Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi

Kommentit (9493)

Vierailija
1041/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää miksi todella iso osa transihmisistä harrastaa seksityötä? Eli myy itseään. Menkäähän Thaimaahan katsomaan niin ymmärrätte sen laajuuden. Ja olihan meillä Big Brotherissakin juuri viime kaudella transihminen joka myi seksipalveluja.

Oisko siksi, että näissä maissa ei ole mahdollista korjata henkkareita eivätkä pääse ns.viralliseen työhön...

Vierailija
1042/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.

Länsimaissahan on täysin päinvastainen tilanne...

Että mitähän? Johan se nyt oli ihan helkutin vaikeeta kun pääministerinä oli nuori kaunis nainen.

Kenelle se oli vaikeaa? Lähinnä näin väitettiin, vaikka tosiasiassa kukaan ei ollut moksiskaan, Suomessa kun nainen ministerinä ei ole mitenkään käsittämätöntä.

Aika jännä. Kukaan ei ollut moksiskaan, mut silti piti sanottaa tätä tyttöhallitusta ja pääministeriä monin väheksyvin ilmauksin. Vähän sama, kun tässäkään ketjussa ei ketään paheksuta, kaikki on ihan ok. Kunhan vaan tupatellaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä transnaiset juuri niitä jotka mukana siinä , että kouluille tullaan puhumaan johonkin paja juttuihin. On hiton väärin. Se vaikka kuinka laittaisivat tissit ym , niin totuus on se , että miehiä ovat. 

Transvestiitin kohdalla täysin totta. Useimmat t-naiset eivät muuten "laita" rintoja vaan tyytyvät hormonien kasvattamiin (melko pieniin) rintoihinsa. Suurin osa täysin taviksia, ei mitään lehtien sivuilla keikisteleviä beibejä.

En kutsuisi sukupuolenvaihtajaa "tavikseksi". Tavikset eivät valehtele sukupuolestaan ja vedä hormoneita.

Kuinka pahana pidät seksuaalisuudesta valehtelua homofobisella työpaikalla?

Miksi seksuaalisuudesta pitäisi puhua työpaikalla?

Vierailija
1044/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.

No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?

Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.

Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.

Itse en jaksa päätäni vaivata näillä, mutta kaipa ymmärrän senkin, kun ne kirjoitukset yleensä kirjoitetaan aika ikävään sävyyn ja vähän ihmetyttää miksi noita aloituksia edes tehdään, niin kuin transihmiset itse eivät tietäisi kromosomejaan.

Mitä ilkeää Sini Ariellin postauksessa oli, miksei hän saisi ilmaista näkemyksiään, joita tiedekin tukee? Lisäksi hän on kokemusasiantuntija, koska oli itse translapsi. "Jos Sini kirjoittaa jotain, mistä en tykkää, niin on oikein lytätä hänen äitiytensä, ulkonäkönsä, ammatillinen osaamisensa, ihmisyytensä ja on oikein viedä työmahdollisuudet mielipiteen takia." "Biologisia tosiasioita kertoneen tappo- ja raiskausuhkaukset, kotiosoitteen doxxaaminen ja kalukuvien lähettäminen lapsille ovat oikeutettuja."

Ai se koki itse lapsena olevansa, siis trans vai poika? He ovat tosiaan usein äänessä tässä asiassa. Eivät tiedä mitään transsukupuolisuudesta, jos oli poikatyttö, josta kasvoi nainen, kuten yleensäkin.

Siitä syystä trans-järjestöt jättäkööt lapset rauhaan.

Niin, väliäkö oikeilla translapsilla.

Vierailija
1045/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, kun noi loukkaavat tekstit ei oo oikein mitenkään seliteltävissä. Ooh, paitsi ehkä niin, että ite laitoit ne. Gotcha oon nero!

Mikä niissä on loukkaavaa, yksilöisitkö ja kontekstoisitko ne? Nythän sulla on vain kokoelma asiayhteydestään irrotettuja lauseita, joiden todistusarvo on ...niin mikä?

Vierailija
1046/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä transnaiset juuri niitä jotka mukana siinä , että kouluille tullaan puhumaan johonkin paja juttuihin. On hiton väärin. Se vaikka kuinka laittaisivat tissit ym , niin totuus on se , että miehiä ovat. 

Transvestiitin kohdalla täysin totta. Useimmat t-naiset eivät muuten "laita" rintoja vaan tyytyvät hormonien kasvattamiin (melko pieniin) rintoihinsa. Suurin osa täysin taviksia, ei mitään lehtien sivuilla keikisteleviä beibejä.

En kutsuisi sukupuolenvaihtajaa "tavikseksi". Tavikset eivät valehtele sukupuolestaan ja vedä hormoneita.

