikkeessä nähdään tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Järkevät ihmiset: sukupuolia on kaksi
Aivomätä: sukupuolia on useita
Islam: sukupuolia on vain yksi, mies, naiset ovat omaisuutta.
Pikemminkin näin:
Järkevät: normaalisti biologisia sukupuolia on kaksi, poikkeustapaukset on harvalukuisia, muuten ei kiinostaisi tuohon sukupuolisekoiluun osallistuminen kunhan itseä ei vaadita teeskentelemään mitään älytöntä
Aktivistit: biologiasta ei saa puhua, jokaisen pitää voida itse määritellä mitä on biologiasta riippumatta ja muiden on se uskottava sellaisenaan, kritiikki on loukkaavaa, sanat on loukkaavia, jos loukkaavat asiat loppuu kesken niin keksitään lisää, kaikkien on tehtävä kuten aktivistit haluaa tai sekin on loukkaavaa...
Uskonnot: aktivismi on pohjimmiltaan yksi uskonto, mutta riippuu uskonnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.
Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.
Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.
No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.
Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?
Ei haittaa jos pidät foobikkona, en aio kutsua miehiä naisiksi siltikään.Minä en koskaan kutsu ketään heidän sukupuoli-identiteetin mukaan(tai edes sen, mikä käsitys minulla siitä on). Yksinkertaisinta on kutsua nimellä ja antaa ihmisten olla, miten kokevat.
Kiitos. Olen syntynyt naiseksi ja koen itseni naiseksi. Olen nainen. Olen synnyttänyt ja tulen kokemaan vaihdevuodet. Olen aito nainen. En cis-nainen, joten älkää kutsuko minua siten.
Tämä. Olen nainen, ilman etuliitteitä. Olen syntynyt sellaiseen kehoon ja identiteettiin, joka on nainen. En halua mitään etuliitteitä itselleni, en halua että minut määritellään elinten mukaan, minulla on kohtu, mutta en halua itseäni kutsuttavan kohdulliseksi, minulla on kuukautiset, mutta en myöskään halua, että joku minut määrittelee menstruoivaksi. Olen ihan aidosti vain nainen, en cis. En halua, että minua määritellään kehollisten toimintojeni tai ominaisuuksieni kautta, ne ovat henkilökohtaisia asioitani. Naiseus määrittää sukupuoleni, mutta ei ihmisyyttäni, eikä se rajoita tekemisiäni tai arvoani mitenkään. Minulle on aivan sama miten muut itsensä kokevat, tai millaisia etuliitteitä tai määreitä he tarvitsevat elämäänsä, minä en tarvitse mitään.
Kiitos, että luet transnaiset naisiksi etkä tarvitse heistä erottavaa etuliitettä.
En tarvitse etuliitettä transnaisillekaan. He elävät omaa elämäänsä ja saavat itsensä määritellä ihan miten haluavat. Minusta on tärkeää, että jokainen voi elää siten, että oma olo on hyvä. Minulle on aivan sama mitä kenelläkin on housuissa/ hameissa ja mitä kenenkäkin peiton alla tapahtuu, tai vaikka ilman peittoa. Tärkeintä on, että kukaan ei vasten tahtoaan joudu mihinkään sellaiseen sekaantumaan tai pakotetuksi, mihin ei ole valmis tai intressejä ja kunhan ei tapahdu laittomuuksia. Jokaisen tulisi saada itse kokea oma seksuaalisuutensa sellaisena kuin se on. En jaksa tätä vääntämistä. Eläkää hyvät ihmiset omaa elämäänne.
Cisnainen nyt vaan tarkoittaa naista, joka on saanut elää koko elämänsä naisena ja joka ei koe itseään mieheksi. Turha tästä on vääntää. Et sinä varmaan koe itseäsi miksikään kääjiksikään (vai mikä nyt tarkoitti valkolaisnaista), silti sitä olet.
Cissuttelu on ideologisen kielen pakottamista.
'Ideologiseen kieleen pakottaminen' taitaa kyllä olla ihan vaan niitä sinun ja sinun kaltaistesi omia termejä keskenänne.
(eihän kukaan muu näet tuollaista cis-termin käytön kyttäystä harjoitakaan kuin te)
Miksi koet oikeudeksesi määritellä itsensä naisiksi kokevat jollain sellaisella termillä, millä he eivät itse tahdo itseään määriteltävän? Millä oikeudella sinä tulet ketään määrittelemään tai lokeroimaan?
