Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis tuntuu että olen kirottu!!! Eihän tämä ole enää edes mahdollista.

Vierailija
21.04.2023 |

Minulla on ollut aina ihan järkyttävän huono tuuri aikaisemmissa tuurauksissa, kesätöissä yms ennenkin, mutta nyt alkaa huumori loppua. En edes kehtaa avautua tästä kavereille kun nolottaa niin paljon.

Olen siis menossa työharjoitteluun, sovittiin harjoittelun järjestäjän eli tulevan pomon kanssa että jutellaan teamsissa käytännön juttuja läpi. Tämä kävi siis muutama viikko sitten. Olin aamupäivän koneella, sammutin koneen, kävin kaupassa ja kas, kun olisin mennyt n.20 minuuttia ennen teams-tapaamista koneelle niin kone ei inahtanutkaan. Ei mitään elonmerkkejä. No soitin sitten paniikissa tälle että kone posahti just nyt, sovittiin uusi aika ja että tulen ihan käymään. No se oli eilen, ja bussini oli tietenkin myöhässä ja joudun ilmoittamaan että tulen vähän myöhässä.

Oikeasti, nämä sattumukset työpaikkojen ympärillä vaan kasaantuu minulle! Pari vuotta sitten minulle oli ilmoitettu väärä päivä töiden alkamiselle, jos työlistojen kanssa sattuu sähellyksiä ne sattuu minulle... Asiat hajoaa, tunnukseni eivät vaan toimi, yhdessä paikassa avainlätkäni vain lopetti silloin tällöin toimimisen ja kukaan ei keksinyt syytä tälle. Kenelläkään muulla ei ollut samaa ongelmaa. Kerran jäin jumiin varastoon tämän takia. Inhottaa olla aina se jolle sattuu ja tapahtuu, varsinkin kun ne sattumiset ja tapahtumat ei ole edes omaa sähläystäni vaan jotain universumin syvää vihaa minua kohtaan.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen ei voi varautua, mutta ihmisissä on myös eroja sen suhteen varautuuko hyvin/ei mitenkään.

Ihan perusjuttuja, ottaako mukaan ulkotapahtumaan tai juhliin sateenvarjon tai varasukkahousut vai ei.

Tuo korostuu esim. lööpeissä, missä myöhässä oleva lomalento saa ihmiset ihan sekaisin:

Ei varautujilla loppuu lääkkeet, lasten vaipat, ei ole ruokaa, ei vettä jne. Samaan aikaan varautujilla on asiat hyvin, on varattu mukaan ylimääräisiä lääkkeitä, vaippoja, vesipullot ja jotain pientä evästä (proteiinipatukka/pähkinäpussi/banaani/piltti) itselle/lapsille.

Puhumme eri asioista.

Huonoon tuuriin ja surkeaan kohtaloon ei auta mikään varautuminen. Varaat eväät, mutta laukkusi laitetaan ruumaan, vaikka tarkoituksesi on ottaa se sisälle koneeseen ja sitten se katoaa tai hajoaa ja tavarat tippuvat ulos. Otat suuren paketin vaippoja, mutta lapsellesi tulee ripuli ja joudut vaihtamaan niitä tuhottomasti. Yrität ostaa uusia, mutta juuri se koko on loppu ja tarjolla on vain aivan liian suuria tai pieniä.

Vierailija
22/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkilö, joka luottaa Murphyn lakiin. Siksi mietin aina etukäteen, mikä kaikki voisi mennä pieleen. Silloin useimmiten onnistaa. Pessimisti ei pety. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On näitä sähläreitä joille aina sattuu sitä ja tätä, siksi juuri noita työttömiä ei palkata.

Esimerkiksi tuo bussi myöhässä homma, siksi järkeävä menee jo edellisellä vuorolla, että on sitä pelivaraa, eli ehtii hyvin vaikka bussi olisi myöhässä tai jäisi vaikka vuoro väliin.

Bussi jolla yritin mennä oli se aikaisempi bussi. Se SEKÄ seuraava olivat vaan niin myöhässä, että tulivat lopulta samaan aikaan pysäkille eikä sillä ollut enää oikeastaan väliä kummalla menin. Ap

Ohis,

Kerran olin menossa työhaastatteluun sillä nk. aikaisemmalla bussilla. Huomasin pysäkillä, että unohdin kangaskassin missä kansio jossa työtodistukseni unohtui eteiseen.

Olisin nippa nappa ehtinyt juosta (kirjaimellisesti) kotiin ja pysäkille seuraavaan bussiin, ja ehkä ehtinyt ihannhyvin työhaastatteluun. Mietin kuitenkin stressiä/hikisyyttä/mahdollista myöhästymistä --> käbelin kotiin ja tilasin taksin.

En kehdannut ajaa ihan oven eteen, pyysin jättämään kulman taakse, ja kaikki meni lopulta hyvin. Pointtini se, että jos 'ongelmia' tulee, ne pitää ratkaista eikä jäädä voivottelemaan.

Sinulla oli tuuri, kun huomaisit sen puuttumisen. Sen lisäksi puhelimesi toimi ja sait tilattua taksin, joka myös saapui ja ajoi oikeaan paikkaan.

Kirotuilla ei unohdu kassi kotiin, vaan he seisovat siellä pysäkillä odottamassa ja toivomassa, että bussi tulee. Kun he ymmärtävät ettei se tule ja ajattelevat, että soittavat taksin, taksi ei löydä perille ajoissa luoksesi tai samaan aikaan kun bussi.

Kun se taksi saapuu, se jumittuu sinne pakettiauton taakse, joka on jumissa yksisuuntaisella tiellä.

Vierailija
24/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi yhessä  työpaikassa niin, että mut oli jo otettu töihin. Ekana työpäivänä pääni jäi bussin ovien väliin (siis joo, noinkin voi käydä). Kuljettaja oli siis sulkemassa ovia just kun olin menossa pää ensimmäisenä bussista ulos.

Toisena työpäivänä kun siivottiin vähän paikkoja, oli ulkona pienessä pahvirasiassa kyynpoikanen, johon melkein tyrkkäsin käteni. Kyllä silloin kävi mielessä onko tämä sittenkään minun työpaikkani ja että tapahtuuko joka päivä jotain tilaistoista poikkeavaa??? Mutta sen jälkeen ei enää tapahtunut.

Itse uskon enemmän tarkoitukseen ja johdatukseen. Jos kaikki yksinkertaisesti menee päiv v**tua niin sitten ei väkisin kuulu puskea läpi.

Vierailija
25/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean elämän Aku Ankka vauhdissa. 

Vierailija
26/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen ei voi varautua, mutta ihmisissä on myös eroja sen suhteen varautuuko hyvin/ei mitenkään.

Ihan perusjuttuja, ottaako mukaan ulkotapahtumaan tai juhliin sateenvarjon tai varasukkahousut vai ei.

Tuo korostuu esim. lööpeissä, missä myöhässä oleva lomalento saa ihmiset ihan sekaisin:

Ei varautujilla loppuu lääkkeet, lasten vaipat, ei ole ruokaa, ei vettä jne. Samaan aikaan varautujilla on asiat hyvin, on varattu mukaan ylimääräisiä lääkkeitä, vaippoja, vesipullot ja jotain pientä evästä (proteiinipatukka/pähkinäpussi/banaani/piltti) itselle/lapsille.

Jos on seuraavana päivänä meno Suomessa, siinä ei eväät hyödytä

Vierailija
27/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on näitä asioita, jotka voi sattua ihan kenelle vaan – mutta jostain syystä ne sattuvat aina niille yksille ja tietyille. Eli joku täytyy ihmisessä itsessään olla, mikä tämän aiheuttaa.

Jatkuva myöhästely on hyvä esimerkki. Jokaiselle voi joskus sattua jotain odottamatonta, minkä takia myöhästyy, mutta silti moni ei myöhästy koskaan mistään, kun taas joku toinen on aina myöhässä.

Otanpa itseni esimerkiksi: olen ollut vakituisessa täyspäiväisessä työssä 30 vuotta, ja olen myöhästynyt tasan yhden kerran. Kyseessä oli kollegan tuuraus, ja olin ymmärtänyt työvuoron alun ajankohdan väärin. Myöhästyin 15 min.

Vierailija
28/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla täytyy olla jokin "perääntyvä planeetta" eli tavallisesti merkurius tai uranus sillä hetkellä astrologisen kartan työhuoneen kohdalla.;D Olen teetättänyt useasti kartan vuodeksi eteenpäin ja joskus siellä on näitä perääntyviä planeettoja. Uranus saa koneet käsähtämään, merkurius myöhästymisiä ja kommunikointihäiriöitä jne.:D Oletkohan uranusvaikutteinen ihminen? Vesimies? tai muuten paljon kartalla tuota. Meillä kaikilla on päiviä, milloin kaikki menee pieleen heti aamusta.

Vierailija
29/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku tosi tärkeä meno, lähden aina mieluummin aiemmin kuin pitäisi, tuon vuoksi kun näitä sattuu minullekkin. Bussivuoro jää jopa tulematta.

Vierailija
30/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni on ollut kokonaisuudessaan niin vaikeaa ja niin paljon itsestäni riippumattomista syistä johtunutta ikävää on tapahtunut, että itseäni vastaan on varmasti liittouduttu. Joudun myös aina syntipukiksi ja uhrattavaksi ja olen se, jolla ei ole väliä. En ole päässyt haluamiini kouluihin, olen joutunut tekemään paljon asioita yksin, työttömyys ja sen mukana tullut tappelu TE-toimiston, Kelan ja sossun kanssa on ollut traumaattista, kuten myös huono kohtelu, ilman apua olen aina jäänyt, vanhempien vakavista sairastumisista on syytetty itseäni, toinen vanhempi toki on kuollut jo kauan sitten, mutta tämä toinen yhä elävä on aina ollut vihainen, ankara, huutava ja syyllistävä, joudun kuitenkin yhä asumaan tämän kanssa ja hoitamaan tämän asioita. Kodissa oli aikoinaan paha ja huonosti hoidettu tuholaisongelma, joka ilmeisesti laukaisi itselläni lopullisesti traumaperäisen ahdistuksen. Muutakin on toki ollut. Ehkä se, että olin vahinko ja olen autismikirjolla jotenkin selittää. Kärsin myös pahasta ahdistuksesta, traumoista ja sosiaalisten tilanteiden pelosta. Apua olen hakenut, mutta en ole saanut.

Vierailija
31/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea:

Työpaikka 60 km päässä.

Kaksi autoa käytettävissä, molemmista hajoaa vesipumppu kahdessa päivässä. Toinen korjaamolle kotikunnassa, toinen työpaikkakunnalle. Ensimmäisessä hajoaa moottori, kiitos vastavalmistuneelle korjaajalle. Toisessa vikaa ei korjattu tai pumpussa oli valmistusvika. Molempien korjaukseen meni 2 vk. Kuljin bussilla töihin. Lähtö klo 5 aamulla ja kotiin klo 22 illalla.

Rahaa paloi yli 2000€+ bussit.

Eihän kenellekään voi käydä noin?

🙋 Minulle käy koko ajan näin.

Vierailija
32/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kohtalo yrittää kertoa sulle että olet väärällä alalla, tai jotain? Myös saturnus voi olla oppisitiossa plutoon, tai olet suututtanut jonkun muinaisen hengen. Toisaalta voi olla että sun täytyy vaan varmistella asiat ja lähteä hyvissä ajoin, että ehdit varmasti töihin.

Vierailija
33/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universumilla on näppinsä pelissä. Joskus toivoisin voivani esittää valkoisen valheen välttääkseni epätoivotun menon jonnekkin, kuten vaikka vedoten päänsärkyyn tai flunssaan. Satavarmasti se päänsärky pukkaa päälle ja seuraava viikko menee flunssassa. Minulla on myös suorastaan traditio, että viikko ennen uuden työn alkua telon vahingossa, vieläpä selvinpäin, itseni mustelmille. Sitten niitä peittelen nolona.

Vierailija
34/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden ihmisen jonka kohdalle sattuu lähes aina rikkinäinen tai viallinen tuote, mitä tahansa ostaakaan. Kaupasta tai verkkokaupasta. Eikä riko itse vaan ovat jo pakkauksessa rikki. Kerran oltiin ostamassa jotain ja hän vaati että pakkaus pitää avata ennen kuin maksaa sen. Tavara oli läpinäkyvässä muovissa, näytti ehjältä. Avattiin ja oli kuin olikin rikkinäinen. Jälleen kerran!

Vierailija
35/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hösötät ja joudut siksi vaikeuksiin. Anteeksi, että kirjoitin totuuden.

Vierailija
36/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi AP:n kaltaista oman elämänsä Aku Ankkaa, mutta he käsittelevät sitä eri tavalla. Ensimmäinen on juuri tuollainen "kaikki on p*skaa, miksi juuri minä jne", masentunut eikä tuurinsa takia halua lähteä kotoaan minnekkään. Sitten on se toinen, joka ottaa asian huumorilla. Hänelläkin masennustaustaa, mutta kun osasi viimein hyväksyä huonon tuurinsa niin mielenterveyskin pikkuhiljaa parani. Hänet otetaan hyvin vastaan kaikkialla ja kaikki ovat jo tottuneet ettei hänen kanssaan kaikki mene välttämättä nappiin.

Joten AP, kokeile muuttaa omaa ajatusmailmaasi negatiivisesta positiiviseksi. Jos bussi myöhästyy niin naureskellen soita vastapuolelle että nyt kävi näin, tulen myöhässä. Älä panikoi.

Vierailija
37/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen henkilö, joka luottaa Murphyn lakiin. Siksi mietin aina etukäteen, mikä kaikki voisi mennä pieleen. Silloin useimmiten onnistaa. Pessimisti ei pety. :)

Tämä on niin totta, olen tavallisesti varmistelija ja otan huomioon epäonnistumisen mutta sen kerran kun lähden soitellen sotaan ja taivas on pilvetön, alkaa sattumaan ja tapahtumaan, kaikki menee vituraksi. Siksi voitte nähdä jonkun kävelevän syvät uurteet kasvoillaan, ihan varalta.

Vierailija
38/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kohtalo yrittää kertoa sulle että olet väärällä alalla, tai jotain? Myös saturnus voi olla oppisitiossa plutoon, tai olet suututtanut jonkun muinaisen hengen. Toisaalta voi olla että sun täytyy vaan varmistella asiat ja lähteä hyvissä ajoin, että ehdit varmasti töihin.

Hihihiiiiii.... :D

Vierailija
39/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi AP:n kaltaista oman elämänsä Aku Ankkaa, mutta he käsittelevät sitä eri tavalla. Ensimmäinen on juuri tuollainen "kaikki on p*skaa, miksi juuri minä jne", masentunut eikä tuurinsa takia halua lähteä kotoaan minnekkään. Sitten on se toinen, joka ottaa asian huumorilla. Hänelläkin masennustaustaa, mutta kun osasi viimein hyväksyä huonon tuurinsa niin mielenterveyskin pikkuhiljaa parani. Hänet otetaan hyvin vastaan kaikkialla ja kaikki ovat jo tottuneet ettei hänen kanssaan kaikki mene välttämättä nappiin.

Joten AP, kokeile muuttaa omaa ajatusmailmaasi negatiivisesta positiiviseksi. Jos bussi myöhästyy niin naureskellen soita vastapuolelle että nyt kävi näin, tulen myöhässä. Älä panikoi.

Älä nyt ainakaan naureskele. Tiedän että näistä puhutaan selän takana ikävästi. Muutenkin tuo koetaan toisen aikaa turhaa vieväksi.

Vierailija
40/49 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden ihmisen jonka kohdalle sattuu lähes aina rikkinäinen tai viallinen tuote, mitä tahansa ostaakaan. Kaupasta tai verkkokaupasta. Eikä riko itse vaan ovat jo pakkauksessa rikki. Kerran oltiin ostamassa jotain ja hän vaati että pakkaus pitää avata ennen kuin maksaa sen. Tavara oli läpinäkyvässä muovissa, näytti ehjältä. Avattiin ja oli kuin olikin rikkinäinen. Jälleen kerran!

Minulle myös käynyt useamman kerran ostettuani korun ja ihan koruliikkeestä, on sormuksesta tippunut kivi tai ketju poikki parissa päivässä ym. häikkää. Ostettuani vaatteen ja oltuani tyytyväinen, tietysti kotona huomasin että sattui sekunda, reikä tai ommel purkautumassa jne. Varmistan nykyisin aina jopa myyjän edessä että vaate on ehjä, enkä välitä myyjän ilmeestä. Kerran tosi nälkäisenä poikkesin kaupan kautta ja ostin ison pizzan, kun avasin kotona, huomasin että se pizza oli joku nahistunut, korkeintaan pikkurieskasen kokoinen, valmistusvirhe, en jaksanut enää lähteä pyöräilemään vaan söin lisäksi mitä kaapin perältä löytyi.