Kuinka pahana pidät seksuaalisuudesta valehtelua homofobisella työpaikalla?

Miksi seksuaalisuudesta pitäisi puhua työpaikalla?

Ymmärrätkö, että esim. lähden tänään hieman aiemmin töistä, koska mieheni tulee hakemaan minut autolla on seksuaalisuudesta puhumista töissä?

Vierailija
1047/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Sinikka trans?

Onko Tapio trans?

Vierailija
1048/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää miksi todella iso osa transihmisistä harrastaa seksityötä? Eli myy itseään. Menkäähän Thaimaahan katsomaan niin ymmärrätte sen laajuuden. Ja olihan meillä Big Brotherissakin juuri viime kaudella transihminen joka myi seksipalveluja.

Oisko siksi, että näissä maissa ei ole mahdollista korjata henkkareita eivätkä pääse ns.viralliseen työhön...

Anteeksi mitä? Miten se mitä lukee sukupuolena passissa estää minkään työn teon..? Siis mitä?

Vierailija
1049/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, kun noi loukkaavat tekstit ei oo oikein mitenkään seliteltävissä. Ooh, paitsi ehkä niin, että ite laitoit ne. Gotcha oon nero!

Mikä niissä on loukkaavaa, yksilöisitkö ja kontekstoisitko ne? Nythän sulla on vain kokoelma asiayhteydestään irrotettuja lauseita, joiden todistusarvo on ...niin mikä?

Minulla on nyt todiste, että ihmiset sanovat kärkeviä ja ilkeitä asioita interwebissä!!! Nyyhkyti nyyhk!

Vierailija
1050/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.

Länsimaissahan on täysin päinvastainen tilanne...

Että mitähän? Johan se nyt oli ihan helkutin vaikeeta kun pääministerinä oli nuori kaunis nainen.

Kenelle se oli vaikeaa? Lähinnä näin väitettiin, vaikka tosiasiassa kukaan ei ollut moksiskaan, Suomessa kun nainen ministerinä ei ole mitenkään käsittämätöntä.

Aika jännä. Kukaan ei ollut moksiskaan, mut silti piti sanottaa tätä tyttöhallitusta ja pääministeriä monin väheksyvin ilmauksin. Vähän sama, kun tässäkään ketjussa ei ketään paheksuta, kaikki on ihan ok. Kunhan vaan tupatellaan...

Enemmän sekin oli sitä, että miesten väitettiin sanoneen ja ajatelleen. Itse en edes rekisteröinyt, että kaikki johtavat ministerit olivat naisia ennen kuin naamaani hierottiin, että tämä varmasti kismittää minua miehenä.

Vierailija
1051/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.

No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?

Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.

Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.

Itse en jaksa päätäni vaivata näillä, mutta kaipa ymmärrän senkin, kun ne kirjoitukset yleensä kirjoitetaan aika ikävään sävyyn ja vähän ihmetyttää miksi noita aloituksia edes tehdään, niin kuin transihmiset itse eivät tietäisi kromosomejaan.

Mitä ilkeää Sini Ariellin postauksessa oli, miksei hän saisi ilmaista näkemyksiään, joita tiedekin tukee? Lisäksi hän on kokemusasiantuntija, koska oli itse translapsi. "Jos Sini kirjoittaa jotain, mistä en tykkää, niin on oikein lytätä hänen äitiytensä, ulkonäkönsä, ammatillinen osaamisensa, ihmisyytensä ja on oikein viedä työmahdollisuudet mielipiteen takia." "Biologisia tosiasioita kertoneen tappo- ja raiskausuhkaukset, kotiosoitteen doxxaaminen ja kalukuvien lähettäminen lapsille ovat oikeutettuja."

Ai se koki itse lapsena olevansa, siis trans vai poika? He ovat tosiaan usein äänessä tässä asiassa. Eivät tiedä mitään transsukupuolisuudesta, jos oli poikatyttö, josta kasvoi nainen, kuten yleensäkin.

Täytettyään 18 vuotta, voivat tehdä keholleen mitä haluavat.

Vierailija
1052/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen kuvittelee olevansa mies ja mies kuvittelee olevansa nainen niin mielen terveys on järkkynyt

Mut jos ei kuvittele, vaan tietää, niin mielenterveys ei ole järkkynyt. Tuntuu kyl, et perusihmisten mieli tässä järkkyy, eivät kestä sitä tosiasiaa, et kokemus omasta elämästä ei ole sama kaikilla.

Tää muakin ihmetyttää, kun ihmiset yrittää ymmärtää transsukupuolisuutta miettimällä miltä heistä itsestä tuntuu.