No samalla tavalla täällä jankataan, et transmies on oikeesti nainen ja transnainen on oikeesti mies. Samat henkilöt, jotka eivät siedä itseä kuvaavien määreiden edessä etuliitteitä, määrittelevät transihmisten sukupuolen.
Omasta mielestäni (olen siis eri) trans:issa on se ongelma ettei tiedetä mistä se oikeasti johtuu. Eli ei voida jollain (geeni? Psykologi? Aivokuvaukset? Verikoe?) testillä selvittää onko joku sitä vai tätä vaan jokainen vaan kertoo mitä uskoo olevansa ja sen mukaan sitten mennään. Ehkä tulevaisuudessa kun tämänkin syyt selviää niin systeemi saadaan selkeämmäksi eikä tarvitse riidellä siitä pitääkö uskoa ja leikkiä mukana jos joku haluaa olla omasta mielestään 100 eri sukupuolta vuoropäivin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet ei ole mielipide kysymys
Mielipiteen ja sananvapaus ovat yksi tärkeimpiä ihmisoikeuksia. Keksi nyt joku toinen fraasi.
Sananvapauteen kuuluu myös vastuu. Ihan kaikki ei oo ok. Ja jos kerran tämä ihmisoikeusasia on niin ilmeinen, miten täällä siitä silti on näin paljon mielipiteitä? Eikä suinkaan puolesta. Et ei taida olla ihan riittävän kulunut fraasi tuo.
Vastuu ei kata mielenpahoittamisen välttämistä totuuden kustannuksella. Laissa määritellyt sananvapauden rajat ovat ihan riittävät, eli kunnianloukkaus, kansanryhmää vastaan kiihottaminen ja laiton uhkaus. Jos et kestä biologisia tosiasioita, niin kyllä se on sinun henkilökohtainen ongelmasi.
-eri
"Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Tyypillinen rangaistava menettely olisi sellaisen tiedon, mielipiteen tai muun viestin levittäminen, joissa ryhmään kohdistuvaa väkivaltaa tai syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai toivottavana tai ihmisiä verrataan eläimiin, loisiin jne. tai yleistäen väitetään heitä rikollisiksi tai esitetään alempiarvoisiksi jne.
Transaktivistien kannattaisi lukea tämä, aina ovat milloin ketäkin panettelemassa ja ajojahtaamassa.
Kummallisia väitteitä täällä useampaan kertaan transihmisistä. Onko jotain lähteitä väitteille? Tapahtuuko tällaista paljonkin?
Kyllä. Ei tarvitse kuin miettiä mistä nytkin loukkaantuivat, ja alkoi heti panettelu ja raivo Sini Arielia kohtaan.
Ja täällä ketjullimen transihmisiä vastaan.
Täällä ei käydä henkilökohtaisesti kenenkään kimppuun saati järjestetä transeille potkuja ja muuta kivaa pikku puuhastelua, mitä t-aktivistit tekee joka maassa muille ihmisille, kuin mafia.
Tämä taasen on vain vaaraton keskusteluketju.Joku lähde tohon mafiatouhuun?
Mietipä mitä transilmiön kritisoijille ja biologisten tosiasioiden kertojille tapahtuu. Alkaen vaikka Rowlingista, alakoululaisen kangaskassista ja vaikka siitä jenkkilän uimarinaisesta, joka vastusti mieskehoisia naisten kilpasarjoissa. Transpakotuksen kritiikistä seuraa työpaikan, työtilaisuuksien, maineen ja sosiaalisten suhteiden menetyksiä, mustamaalaamista, doxxaamista, vainoa ja mielenilmausten häiriköintiä.
Drama Queen Kristal Snow on pahoittanut mielensä ja vaatii anteeksipyyntöä:
"Mä menin eilen rikki Sanna Ukkolan kolumnista. Mä koen, että lehtenne on harjoittanut väkivaltaa mun yhteisöä kohtaan. Millainen lehti olette jos julkaisette tämmöistä dragfoobista sekä homofoobista saatikka transfoobista tekstiä? Millaiset teidän arvot ovat?"
"Minä haluan anteeksipyynnön. Minun drag siskoni haluavat anteeksipyynnön! Minun yhteisöni haluaa anteeksipyynnön."
"... erityisen haitalliseksi koin tämän: ’Dragiin liittyy vahvasti seksuaalista kuvastoa; se liioittelee ja karnevalisoi naisen seksuaalisuutta. Se ei kuulu satutunneille, se ei kuulu oppitunneille eikä se kuulu Helsingin kaupungin kulttuuritoimialan ydintehtäviin.’"
https://www.instagram.com/p/CrS3R4ht1ca/?utm_source=ig_embed&ig_rid=d75…
Onko kukaan suomalainen drag-esiintyjä suostunut tuomitsemaan dokumentissa kuvatun lapsen seksualisoinnin ja aikuisten maailmaan viemisen? Minun oli ainakin helppo ymmärtää, että Ukkolan kolumni ei kritisoinut aikuisten drag-viihdettä, vaan lasten osallistamista seksualisoidun kuvaston uusintamiseen ja lasten viemiseen heille sopimattomiin tiloihin.
Vasemmistotransin mielestä kemiallisesta kastraatiolta ja Transhausen-mutsilta pelastetut feminiiniset homopojat ja autismikirjon tytöt leiritetään:
"Ja mitäköhän kaikille niille kaapatuille lapsille tehdään? Tässä ollaan nyt pillunkarvan päässä keskitysleireistä."
https://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=1027720&start=1…
Ja Sanna Ukkolaa syytetään kulttuurisodasta samaan aikaan, kun transit lietsovat paniikkia, sotatilaa ja oikeutusta joukkomurhille pienimmästäkin kritiikistä.
Vihervassarin argumentoinnin taso. Mikä huikea älynväläys:
"Sopiiko suomalainen saunakulttuuri lapsille? Kyllä vai ei?"
"Siellä on aika hyvät mahdollisuudet kaikenlaiseen alaikäisten viettelemiseen. Ja konservatiivien oppi-isinä toimivat jenkkievankelistat tulevat vielä hyökkäämään senkin kimppuun."
https://twitter.com/KimmoKippari/status/1649849209296769024
Mihin kaikkeen vihervassarit ovatkaan seksualisoitua lapsi-dragia verranneetkaan? Voimisteluun, balettiin, uintiin ja kaunoluisteluun ainakin? Sateenkaarimagneetti saa moraalisen kompassin neulan pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet ei ole mielipide kysymys
Mielipiteen ja sananvapaus ovat yksi tärkeimpiä ihmisoikeuksia. Keksi nyt joku toinen fraasi.
Sananvapauteen kuuluu myös vastuu. Ihan kaikki ei oo ok. Ja jos kerran tämä ihmisoikeusasia on niin ilmeinen, miten täällä siitä silti on näin paljon mielipiteitä? Eikä suinkaan puolesta. Et ei taida olla ihan riittävän kulunut fraasi tuo.
Vastuu ei kata mielenpahoittamisen välttämistä totuuden kustannuksella. Laissa määritellyt sananvapauden rajat ovat ihan riittävät, eli kunnianloukkaus, kansanryhmää vastaan kiihottaminen ja laiton uhkaus. Jos et kestä biologisia tosiasioita, niin kyllä se on sinun henkilökohtainen ongelmasi.
-eri
"Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Tyypillinen rangaistava menettely olisi sellaisen tiedon, mielipiteen tai muun viestin levittäminen, joissa ryhmään kohdistuvaa väkivaltaa tai syrjintää pidetään hyväksyttävänä tai toivottavana tai ihmisiä verrataan eläimiin, loisiin jne. tai yleistäen väitetään heitä rikollisiksi tai esitetään alempiarvoisiksi jne.
Transaktivistien kannattaisi lukea tämä, aina ovat milloin ketäkin panettelemassa ja ajojahtaamassa.
Kummallisia väitteitä täällä useampaan kertaan transihmisistä. Onko jotain lähteitä väitteille? Tapahtuuko tällaista paljonkin?
Kyllä. Ei tarvitse kuin miettiä mistä nytkin loukkaantuivat, ja alkoi heti panettelu ja raivo Sini Arielia kohtaan.
Ja täällä ketjullimen transihmisiä vastaan.
Täällä ei käydä henkilökohtaisesti kenenkään kimppuun saati järjestetä transeille potkuja ja muuta kivaa pikku puuhastelua, mitä t-aktivistit tekee joka maassa muille ihmisille, kuin mafia.
Tämä taasen on vain vaaraton keskusteluketju.Joku lähde tohon mafiatouhuun?
Mietipä mitä transilmiön kritisoijille ja biologisten tosiasioiden kertojille tapahtuu. Alkaen vaikka Rowlingista, alakoululaisen kangaskassista ja vaikka siitä jenkkilän uimarinaisesta, joka vastusti mieskehoisia naisten kilpasarjoissa. Transpakotuksen kritiikistä seuraa työpaikan, työtilaisuuksien, maineen ja sosiaalisten suhteiden menetyksiä, mustamaalaamista, doxxaamista, vainoa ja mielenilmausten häiriköintiä.
