Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan työkaveriani. Onko vika kuitenkin minussa itsessäni?

Vierailija
21.04.2023 |

Meidän tiimissä on eräs henkilö joka haukkuu selän takana ihan kaikkia, varsinkin muissa tiimeissä olevia kollegoja ja yrittää kääntää minua muita vastaan. Minua kohtaan hän on todellinen mielistelijä ja jopa pyyhkii lumet autoni päältä talvisin ja muutenkin käyttäytyy aivan ylimitoitetun ystävällisesti. On vähän huono omatunto kun inhoan häntä silti, mutta hänen persoonansa ja muiden haukkuminen vaan on aivan todella ärsyttävää. Hän ei suostu uskomaan myöskään sitä että olen hakenut opiskelemaan ja jos pääsen niin lähden töistä pois. Hän vaan sanoo että ei se koulu ole sun juttu ja ei täältä pois lähdetä. Melkein naurattaa kun mietin tilanteita joita on ollut. Viihdyn töissä muuten hyvin, mutta meidän tiimi on aivan super myrkyllinen tuon ihmisen takia. Tiimiä ei voi vaihtaa ellei joku toinen halua tähän minun tilalleni, mutta tuo tyyppi on heitetty jo ainakin kerran toisesta tiimistä ulos joten tuskin hän on ainakaan menossa sinne takaisin enää. Ärsytys kasvaa päivä päivältä enkä kohta enää edes voi esittää normaalia. Miten oppia sietämään tuota ihmistä? En voi sietää sitä mielistelyä ja ihmeellistä minun jalustalle nostamista jonka hän tekee mollaamalla muita.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on kyllä ihan aloittajan oma asia puhua tälle työkaverille asiasta, ei siihen esimiestä tarvita. Vaikuttaa nyt siltä, että olet työkaverin pihdeissä, kun et saa suutasi auki. Ehkä muut ovat saaneet ja siksi haukkuu niitä.

Mä taas en lähtisi puhumaan sen ihmisen kanssa tästä. Pahimmillaan siitä voi seurata vielä pahempi sotku. Se ihminen voi sitten haukkua ap:n, kuinka kauhea ap on, vaikka on vaan yritetty olla normaalin ystävällisiä häntä kohtaan.

Kyllä, juuri tästä syystä en ole puhunut hänelle asioista suoraan. Hän on myös korjannut autoani kun on huomannut esim. että joku muovinpala roikkuu pohjasta ja on vaihtanut uuden akunkin autooni, sekä antanut minulle joululahjan joka sekin tapahtui melkoisen spektaakkelin saattelemana. Tuntuisi epäkiitolliselta ruveta valittamaan hänelle mistään. Ap

Ikään kuin käytät nyt toista hyväksi? Puuttumalla asiaan häviää myös etuuksia? Nuo auto, joululahjat yms ei liity mitenkään työelämään, eikä  niitä voi alkaa puimaan esimiehen kanssa. Työhön liittyvistä asioista voit puhua, mutta se johtaneen samaan lopputulokseen kuin suoraan puhumisen. Kaikessa hiljaisuudessa nyt alat etsimään sitä opiskelupaikkaa tai uutta työpaikkaa. 

EI. Jos kyseessä on sellainen manipuloija ja sairas ihminen kuten ap:n tapauksessa, mikään tuollainen ei ole pyyteetöntä. Oma-aloitteisesti tietenkin mennään autoa putsaamaan ja antamaan joululahjoja, ja tällä luodaan se illuusio hyväntahtoisuudesta. Se on oikeasti aika nerokasta. Manipuloija tavallaan petaa itselleen valmiiksi jo "todisteita" hyvyydestään tekemällä näitä esimerkin juttuja, joihin hän voi aina vedota konfliktitilanteessa. Näinollen jos koskaan ap antaisi tälle tyypille kritiikkiä asiattomasta käytöksestä tai myrkyllisyydestä, manipuloija kääntää asian ap:n syyksi koska "olenhan sinua niin auttanut ja aina ajatellut sinun parastasi!". Tuollaiset ap:n kertomat manipuloijatapaukset ovat oikeasti pahinta myrkkyä työyhteisössä, niistä kannattaa pysyä erossa.

Kun lause alkaa sanalla jos se on mielikuvitusta.

Vierailija
42/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on kyllä ihan aloittajan oma asia puhua tälle työkaverille asiasta, ei siihen esimiestä tarvita. Vaikuttaa nyt siltä, että olet työkaverin pihdeissä, kun et saa suutasi auki. Ehkä muut ovat saaneet ja siksi haukkuu niitä.