Parasta on se, kun ihminen oikeasti yrittää asettaa itsensä transihmisen asemaan ja nyt vaikka nainen pohtii, mitä jos minä haluaisin olla mies, entä jos haluaisin poistattaa rintani... Siinä tulee juuri se cisseksistinen näkökulma, että transmies on oikeasti nainen, joka kuvittelee olevansa mies. Yrittääkseen päästä transihmisen sielunmaisemaan naisen pitäisi tietenkin kuvitella, että entä jos itse olisin syntynyt pojaksi. Moni vaan sitten kuittaa sen siten, että no, sitten minä vaan olisin ollut poika ja tottunut siihen.

Minä voin tiiviistää mitä naisena ajaytelen teistä, joilla on kova tarve olla aina jotain muuta mitä olette, ja haliatte muokata kehoanne "kauneus" kirurgin avulla. Minusta te olette rikkonaisia ihmisiä, joilla ei kuitenkaan ole elämässä ollut oikeita vastoinkäymisiä, joten piehtaroitte oman napanne ympärillä.

Te haluatte huomiota ja te haluatte olla joku muu, koska teillä on huono itsetunto. Te olette kuitenkin narsisteja, joten huonoa itsetuntoa ylikompensoitte heittäytymällä transjunaan.

Mitään "transihmisiä" ei ole luonnostaan olemassa, vaan se valinta tehdään aina itse, että lähdetäänkö leikkimään jotain mitä ei olla.

Ei mies voi "kokea olevansa nainen" , koska ei tiedä naisena olemisesta yhtään mitään. Sama toisinpäin.

Tämmöisiä kehonmuokkaajia ja roolileikkejä ei todellakaan pitäs kustantaa julkisessa terveydenhuollossa. Kardashianit ja ransut on ihan samaa sakkia, täyttä turhuutta näiden "hoidot".

Transihmiset ovat huonon itsetunnon omaavia henkilöitä, samalla narsisteja ja huomionhakuisia? No jopas on analyysi!! Ootko yrittänyt saada tätä johonkin viralliseen diagnoosigalleriaan?

Sitä vaan en ymmärrä, et mistä sinä tiedä, mitä transihminen kokee, jos et ole koskaan sellainen ollut? Vai oletko sittenkin??

Toi päätelmä on aika helppo tehdä ihmisestä, joka ei ole itseensä tyytyväinen ja kuvittelee että elämä olisi parempaa, jos näyttäisi erilaiselta.

Ei tarvitse olla lääkäri, että elämästä ja ihmisistä tietää tiettyjä käytösmalleja, jotka toistuvat.

Ei se kiinnosta mitä transihmiset " kokevat", kerroin vain minkälaiset ihmiset varmasti helpommin päätyvät pakenemaan itseään tällä tavalla.

Vierailija
1053/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miten se mitä lukee sukupuolena passissa estää minkään työn teon..? Siis mitä?

No vaikka siten, että jos haet syvästi uskonnollisessa maassa töitä naisen näköisenä miehen nimellä ja hetulla, arvaa palkataanko?

Vierailija
1054/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen se mitä passissa/henkilökortissa lukee sukupuolen kohdalla niin kyllä vaikuttaa. Ei välttämättä yksistään mutta kyllä sukupuolella on jopa suomessa vaikutusta työllistymiseen. Se ei siis vaikuta suoraan kyvykkyyteen tehdä jotain työtä, mutta rekrytoinnissa riippuen henkilöstä joka rekrytoi sillä voi olla vaikutusta

Vierailija
1055/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö tässä vielä vähän tarkentaa? Transvestiitti on mies (nainen), joka pukeutuu naiseksi (mieheksi). Trans-henkilö on ihminen, joka kokee elävänsä väärän sukupuolen kehossa ja haluaa muutoksen omaan sukupuoleen. Molemmissa tapauksissa ihminen voi olla hetero tai homoseksuaali.

Setan määritelmä transiudelle on sukupuolen epätyypillinen ilmaisu, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Kuinkahan moni ilmaisee sukupuoltaan stereotyyppisesti kaikkien normien ja kulttuuristen käytänteiden mukaisesti? Setan määritelmällä joka toinen on trans.

Sitten on vielä transihmiset. Transihminen voi olla ns. aito trans, autogynefiili, transvestiitti, muusu, fetisisti, genderfluid, sukupuolirajojen, roolien ja normien rikkoja. Selkeää, eikö totta.

Vierailija
1056/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä muutakin kuin keho. Henkinen tukikin olisi kiva. Ja osa kehon muutoksista on sellaisia, että olisivat helposti estettävissä, mutta 18-vuotiaana on jo täysin myöhäistä.

Vierailija
1057/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun "transnaisia" tästälähin turbomiehiksi, koska tosiaan, käyttäytyvät vieläkin röyhkeämmin kuin miehet normaalisti. Eivät osaa hävetä itseään yhtään.