Mitä sitten? Sama olisi tapahtunut jos kohde olisi ollut homot tai vaikka heterot tai kirjailjat tai ihan kuka vaan. Aikuinen ihminen tajuaa ettei mene toisten asiohin puuttumaan. Protestoikaa asioita älkää ihmisiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen nainen, ilman etuliitteitä. Olen syntynyt sellaiseen kehoon ja identiteettiin, joka on nainen. En halua mitään etuliitteitä itselleni, en halua että minut määritellään elinten mukaan, minulla on kohtu, mutta en halua itseäni kutsuttavan kohdulliseksi, minulla on kuukautiset, mutta en myöskään halua, että joku minut määrittelee menstruoivaksi. Olen ihan aidosti vain nainen, en cis. En halua, että minua määritellään kehollisten toimintojeni tai ominaisuuksieni kautta, ne ovat henkilökohtaisia asioitani. Naiseus määrittää sukupuoleni, mutta ei ihmisyyttäni, eikä se rajoita tekemisiäni tai arvoani mitenkään. Minulle on aivan sama miten muut itsensä kokevat, tai millaisia etuliitteitä tai määreitä he tarvitsevat elämäänsä, minä en tarvitse mitään.
Kiitos, että luet transnaiset naisiksi etkä tarvitse heistä erottavaa etuliitettä.
En tarvitse etuliitettä transnaisillekaan. He elävät omaa elämäänsä ja saavat itsensä määritellä ihan miten haluavat. Minusta on tärkeää, että jokainen voi elää siten, että oma olo on hyvä. Minulle on aivan sama mitä kenelläkin on housuissa/ hameissa ja mitä kenenkäkin peiton alla tapahtuu, tai vaikka ilman peittoa. Tärkeintä on, että kukaan ei vasten tahtoaan joudu mihinkään sellaiseen sekaantumaan tai pakotetuksi, mihin ei ole valmis tai intressejä ja kunhan ei tapahdu laittomuuksia. Jokaisen tulisi saada itse kokea oma seksuaalisuutensa sellaisena kuin se on. En jaksa tätä vääntämistä. Eläkää hyvät ihmiset omaa elämäänne.
Cisnainen nyt vaan tarkoittaa naista, joka on saanut elää koko elämänsä naisena ja joka ei koe itseään mieheksi. Turha tästä on vääntää. Et sinä varmaan koe itseäsi miksikään kääjiksikään (vai mikä nyt tarkoitti valkolaisnaista), silti sitä olet.
Cissuttelu on ideologisen kielen pakottamista.
'Ideologiseen kieleen pakottaminen' taitaa kyllä olla ihan vaan niitä sinun ja sinun kaltaistesi omia termejä keskenänne.
(eihän kukaan muu näet tuollaista cis-termin käytön kyttäystä harjoitakaan kuin te)
Miksi koet oikeudeksesi määritellä itsensä naisiksi kokevat jollain sellaisella termillä, millä he eivät itse tahdo itseään määriteltävän? Millä oikeudella sinä tulet ketään määrittelemään tai lokeroimaan?
No samalla tavalla täällä jankataan, et transmies on oikeesti nainen ja transnainen on oikeesti mies. Samat henkilöt, jotka eivät siedä itseä kuvaavien määreiden edessä etuliitteitä, määrittelevät transihmisten sukupuolen.
Omasta mielestäni (olen siis eri) trans:issa on se ongelma ettei tiedetä mistä se oikeasti johtuu. Eli ei voida jollain (geeni? Psykologi? Aivokuvaukset? Verikoe?) testillä selvittää onko joku sitä vai tätä vaan jokainen vaan kertoo mitä uskoo olevansa ja sen mukaan sitten mennään. Ehkä tulevaisuudessa kun tämänkin syyt selviää niin systeemi saadaan selkeämmäksi eikä tarvitse riidellä siitä pitääkö uskoa ja leikkiä mukana jos joku haluaa olla omasta mielestään 100 eri sukupuolta vuoropäivin.
Eihän me tiedetä mistään miustakaan varmuudella mistä ne johtuu. Aika vaikea elämä sulla on, jos uskot vain siihen mikä on täysin selitettävissä.
Oma kokemus ei määrittele biologiaa. Jos joku määrittelee itsensä vaikka mustekalaksi, niin kyllä muut tahot sitten ihan ohi sen ihmisen oman kokemuksen määrittelevät tämän mielenvikaiseksi. -eri