Mä taas en lähtisi puhumaan sen ihmisen kanssa tästä. Pahimmillaan siitä voi seurata vielä pahempi sotku. Se ihminen voi sitten haukkua ap:n, kuinka kauhea ap on, vaikka on vaan yritetty olla normaalin ystävällisiä häntä kohtaan.

Kyllä, juuri tästä syystä en ole puhunut hänelle asioista suoraan. Hän on myös korjannut autoani kun on huomannut esim. että joku muovinpala roikkuu pohjasta ja on vaihtanut uuden akunkin autooni, sekä antanut minulle joululahjan joka sekin tapahtui melkoisen spektaakkelin saattelemana. Tuntuisi epäkiitolliselta ruveta valittamaan hänelle mistään. Ap

Ikään kuin käytät nyt toista hyväksi? Puuttumalla asiaan häviää myös etuuksia? Nuo auto, joululahjat yms ei liity mitenkään työelämään, eikä  niitä voi alkaa puimaan esimiehen kanssa. Työhön liittyvistä asioista voit puhua, mutta se johtaneen samaan lopputulokseen kuin suoraan puhumisen. Kaikessa hiljaisuudessa nyt alat etsimään sitä opiskelupaikkaa tai uutta työpaikkaa. 

Minä INHOAN sitä kuinka hän nostaa minua jalustalle ja korjailee autoa yms. Osaan kyllä itsekin. Missään nimessä en tarvitse enkä halua mitään etuuksia. Mutta kaikkihan on aina naisten syytä täällä palstalaisten mielestä

Kenen syy se sitten on jos ei osaa asettaa rajoja? Miesten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä INHOAN sitä kuinka hän nostaa minua jalustalle ja korjailee autoa yms. Osaan kyllä itsekin. Missään nimessä en tarvitse enkä halua mitään etuuksia. Mutta kaikkihan on aina naisten syytä täällä palstalaisten mielestä

Pitihän sekin tuoda keskusteluun miten naiset ovat aina lapsen tasolle typistettyjä uhreja. Jos et halua, että joku putsaa autosi, vaihtaa akkusi, jne sinä varmaan sanot siitä? Tuskin sinäkään nyt rupeat sitä kieltämään, että syytä on aloittajassakin kun hän on ollut passiivisena tilanteen vietävissä?

Vierailija
44/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmissuhteet on kahden kauppa, joissa tulisikin aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisikohan kummassakin vikaa. 

Kyllä työpaikkakiusaaja on ihan yksin syyllinen käytökseensä.

Vierailija
45/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmissuhteet on kahden kauppa, joissa tulisikin aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisikohan kummassakin vikaa. 

Minulle on jäänyt mysteeriksi miten se kiusaaja pystyy kiusaamaan, jos kukaan ei sitä mahdollista? Aikuisen ihmisin pitää jo osata vetää ne omat rajat ja vaatia sitä arvoistaan kohtelua. 

Vierailija
46/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa asiat näin mustavalkoisia.

Vierailija
47/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on jäänyt mysteeriksi miten se kiusaaja pystyy kiusaamaan, jos kukaan ei sitä mahdollista? Aikuisen ihmisin pitää jo osata vetää ne omat rajat ja vaatia sitä arvoistaan kohtelua. 

Ja käyttää työaikansa siihen, että vaatii kohtelua, jonka pitäisi olla itsestäänselvyys.

Kuulostaa psyykkisesti kuormittavalta tilanteelta. Sellainen vaikuttaa pitkittyessä työkykyyn ja on todellakin työnantajankin asia.

Persoonat on erilaisia, ja on ihan turha kuvitella, että kaikki toimii kaikkialla. Myös yhteisön dynamiikka vaikuttaa. Ei yksin voi asioita muuttaa.

Vierailija
48/48 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao. Ennenkuin puhut esihenkilölle, sinun täytyy antaa palaiyetta tuolle työkaverillesi. Seuraavan kerran kun hän arvostelee muita, sano hänelle ystävällisesti ja rauhallisesti, että sinulle tulee hankala olo kun hän arvostelee muita, ettet haluaisi kuulla semmoista ja pyydä ettei hän enää sitä tekisi. Ja jos ei anna sinun vastata, huomauta siinä tilanteessa heti, että haluat vastata itse. Olet reagoimattomuudellasi antanut tuon käytöksen jatkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä