Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi

Kommentit (9493)

Vierailija
341/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto Sinille!

"Sini Ariell ei peru sanojaan, vaikka menetti kohupostauksensa takia 4000 euron yhteistyön: ”Mielummin persaukinen”

Sini Ariell ei aio muuttaa arvojaan rahan edessä."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8b88dbbb-3c50-4a9d-9fa4-5ea7e2…

Vierailija
342/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnainen on mies ja transmies on nainen.

Eli 2 sukupuolta halusitte tai ette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisia sukupuolia on kaksi plus harvinaiset intersukupuoliset. Se on faktaa. Mikään kitinä ja kiukuttelu ei sitä muuta. Oma kokemus on sitten toinen. Valtaosalla se on oman sukupuolen mukainen, vähän enemmän tai vähemmän stereotyyppisesti. Sitten on pieni porukka, jotka kokevat identiteetin olevan jotain väliltä tai kumpaakin vuoron perään tai pelkästään sitä vastakkaista biologiaan nähden.

Ongelma on myös leikkaukset. Yhä useampi on mielenterveysongelmissa vaatiessaan hoitoja ja mielenterveyden kartoitus on jo loukkaus. Sitten kun leikkaus on tehty, mielenterveys on edelleen heikossa jamassa ja yhä useampi haluaisikin palata vanhaan sukupuoleen. Koko tämän asian ympärillä on porukka ihan sekaisin ja ei voida puhua asioista asioina. Ken on varma vaihdostaan, mielenterveys kunnossa, niin siitä vaan vaihtoon. Muuten voitaisiin lopettaa asian normalisointi, koska noin isot lääketieteelliset interventiot ei ole mielekkäitä lähtökohtaisesti. Pääasia, että ihmiset voivat hyvin. Leikkaaminen ei lisää monesti hyvinvointia.

Ja sä koet tarpeelliseksi tätä nyt sit kertoa silloin tällöin somessa?

Pidätkö sä ihmisiä ihan idiootteina? Sini ainakin tuntuu pitävän, koska hänen tulee tämä asia kertoa.

Enemmän pidän sellaista ihmistä dioottina joka jaksaa raivota selvän tieteellisen faktan äänensanomisesta, kerta toisensa jälkeen ja aina vaan isommalla metelillä.

Vähän kuin olisi palattu jonnekin keskiajalle jolloin kirkko raivosi niille jotka koitti selittää heidän tarjoamiaan totuuksia vastaan esim. tieteen perusteella. 

En ymmärrä niitä, jotka eivät viitsi pitää kiinni oman kielensä rikkaudesta ja sanojen merkityseroista. Koittaminen on ihan eri asia kuin koettaminen.

Aloita itse sukupuolen, sukupuoli-identiteetin ja sukupuolikokemuksen merkityserojen opettelulla.

Vierailija
344/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän niitä nyt vaan ole ku kaks, mutta ymmärrän, että jos esim. Transulla on ongelma kun ei halua tai uskalla mennä miesten vessaan, eikä saa mennä naiset vessaan, niin sitten pitäisi olla joku kolmas vaihtoehto. Niin jos nyt on ihan pakko ja että kaikille tulis hyvä mieli ni ehkä voidaan ottaa siihen rinnalle vielä se muun sukupuolinen, mutta sen pitää kyllä sit riittää, eikä niinku jenkeissä missä tuntuu nyt olevan maailman tärkein asia, että tunnustetaan ainaki tuhat eri sukupuolta.

No tässähän se ristiriita onkin, kun heille ei kelpaa se kolmas "muu". Pitää miehenä päästä naisten tiloihin jos kokee olevansa nainen. Huudetaan, että sukupuolia on enemmän kuin kaksi mutta silti se joku muu ei kelpaakaan!

Vierailija
345/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ariell sanoo vain sen, mitä 99,9 % ihmisistä ajattelee. Ja en ymmärrä, miksi transeja pitää jatkuvasti vakuuttaa siitä, mitä sukupuolta he ovat. Minä olen itse nainen, eikä minulle tarvitse olla joka jumalan välissä vakuuttelemassa, että olen nainen. Jos jollekin pitää asiaa vakuuttaa koko ajan, niin hän ei mene läpi naisena.

Hemmetin hyvä esimerkki kuplassa elämisestä siten sympatian puutteesta.

Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei saavutettu kiltteydellä, empatialla eikä sympatialla.

😀🤭🤭🤭🤭🤭🤭😂😂😂😂😂😭😂😭

Se voi tuntua uskomattomalta, kun te olette saaneet kaiken tarjottimella, lokkeilleet aiempien sukupolvien aktivismin saavutuksilla ja valjastaneet naisten ja homoseksuaalien järjestöt transasialle.

Vierailija
346/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein menettää yhteistöitä. Miettii ehkä että kannattaisko kirjoittaa päiväkorjaan ens kerralla syvimmät mietteensä 😂

Tai ehkä se, että joku firma lopettaa yhteistyön ihmisen kanssa joka julkaisee somessa biologisia faktoja, kertoo enemmän siitä firmasta... kuten Sini sanoo: "Enkä missään nimessä lähde yhteistyöhön firman kanssa, joka on noin tekopyhä."

Mun arvostus Siniä kohtaan nousi todella paljon, sen sijaan olis kiva tietää mikä luuserifirma on kyseessä.

Vierailija
347/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yritys perui yhteistyön Sinin kanssa? Että tiedän boikotoida kyseistä yritystä jatkossa.

Vierailija
348/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ariell sanoo vain sen, mitä 99,9 % ihmisistä ajattelee. Ja en ymmärrä, miksi transeja pitää jatkuvasti vakuuttaa siitä, mitä sukupuolta he ovat. Minä olen itse nainen, eikä minulle tarvitse olla joka jumalan välissä vakuuttelemassa, että olen nainen. Jos jollekin pitää asiaa vakuuttaa koko ajan, niin hän ei mene läpi naisena.

Hemmetin hyvä esimerkki kuplassa elämisestä siten sympatian puutteesta.

Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei saavutettu kiltteydellä, empatialla eikä sympatialla.

😀🤭🤭🤭🤭🤭🤭😂😂😂😂😂😭😂😭

Se voi tuntua uskomattomalta, kun te olette saaneet kaiken tarjottimella, lokkeilleet aiempien sukupolvien aktivismin saavutuksilla ja valjastaneet naisten ja homoseksuaalien järjestöt transasialle.

Transien ainoa taistelu on ollut sängystä ylös vääntäytyminen ja dosetin luukun aukaisu.

Vierailija
349/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuokin näkökulma sinänsä ihan perusteltu. Se, että sukupuoli-identiteetti voi olla mikä vain, on sitten kokonaan eri näkökulma, oikeastaan pitkälti ihan eri asia.

Niinno, se on fakta, että sukupuolia on kaksi. Eli sikäli se on hyvinkin perusteltu näkökulma, kun se on totuus.

Sukupuoli-identiteettien määrässä on sitten rajana vain jokaisen oma mielikuvitus.

Vierailija
350/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä mitä ajaa takaa.

Kyllä mä oon esim sit mieltä moni työtön on vaan laiska, mutta en mene sitä omala nimellä julkaisemaan.

Mitäköhän Sini voitti tällä tiedolla, kun piti moinen ääneen sanoa ?

En mäkään sano sun tatuoinnit ovat rumia. Ei se mulle kuulu

Sananvapauteen kuuluu myös ilkeiden, epämiellyttävien ja tyhmien asioiden sanominen ääneen. Mikä sananvapauden konseptissa on niin vaikea hahmottaa? Aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta tunnereaktiostaan ja mielenpahoittamisestaan. Terve ihminen toteaa: "Sini sanoi tuollaista, mutta en ole samaa mieltä." ja jatkaa elämäänsä. "Pahoitin mieleni Sinin sanomisista, täytyykin miettiä mistä reaktioni johtui." "Sinillä on huonosti perusteltuja näkemyksiä, mutta minun ei ole pakko lukea niitä eikä olla hänen kanssaan tekemisissä."

Jos Sini saa sanoa mitä kahvipöydässä mieleen tuli, saa muutkin. Hirveä haloo syntyy kun Sini mielensä pahoittaa. Eikö hän voisi vain todeta, että jaa, sä olit nyt tota mieltä?

Eihän Sini ole pahoittanut mieltään mistään. Henry ja muut miehet sen sijaan vetivät uhriutumiskilarit.

Vierailija
351/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä mitä ajaa takaa.

Kyllä mä oon esim sit mieltä moni työtön on vaan laiska, mutta en mene sitä omala nimellä julkaisemaan.

Mitäköhän Sini voitti tällä tiedolla, kun piti moinen ääneen sanoa ?

En mäkään sano sun tatuoinnit ovat rumia. Ei se mulle kuulu

Sananvapauteen kuuluu myös ilkeiden, epämiellyttävien ja tyhmien asioiden sanominen ääneen. Mikä sananvapauden konseptissa on niin vaikea hahmottaa? Aikuinen ihminen on itse vastuussa omasta tunnereaktiostaan ja mielenpahoittamisestaan. Terve ihminen toteaa: "Sini sanoi tuollaista, mutta en ole samaa mieltä." ja jatkaa elämäänsä. "Pahoitin mieleni Sinin sanomisista, täytyykin miettiä mistä reaktioni johtui." "Sinillä on huonosti perusteltuja näkemyksiä, mutta minun ei ole pakko lukea niitä eikä olla hänen kanssaan tekemisissä."

Jos Sini saa sanoa mitä kahvipöydässä mieleen tuli, saa muutkin. Hirveä haloo syntyy kun Sini mielensä pahoittaa. Eikö hän voisi vain todeta, että jaa, sä olit nyt tota mieltä?

Eihän Sini ole pahoittanut mieltään mistään. Henry ja muut miehet sen sijaan vetivät uhriutumiskilarit.

Hennyn ja kumppaneiden neopimppiraivot.

Vierailija
352/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteistyötä tarjonnut yritys vetäytyi asiakaskuntansa moninaisuuden edessä, sekä toivoi yhteistyöltä aiemmin myös epäpoliittisuutta."

Onko transien nuoleskelu ja sukupuolen moninaisuushömppä epäpoliittista? Onko miesten valitseminen mainostamaan tamponeja ja kuukuppeja epäpoliittista? Se on jännä, miten omaa positiota ei pidetä poliittisena.

Vierailija
353/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten trans/queer-kuvioita voi kritisoida ilman transfobiasyytöksiä?

Vierailija
354/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin ahdasmieliset persut! Olette sairaita ennakkoluuloinenne! Sukupuolia voi olla vaikka sata! Esim minä olen 51% ihmisnaaras, 21% ihmisuros, 11% oranki, 10% päästäinen, ja 7% marsilainen.

Vierailija
355/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologisia sukupuolia on kaksi plus harvinaiset intersukupuoliset. Se on faktaa. Mikään kitinä ja kiukuttelu ei sitä muuta. Oma kokemus on sitten toinen. Valtaosalla se on oman sukupuolen mukainen, vähän enemmän tai vähemmän stereotyyppisesti. Sitten on pieni porukka, jotka kokevat identiteetin olevan jotain väliltä tai kumpaakin vuoron perään tai pelkästään sitä vastakkaista biologiaan nähden.

Ongelma on myös leikkaukset. Yhä useampi on mielenterveysongelmissa vaatiessaan hoitoja ja mielenterveyden kartoitus on jo loukkaus. Sitten kun leikkaus on tehty, mielenterveys on edelleen heikossa jamassa ja yhä useampi haluaisikin palata vanhaan sukupuoleen. Koko tämän asian ympärillä on porukka ihan sekaisin ja ei voida puhua asioista asioina. Ken on varma vaihdostaan, mielenterveys kunnossa, niin siitä vaan vaihtoon. Muuten voitaisiin lopettaa asian normalisointi, koska noin isot lääketieteelliset interventiot ei ole mielekkäitä lähtökohtaisesti. Pääasia, että ihmiset voivat hyvin. Leikkaaminen ei lisää monesti hyvinvointia.

Pidätkö sä ihmisiä ihan idiootteina? Sini ainakin tuntuu pitävän, koska hänen tulee tämä asia kertoa.

Enemmän pidän sellaista ihmistä dioottina joka jaksaa raivota selvän tieteellisen faktan äänensanomisesta, kerta toisensa jälkeen ja aina vaan isommalla metelillä.

Vähän kuin olisi palattu jonnekin keskiajalle jolloin kirkko raivosi niille jotka koitti selittää heidän tarjoamiaan totuuksia vastaan esim. tieteen perusteella. 

Kun sen tieteellisen faktan tyrkyttämiselle ei ole mitään järkiperäistä syytä. Ihan ohimennen taas nyt tässä totean, että.

Sinäkö tässä nyt sitten julistaudut tuomariksi kertomaan että milloin mitäkin saa sanoa ääneen?

Yhtähyvin voidaan sanoa ettei ole järkiperäistä syytä sinullakaan sanoa ääneen kritikkiäsi siitä että tieteellisiä faktoja sanotaan ääneen joten noudata omia neuvojasi ja ole vastedes hiljaa. 

😅 Sinillä ei ole mitään syytä tieteellisiä faktoja latoa. Ei kyllä mitään muutakaan sen puoleen. Saahan hän sanoa, mutta ottakoon sit kritiikin vastaan eikä uhriutuisi.

Ei hän tarvitse syytä latoa faktoja. Hän sanoo sen mihin uskoo ja minkä tietää ja se on hänen oikeutensa.

Miksi häntä pitää kritisoida asioiden esille tuomisesta? Hyvähän se vaan on, että tietoa jaetaan ja että mahdollisimman moni hyötyy siitä.

Biologiasta ei voi koskaan tietää liikaa.

Kyllä hän tarvitsee. Ihan vaan siksi että on tituleeraa itseään influensseriksi. Hänen kuuluu pohjistaa avautumisensa.

Vierailija
356/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt jo yli äyräitten tuo sukupuoli vouhotus.

Vierailija
357/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, että mistä transvastaisuus nousee. Tässä vastaus:

"Let's go back 10-15 yrs when trans people had legal rights and broad acceptance. Activists have pushed for men in women's prisons, medicalisation of kids, women's sports no longer being safe/fair and there has been pushback. They've harmed those they say they're helping."

https://twitter.com/NeilMonton/status/1649353838220963842?cxt=HHwWhMCzw…

Kiittäkää nimissänne häärääviä aktivisteja ja vihervassareita, joista suurin osa ei ede ole transeja.

Vierailija
358/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, jotka eivät viitsi pitää kiinni oman kielensä rikkaudesta ja sanojen merkityseroista. Koittaminen on ihan eri asia kuin koettaminen.

Käytit huomattavan määrän sanoja sanoaksesi ettei sinulla ole mitään sanottavaa. Melkoista tuhlausta.

Huvittaa nämä kieli-ihmiset jotka osaa 15 kieltä eikä keksi mitään järkevää sanottavaa yhdelläkään paitsi sen että oli pilkku vinossa. 

Vierailija
359/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hatunnosto Sinille!

"Sini Ariell ei peru sanojaan, vaikka menetti kohupostauksensa takia 4000 euron yhteistyön: ”Mielummin persaukinen”

Sini Ariell ei aio muuttaa arvojaan rahan edessä."

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8b88dbbb-3c50-4a9d-9fa4-5ea7e2…

Ai mitä arvojaan. Kettuilua vähemmistöille somessa huomion takia?

Kuka on kettuillut, mitä ja missä?

Vierailija
360/9493 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimissäkin on uros ja naaras . Enpä tiedä miten itse kokevat itsensä .

On joitain eläinlajeja esim. tietyt kalat ja sammakot jotka voivat muuttaa sukupuoltaan täysin toiseksi tarpeen vaatiessa (tosin tässäkin vaihtoehto on uros tai naaras), ihan ilman mitään leikkauksia. Nisäkkäät ja linnut taas eivät tähän pysty.

Uros tarkoittaa koiraspuolista nisäkästä, joten kalat tai sammakkoeläimet eivät voi olla uroksia.

Kiitos asiallisesta korjauksesta. Itsekin tajusin termivirheeni vasta kun olin kirjoittanut kommentin!