Osan kohdalla totta. Siksipä useimmat elävätkin tällä hetkellä niin hissukseen ja massaan sulautuen kuin voivat.

No, hyvin ikävää heille, mutta kyllä ihmiset tietävät heistäkin että ovat miehiä, sitä ei vain kohteliaisuussyistä tuoda ilmi.

Tämmöiset transit mua voi vähän jopa säälittää, jotka eivät tee itsestään numeroa. Mikähän on taustalla että ovat menneet sekaisin. Toki näissä hiljaisissakin on s. rikollisia, en ala liikaa säälimään.

Sinäkin voit olla rikollinen, enkä sääli sinua. Mut miks ihmeessä se asia pitäisi tuoda ilmi? Ei kai sinunkaan kohdalla aina tuoda ilmi sitä, että olet transfoobikko?

Vierailija
1058/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni transnaisista säilyttää miesten vehkeet ? Jos pitävät ovatko tosiaan sitä mieltä nyt voidaan tallustella esimerkiksi naisten puolelle saunaan ? Maailmaa muuttuu. Naiset pysyy naisina silti. 

Vierailija
1059/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette ikinä sano vain sitä, mitä väitätätte sanovanne.

"Miksi transihmiset raivoaa, kun me todetaan, että sukupuolia on kaksi, transsukupuolisethan on myös jompaa kumpaa sukupuolta."

Mitä me oikeasti todettiin (lainaukset tästä ketjusta):

"Sukupuolia on kaksi, transaktivistit ovat häiriköitä ja usein myös rikollisia, ja transihmiset ovat seksuaalisesti ja muutoinkin hyvin häiriintyneitä ja kuuluisivat psykiatriseen hoitoon ja useat varmaan suoraan linnaan, jos vähän pengottais niiden tietokoneita."

"Sensijaan jos alkaa valehdella oman sukupuolensa, on ansainnut sen vihansa ihan itse, koska ei olisi mikään pakko valehdella että on nainen, vaikka kaikki tietää että on mies.

Valepukkeja yleensä vihataan."

"Mies ei voi hormoneilla ja leikkaulsella muuttua naiseksi, eikä nainen mieheksi, nämä ihmiset tekevät vain itsestään alapäävammautuneita friikkejä."

"Mitään sellaisia olentoja ei ole oikeasti olemassa kuin "transihmiset", vaan nämä ovat ihan naisia tai miehiä, jotka ovat päättäneet että haluavat olla toistasukupuolta."

"Koko transaktivismi ja transius on valehtelua sukupuolesta, nut valehyeleminen haluttiin laillistaa, väitetään että tällainen valehtelu olisi muka "ihmisoikeus". Ei ole."

Transfobia" on tervettä järkeä, sitä ettei lähde pönkittämään sekopäiden fetissejä, vaan pysyy tosiasioissa."

Jos haluaisi olla uskottavampi niin ei lainaisi ketjusta noita selvimpiä trolleja. Muutenkin teidän kanssanne on mahdoton keskustella mistään kun tarvittaessa vaikka keksitte sanat muiden suuhun jotta pääsette toteuttamaan ainoaa osaamaanne tapaa keskustella eli uhriutumista, syyllistämistä ja muuta olkiukkoilua. 

Tuo olisi uskottavampaa, jos ette itse jatkuvasti laittaisi sanoja transihmisten suuhun. Mitä transit ajattelee, mitä tutkimuksia ne junailee, miten ne aina raivoaa...

Ja älä huoli, liitin kyllä sultakin pari lainausta mukaan 👍

Et kyllä liittänyt mutta onnistuit todistamaan sössötyksilläsi sen miten koitat pistää sanoja muiden suuhun kun muuten et keksi mitään sanottavaa. 

Ei täällä kyllä tarvitse yhtään keksiä sanottavaa. Aika railakkaasti on kaikennäköistä sanottu. Ihmeellistä ihmisvihaa, kun kyse on ilmiöstä, mitä itse ei nyt vaan satu ymmärtämään.

Ihme, että ihmiset reagoivat voimakkaasti asiaan jota tungetaan väkisin kurkusta alas joka tuutista kuin ladydikkiä. Transvalhe pakotettiin lakiin asti ilman sukupuolivaikutusten arviointia. Mitä oikeuksia transeilta oikeasti puuttuu ja mihin te tarvitsette ei-transien itsemäärittelyä?

Vierailija
1060/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä iän pitäs olla paljon korkeampi kaikille turhille leikkauksille sun muille hormoneille, 18v on vielä ihan lapsi, vaikka teini ja täysi-ikäinen onkin.

Sekin on minusta kyseenalaista että ton ikäselle voi laittaa vaikka ison tatuoinnin. Mieli ja maku muuttuu kokoajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän