MAALIKSET 05 loppuviikko
Kommentit (16)
Nyt on saavuttu kotiin, koneenkin otin mukaan, niin pääsee nettiin... Hyvä, että otin koneen - unohdin nimittäin puhelimen työpöydälle... Nyt sai edes miehelle ilmoitettua, ettei ihmettele, kun ei vastaile (epäilisi pian jotain puhelinboikottia - harrastin niitä joskus seurustelun alkuaikoina, en tosin enää melkein kymmeneen vuoteen...). Jotenkin ihan kädetön olo, kun ei ole puhelinta käytössä, ihan riippuvainen masiinasta.
Kävin lukemassa eilisen&toissapäivän pinon, mutta enpä siitä tietysti mitään enää muista... Vupiin korvajutuista oli kurja kuulla, toivottavasti lääke auttaa. Minäkin olin pienenä oikein ongelmakorvainen, mutta ilmeisesti meidän lapsemme ovat säilyneet siltä vaivalta (saaneet kai isänsä korvageenit...). Mutta paranemisia siis teille.
Meillä yskitään edelleen, viime yönäkin Nuutti sai kunnon n. tunnin mittaisen yskänkohtauksen. Saana nukkui onneksi rauhallisesti, niin ei tarvinnut molempien kanssa valvoa. Ajattelin tilata maanantaina lääkärin, jos yskä ei yhtään ala helpottaa. Sydäntä särkee kuunnella tuota köhimistä.
Lehtoville onnea painonpudotusluvuista. Minä onnistuin parin viikon kurittomuudella saamaan melkein 2 kiloa takaisin, mutta olivat onneksi lähinnä turvotusta ja ovat nyt kolmen ja puolen päivän kurinpalautuksella jo poistuneet. Kiloja on tässä pikku hiljaa pudonnut 7, vielä olisi sellaiset 10 matkaa, mutta yritetään siis ihan pikku hiljaa ja liikaa stressaamatta.
Minä alan olla ihan rättipoikkijapinoon, kun nyt on 1,5 viikkoa takana miehen jalkapuolisuutta ja pitkiä työpäiviä. Tällä viikolla isäntä on ollut käytännössä lasten kanssa eilen 3 tuntia (kun olin luennolla), muuten ei yhtään... Onneksi huomisen jälkeen pitäisi helpottaa (paitsi että jalka on siis edelleen kipeä, eli kotihommat on mulla), kun töissä kiire vähenee. Nostan kyllä hattua korkealle kaikille yksinhuoltajille ja paljon matkustavien vaimoille/miehille - mulle tämä pitkää työpäivää tekevän miehen kanssa eläminen on jo ihan riittävän raskasta... Onneksi meillä on lauantaina tiedossa itsenäisyyspäiväjuhlaillalliset kavereiden kanssa, pääsee kunnolla rentoutumaan. Tulee meinaan tarpeeseen...
Jahas. Jos menisi syömään vähän välipalaa.
Mukavaa loppuviikkoa!
Terhi&lastenohjelmia katselevat lapset
Kaisa on ollut pikkuisen kipeänä viime päivät ja me ollaan miehen kanssa vuoroteltu kotona, jottei tarvinnut puolikuntoista lasta viedä tarhaan. Onneksi töissä on rauhallista, niin ei ole hommat jääneet toisten kontolle.
Sain joulukortitkin askarreltua, tuli muuten hienoja! Tein ne toistaiseksi vielä itsekseni, eiköhän tuosta Kaisasta ole riittämiin seuraa tulevina vuosina.. Kotitöiden tekeminen ilman Kaisaa on käynyt näet mahdottomaksi, neiti on välittömästi auttamassa. Tänään ollaan imuroitu, tehty ruokaa ja pesty pyykkiä. Tehokkuus on murto-osa entisestä, mutta pääasia on että lapsi tykkää..
Hienoja painonpudotuslukuja Terhillä ja Lehtovilla!! Tsemppiä tulevillekin viikoille. Mä olen pysynyt kuosissa kiitos työkiireiden. Toivottavasti paino ei ihan repsahda nyt joulukuun aikana.
Saatiin tänään töissä sovittua tulevista kuvioista yleisellä tasolla ja vielä pitäisi käydä henkilökohtaiset neuvottelut pomon kanssa. Ihan hyvältä näyttää, vielä kun saadaan hommat oikeasti eikä vain teoriassa pelittämään.
Eipä mielessä muuta. Kuulumisiin!
kua ja Kaisa
Nyt jo nukuttu hieman paremmin, mutta Mimmi on sitten kovassa kuumeessa. Näytti olevan 38.6. Nyt itkee selkääni vasten, kun ei näe titi-dvd:tä. Nykyään meillä jos on kone päällä siellä soi musat, muuta käyttöä turha yrittää Mimmin mielestä. Rasittavaa, kun ei saa hetkeäkää olla omassa rauhassa ja syventyä kirjoituksiin.
Oma olo on täälläkin vielä karsea, mutta kuinkas kävikään. Piti sitten taas rehkiä ja vaihdella niitä järjestyksiä. Sairaana on liikaa aikaa ajatella ja sitten kaikki pitää toteuttaa heti vaikka pää kainalossa. Jouluverhot on melkein kaikki paikoillaan ja valot laitettu. Tänään leivotaan pipareita ja torttuja.=)
Isovanhemmat tulee unien jälkeen, lähen sitten joko käymää kaupoilla tai sitten tulen ajan kanssa koneelle. Kirppiksellä en ole käynyt kuukausiin..joten sinne kai sitten lähen.
PAINO on niin per**estä. Innossani menin vaa' alle, kun en ole koko viikossa juuri mitään syönyt. Joko mein vaaka vit**ilee tai sitten olen oikeesti mukamas lihonut 1½kg. Kai se on nestettä ja liikunnan puutetta. Odotan, että Moona on ½v sitten alan lopetella imetystä ja painun vaikka painonvartioihin. Tosin miun tuurilla kokoontumiset on sellaseen aikaan ettei mitään mahdollisuutta päässä- No, tosiaan miun painonpudotus voi alkaa vasta imetyksen jälkeen. Se on nähty ettei imetys tätä naista laihduta lainkaan..
Onnea miultakin kaikille kenellä paino on hienosti mennyt alaspäin!!!!
Paljon olisi asiaa, mutta ei tästä nyt taas tule mitään.
G: Syökö kenenkään muun lapsi kynsiä? Mimmi syö, vaikkei niissä todellakaan ole mitään syömistä(pidän lyhkäsenä kynnet)..Mistä lie oppinut, kun ei meistä kukaan kynsiä syö.
Tuulia, Mimmi 1.8v ja Moona 4.5kk
Aamu tuntuu menneen ihan vain ollessa, vaikka pitäisi siivota. Maaliskuisella valuu nenä aika hyvin ja silmä rähmi taas (laitoin tippoja), rohinaa ja yskää on myös heräämisen jälkeen. Eli limaa on vielä, mutta nyt edes jotain tulee ulos. Esikoisella tulee edelleen mielettömät limat aamulla niistäessä ja keskimmäinen yskii öisin. Ei siis ole tauti ihan ohi, nyt vaan muistuttaa normaalia räkistä.
Paranemista kaikille muillekin sairastelijoille. Tuulia tiedätkö miksi Mimmillä on kuumetta? Toivottavasti ei ole (korva)tulehdusta. Taitaa tautia olla vähän kaikilla. Saas nähdä tuleeko keskimmäisen kaverit äitinsä kanssa tänään käymään, riippuu onko heillä angiinaa (tulokset tulevat tänään), muuten vastaavanlaista flunssaa ja silmätulehdusta, mutta turha meidän on niitä varoa, kun niitähän meilläkin on ollut ja lapset näkevät muutenkin koulussa ja kerhossa.
Huomenna sitten tosiaan koko päivä täynnä puuhaa ja saan juosta pää kolmantena jalkana varmaan paikasta toiseen. Mutta kiva että on tekemistä ja tosiaan vieraita tulossa illalla. Keskimmäisen kaveriperhe (toinen kuin tänään mahdollisesti tulevat). Heillä myös yskää, mutta muuten melko kunnossa. Vietetään siis aikaa yhdessä ja miehetkin pääsee tutustumaan, eivät ole edes toisiaan nähneet: onkohan aika riskaabelia? No eiköhän ihan ok ilta tiedossa kuitenkin.
Meillä maaliskuinen on alkanut olla öisinkin aika kuiva. Vaipat olleet varmaan jo viikon kuivat yön jälkeen (ja sitä ennen suurin osa öistä meni kuivana). Eli odottelen vielä hetken ja jos säilyvät kuivina taidan jättää yövaipatkin pois. Päivällähän meillä ei olla enää vaippoja tarvittu. Päiväunilta jo jätin myös vaipat pois (vaikka ne nukkuukin vaunuissa ja vahingot ovat sitten todella hankalia putsata, jossei puku ime riittävästi), mutta en oikein usko noihin vahinkoihin. On sen verran hyvin ollut kuiva joka kerta ilman mitään ihmeempiä välissä. Eli eiköhän meiltä pian ole kokonaan vaippojen käyttö ohi. Vaippapakettia en ole ostanut kaupasta yli kuukauteen/kahteen (ja nyt vanhoja on jäljellä) ja samaa vaippaa voi käyttää pari yötä, kunnes menee ihan kökköseksi vaikka on kuiva. Ekaa kertaa oli ulkoroskiskis ei liian täynnä kun roska-auto kävi, mies oikein ihmetteli kun roskis ei tursunnut ja voi olla että on muutenkin syntynyt vähemmän jätettä, mutta kyllä vaipat on varmaan osa syy. Saan myös sitten kodinhoitohuoneesta sen alakaapin käyttöön missä olen säilyttänyt vaippoja ja peppupyyhkeitä- jee lisää tilaa.
Sanojen kanssa tytöllä tuntuu olevan ekoja kertoja jotain yritystä. Käyttää selvästi joitain sanoja, vaikka äänneasu saattaa olla aika kaukana alkuperäisestä. Nyt siis sanoja tuntuu tulevan vihdoin lisää (mutta tosi pikkuhiljaa) niiden muutamien pitkään, pitkään käytössä olleiden lisäksi. Sais kyllä tuo puhe hiukan kehittyä, ettei kaikesta tarvitse ilmaista itseään kiljumalla.
Mitä muille maaliskuisille kuuluu? Onko kehityksessä ollut hurjaa eteenpäin menoa? Vai viekö sairastelu mehut?
Heippa hei kaikille!
Voi kurjuus tuota Mimmin kuumetta ja muittenkin sairasteluja :/ Toivottavasti menee pikaisesti ohi!
Täytyy taas jaksaa hämmästellä tuota Tuulia tarmoa! Huh ja huh! :) Siulle on vähän samanlainen luonne kun miulla. Jos jonkun asian saan päähäni niin sehän on tehtävä heti, vaikka tosiaan pää kainalossa. Minuu itteeni suututtaa ihan hirveesti kun ei olla kahteen viikon ehditty siivoamaan. Mies on tehny aamusta iltaan töitä ja ittelläni on sit leipätyö, kotityöt ja tytön hoito. Pakolliset kotihommat ehtii nippanappa tekemään. Ja sit kun kerkeis niin ei enää jaksa vaan meen ittekin nukkumaan.
Huomenna on synttärini mutta siitä huolimatta meillä siis siivotaan. Siivotaan VIHDOIN myös sauna, pakko saada jouluksi puhdas sauna. Sen verran juhlistetaan että mennän ukon kanssa kaksin ulos syömään, kummityttöni tulee Nooran kanssa siksi aikaa.
Hih, meillä alkaa tulla sanoja ja lauseita aika paljon. Tänä aamuna tyttö tokas kun kannoin autolle että " äiti, ei oo tähtiä" . Tarkistaa aina ensimmäisenä, onko tähtiä tai kuu taivaalla :) Yks päivä ärähdin että eikö siulla ole korvia...kun kielsin monta kertaa saman asian. Tyttö näytti korvaansa ja sanoi " noolan kolva....oooo-on" . Kyllä taas hymyillytti :)
Kävelystä: Pikkuhiljaa alkaa tulla varovaisia askeleita esim. pöydältä sohvalle, yhteensä ehkä siis 4 askelta. Sit hokee " pua, pua" ja pitää sohvasta kaksin käsin kiinni. Tarkoittaa siis apua :)
Muutoin kehitystä tapahtunyt myös pukemisessa. Osaa laittaa jotenkuten housut ja takin päälle, myös kypärämyssyä ja muuta pientä. Kengätkin jotenkin.
Anteeksi, tulipa taas omanapainen viesti. Ainiin...joulusta. Meillä ei oo tehty juurikaan mitään. Verhoja yms. en vaihda kun meillä on keittiössä esim. 5 metrinen kappa. Kynttilät on jotenkin esillä mutta tytöltä piilossa. Muuta joulusälää laitan siivouksen jälkeen, ulkovaloista en tiiä. Pipareita en leivo kun Noora leipoo niitä hoidossa. Muuten teen jouluruoat yms. sit hiukan ennen joulua eli pe-la. Joululahjoja meen ostamaan 9 päivä lauantaina.
Nyt jatkan töitä, heippa ja hyvää viikonloppua kaikille!
kuuntelen Loirin joululevyä ja kaivettiin Kaisan kanssa aamulla kyntteliköt kätköistään. Muut joulukamat levitellään sitten viikonlopun aikana, kunhan ollaan pikkuisen ensin siivottu. Ruuan jälkeen taidan vielä siemailla glögiä. Juu, ja joulukalenteristakin avattiin ensimmäinen luukku. Kaisan tosin oli hyvin vaikea ymmärtää, miksei kaikkia luukkuja saanut avata heti :)
Kaisa on edelleen puolikuntoinen eli täällä kotona ollaan molemmat. Mulla olis koulupäiväkin, mutta mies matkaa taas Itä-Suomessa. Onneksi tulee jo tänään kotiin. Unta neidillä on riittänyt, öisin menee 12-13 tuntia ja päälle 3 tunnin päiväunet. Tänäänkin Kaisa nukkui yhdeksään ja on taas jo nukkumassa, tosin uni antaa odotuttaa itseään.. Taitaa tauti verottaa pientä. Eikä ruokakaan oikein maistu. En viitsinyt edes tyrkyttää oikeaa ruokaa nyt, vaan mentiin pelkällä välipalalla. Jos sitten unien jälkeen maistuisi paremmin.
Nyt menen lounaalle ja sitten pitää palata taas koulujuttujen pariin.
kua ja Kaisa
Kummatkin lapset nukkuu yläkerrassa ja minä tulin nyt päivittämään sähköpostit ja laittamaan extrafilmille kuvia. Se on sitten hidasta puuhaa..
Insinööriäiti kyseli Mimmin kuumeesta. Joko se on tätä samaa flunssaa mitä meillä muillakin tai sitten mpr-rokotteen jälkitautia. Mimmillä nenä vuotaa ja yskii..tiedä häntä. Meillä *koputtaa puuta* ei ole ollut yhtään tulehdusta missään, mikä tarvitsisi lääkehoitoa. . . Toisilla korvatulehdusta yms on kyllä ollut senkin edestä.Ikävää!!
Näistä hormoonimylläkeistäkin olisi kiva päästä eroon. Tukkaa lähtee päästä ihan tajuttomasti. Leikkautinkin tuossa 20cm hiuksista pois, jotta se hiuksenlähtö ei olisi niin kamalan tuntuista. Latva olikin mennyt ihmellisen haperoksi.Ihan samalla tavalla kävi kuin Mimmin imetyksen aikana.
Nyt käytävä kuvien kimppuun!!!
T
Meillä onkin ollut varsin kiva aamupäivä, käytiin taas neidin kanssa ratsastamassa pienellä shettiksellä. Neidin mielestä tämä on ihan huippua :) Tallilla oli myös lampaita, kani ja kissoja ihmeteltävänä. Itsekkin pääsin taas ratsastamaan hetkeksi kun kaveri katsoi lapsien perään. Neiti kun kasvaa niin toivotaan, että innostus säilyy, että voin hyvällä omalla tunnolla ostaa sille ponin mielellään sen kokosen, että äitikin voi köpötellä ;)
Teinpäs eilen testin ja kaikista oireita huolimatta en ole raskaana, hyvä näin. Taitaa noin hormonit vaan imetyksen lopettamisesta sotkea meikäläisen kropan.
Painosta, minultakin onnittelut kaikille hienoista tuloksista. Itselläni on vähän samaa urakkaa meneillään, mutta on todella masentavaa kun on lihonnut eikä laihtunut. Olen ennen raskautta ollut aina laiha ja saanut syödä mitä vaan. Mutta 30 raskauskiloa muutti tämän totaalisesti ja paluusta entisiin mittoihin olen luopunut. Jos saisin edes sellaiset 5-7 kg vielä pois, niin olisin super tyytyväinen. Paino on junnannut tässä samassa ainakin puolisen vuotta, lukuunottamatta tätä kahdessa viikossa tapahtunutta 2 kg lihomista. Plääh, tosi masentavaa.
Itselläni on ainakin liikunta vähentynyt laspen synnyttyä ihan roimasti, ennen liikuin töissä tosi paljon ja koirien kanssa joka pvä 1-2 h lenkkiä ja useamaman kerran viikossa agilityä. Nyt jää lenkit vähälle, neiti ei kauaa jaksa vaunuissa istua ja muutenkin tulee tossa pihalla vaan toisen perässä käppäiltyä. Niin ei se ihme ole, ettei hirveästi laihdu. Tulisi nyt vaan lumet niin voisi yrittää edes jotain ylimääräistä jättää tuonne latujen varteen.
Hyvää viikonloppua!
Täällä taas koululla aikaa tapan. 14.15 alkaa viimeset tunnit. Tällä hetkellä menossa hyppäri. Oisin voinut arvioida kasien töitä, mutta -pirskules vieköön - mun luokassani olikin terveystiedon tunti menossa. Höh! No, pitänee sitten olla ensi viikolla tosi ahkera ja katsoa heti vaikka maanantaina niin monet kansiot läpi, kun kerkiää. Meillä kun ei tiistaina ole lainkaan tunteja, vaan Itsenäisyyspäiväjuhla ja keskiviikkohan onkin vapaapäivä. Toki torstaina ja perjantaina vielä ehtii, jos luokkaan silloin pääsee. Meillä on niin paljon tänä vuonna oppilaita, että ns. luokattomille opettajille/aineille otetaan käyttöön heti ne tilat, missä ei juuri sillä hetkellä ole opetusta. Siispä kuviluokkakin toimii monesti matikan luokkana jne.
Insinööriäitikö kyseli edistysaskelista? Sanoja Helmi oppii melkein päivittäin lisää ja nyt alkaa tulla jo päätteitä ja taivutusmuotojakin. Vielä ei lauseita ole kuulunut. Luulen, että siihen ei kuitenkaan enää pitkään mene.
Pottailu on meillä aivan totaalisesti unohtunut. Joskus Helmi käy siinä istumassa samalla, kun minä olen pytyllä, mutta ei jaksa olla paikallaan kuin muutaman sekunnin. Ilman vaippaa ei potalle istu, eli what' s the point? Mutta piakkoin pitäsi varmaan alkaa totuttaa häntä siihenkin kapineeseen. Onneksi ilmassa ei ole mitään pottakammoa. Hoidossa moni (varmaan kaikki muut paitsi Helmi) käy potalla, mutta kun luulen, että ei helmillä vielä aika ole kypsä siihen touhuun, niin suosilla lykkäään pottatreenejä hamaan tulevaisuuteen.
Eilen en päässytkään Painonvartijoihin, kun olin valvomassa jälki-istuntoa. En sit tiiä, miten painolle on viikossa käynyt. Oisin ehkä kerinnyt punnitukseen ja voinut jäädä ryhmäänkin, mutta jotenkin oli niin veto poissa, kun olin koko päivän aamu kahdeksasta hengaillut täällä koululla. Ja vielä päivän päätteeksi kunnon natsimeininki. Kova kovaa vastaan. Onneksi istunto meni kaikin puolin hyvin ja rauhallisesti.
Onneksi meillä ei juuri tällä hetkellä sairastella. Oma räkätautinikin meni nopeasti ohi. Ainakin se nuppi turvoksissa -vaihe. Vielä on välillä nenä tukossa ja saa niistää, mutta ei muuta. Helmilläkin nenu välillä vuotaa, mutta varsinaista nuhaa se ei ole. Yöt nukutaan hyvin. Viimekin yö 20.00 - 7.30. Että ei valittamista. Ruoka sais maistua paremmin...Aina siis on jotain valitettavaa. :)
Gällyb: Kenen lapset on hoidossa, niin annatteko hoitajalle jotain joululahjaa? Helmillä ei ole mitään varsinaista omahoitajaa, vaan ryhmässä on kolme naista, joten kai olisi tasapuolisuuden nimissä reilua antaa lahja heille kaikille. Mitähän pientä eikä niin kovin kallista sitä voisi ajatella antavansa? Mies ehdotti leivonnaisia. Torttuja, pipareita? Jos laittais ne johonkin nättiin jouluiseen rasiaan ja kylkeen kortti. Mitään en jaksais lähteä ostelemaan ja kukka tuntuu kovin kuluneelta ajatukselta. Toki, jos en jaksa alkaa leipomaan, niin varmaan päädyn kukkaan.
Havahduin muuten tässä eräänä päivänä lahjoja paketoidessani, että meidän tyttö tuleekin saamaan aikamoisen röykkiön paketteja...Kiva juttu, kun olin kuitenkin kaavaillut, että jäisi lahjat melko minimiin, kun ei tuo vielä niistä ymmärrä. Nyt kuitenkin, kun olen aina jotain pientä ostellut (värikyniä, tossuja ym) niin paketteja onkin yhteensä melko paljon. Siihen vielä ynnää isovanhemmilta ja kummeilta tulevat. Voi hitsin hitsi. Pitää varmaan ripotella lahjat koko joulun pyhälle, ei pelkästään aatolle, ettei tule yliannostusta. Tai sitten säästää synttäreille.
Meneekö muuten muiden taaperoilla sanat ja merkitykset kuinka pahasti sekaisin? Meillä kun Helmi on alkanut hokemaan äitiä ja ikkää (iskä) meille (useimmiten menee ihan oikeaan osoitteeseenkin eli sano äiti mulle ja ikkä miehelleni), mutta jos esim. tv:ssä näkyy mies ja/tai nainen, niin hekin ovat äiti ja iskä. Olen sitten yrittänyt opettaa, että he ovatkin nainen ja mies, ei äiti ja isä. Kerran sitten väännettiin kättä, kun telkussa näkyi DrPhil ja Helmi sanoi:" Ikkä." , minä sanoin:" Mies." Helmi sanoi taas:" Ikkä." Minä:" Mies!" Helmi jo hieman itkuisella äänellä:" Ikkä!" ja mä lopetin sit siihen. En viittinyt toista sekottaa sen pahemmin. Jos hänelle nyt iskä on sama kuin mies, niin eikai se niin kovin paha voi olla. Eikö tuo liene joskus opi oikein.
Täältä tähän.
lehtovi ja Helmorskis
-77tuulialle: Joo, meil on menny ihan hyvin tytsyn kanssa. Tyttö syö ja nukkuu tosi hyvin. Korvikkeella mennään, imetin vajaa 2kk(tyttö ei oikeen huolinu tissii ja tietenkin sen seurauksena maidon tulo tyrehty). Sinänsä harmittaa toi imetys, ku mul oli tavoite et 6kk:een saakka oisin imettänny. Mut eihän sille minkään voinnu ku loppu ni sit se loppu, yritin kyl pumppaamaalla jatkaa sit mut ei auttanu. Mutta onhan tyttö hyvin kasvanu korvikkeellakin ja nyt oon ruvennu antamaan velliä iltasin ni nukkuu vähän pitempiä pätkiä, ennen vellin antamista herätti yöllä 1 1/2h välein. Nyt herää kerran tai kaks.
Hyvin on poitsu ottanu siskon vastaan, käy välillä halaamassa ja silittämässä päästä.
Meidän maalispoju on päikkäreillä tällä hetkellä. Mites teil muilla on maaliskuiset tarkkoja ruoka-ajoista ja nukkuma-ajoista? Meidän poika on tosi tarkka. Poika herää joka aamu 7.45-8.00 ja heti on puuro, 11.30 perunaruoka ja 12 päikkäreille. Klo 15 herätään ja 15.30 perunaruoka, klo18 välipala ja klo 19.30 iltapesu+puuro ja kahdeksalta sänkyyn. Ja jos ajoista vähän myöhästytään ni alkaa kiukuttelu, varsinkin jos myöhästytään päiväuniajasta ni kiukuttelu on ihan kamalaa.
Ootteko tehny jouluvalmisteluja jo paljon? Mie oon sen verran et joululahjat on melkein ostettu, kaks lahjaa puuttuu. Lahjat tarttee vaan paketoida viel, kinkun ostin tänään pakkaseen. Aattelin viel et ostan kalkkunan täs joku päivä. Mies täs yks päivä ehdotti et ostetaan tänä jouluna kinkku ja kalkkuna. Meille kyl jouluna tulee aika paljo porukkaa et kyllähän ne varmasti menee.
Meinaatteko tehdä itte laatikkoruuat ? Viimevuonna meil oli kaupan laatikoita, mut tänä vuonna aattelin et teen ite.
Jeps, nyt tarttee lähtee laittaa pyykikone päälle ja ottaa tytsy vaunuista sisälle ennenkuin poitsu herää.
Hauskaa viikonloppua kaikille!!
T:Mili, poitsu 2.3 ja tytsy 3kk
kun ei ole luntakaan.
Jouluverhot ja liinat laiton ja tonttuja ikkunoihin. Se fiilis vain uupuu..
Meillä on samaa kuin Lehtovin Helmillä. Kaikki esim. lehdissä olevat lapset nimetään isosiskon nimellä. AIna kun uuni on päällä on siellä pullaa jos maailsneidiltä kysytään.
Kynsiä meillä ei syödä mutta sitä peukkua edelleen.............ARGHHH!
Mitään kovin erikoista kuten oliivit en ole neidille tarjonnut. En itsekään syö oliiveja. Kaikki normiruoka kyllä kelpaa.
Sanoja on tullut niin paljon lisää ja kaksi sanaa peräkkäin tulee usein en pysty enää lukumäärää laskemaan. Kaipa tuo kohta höpöttää ihan täysiä.
Viikonloppuja kaikille!
Vihdoinkin! Ette kuulkaa usko että täällä on tänään riemuittu, kehuttu ja kannustettu.
Tultiin tänään kotiin (hain siis tytsän hoidosta töitten jälkeen) ja ykskaks vaan likka seistä törötti keskellä eteistä, ilman tukea siis. Treenasi sitä varmaan 20 kertaa, kävi hallitusti istumaan ja siitä seisomaan. Ja sit ykskaks vaan käveli :-DDDD
Äsken oltiin olkkarissa ja sama toistui, käveli ympyrää, ehkes semmoset 15 askelta kerralla. Sit taas istumaan ja siitä seisomaan ja kävelyä.
Jokseekin helpotti. Johan tätä on puoli vuotta odotettukin.
T: Ylpeä Nasulina ja hangonkeksi Noora :)
Ja meille äideillehän ne lapsen ensiaskeleet on niin suuri ylpeydenaihe, muistan tuoreesti vielä:) Ja niin siinä kävi kuten arvelinkin että kun Noora lähtee käpsyttelemään niin se on menoa sitten eikä mitään muutamaa askelta. Niin oli Näpsälläkin sillon 1v3kk iässä. Mutta hieno juttu kerrassaan Nooralta!! Taitaa tyttö pian jo juosta:)
Meille ei kummosempia. Näpsä nukkuu, mies töissä ja minäkin kohta unten maille. Näpsällä menee hoidossa kivasti ja kotonakin jaksaa olla neiti hassunhauska ilopilleri. Itsellä opinnäytetyö palautettu ja taas askeleen lähempänä valmistumista;) Sori kun jauhan näitä koulujuttuja aina, valitettavasti ne on iso osa tänhetkistä elämää, mutta ei kauaa!!!
Nyt vielä peittelemään peittonsa arvatenkin pois potkinut pikku kulta ja sitten äiteekin unosille! ÖITÄ!
-miuqu-
Nyt rivakasti pinoon sieltä maalismammat!!
Huh mikä keli taas, oltiin tytsän kanssa reilu tunti ulkona ja kastuttiin kyl reippaasti. Ei onneksi menny kosteus läpi kun oli kunnon vehkeet :)
Päikkäreille meno näköjään yhtä taistelua kun oppi kävelyn?! Nyt ei sit kait muuta malttaisi tehdäkään, huoh.
Jeps, ei tällä erää kummempaa. Kiva viikonloppu ollu, vietettiin eilen synttäreitä ja syötiin pitkän kaavan mukaan ukon kans ravintolassa. Ja tuo kävelyjuttu olikin paras synttärilahja, ihana nähdä kun Noorakin on ihan innoissaan :)
Onpas täällä ollut hiljaista...
Ensinnäkin Nooralle ja Nasulinalle onnittelut kävelemään oppimisesta! Hieno juttu!!!
Meillä on ollut tänään vähän vaisumpi päivä, kun eilen oltiin kaveriporukan kanssa itsenäisyyspäiväillallisilla oikein pitkän kaavan mukaan. Pari snapsiakin tuli juotua... Tänään on sitten olo ollut heikohko. Kummasti sitä ei enää kestä tuota juhlimista niin kuin ennen... Kotona olimme jo klo 1:n pintaan, mutta silti olo siis on ollut vähemmän hilpeä. Päikkäritkin nukuin yhdessä Saanan kanssa. No, nyt alkaa olla jo ihan normaali olotila ja kotihommiakin on jo saanut tehtyä. Siskoni, joka oli lapsenvahtina, oli ihanana ihmisenä illalla vähän siivoillut, joten hirveästi ei ole tarvinnut tänään tehdä. Ruoanlaiton jätin väliin, eli ollaan syöty lähinnä eineksiä - iltaruoaksi on pakastepizzaa. No, ehkä tämä sallitaan näin poikkeuksellisesti ;-)
Huomenna on edessä taas arki. Miehen jalka on edelleen kipeä, eli kulkee kepeillä. Välillä meinaa mennä hermo, kun kaikki pitää tehdä itse... Toivon hartaasti, että jalka alkaa kuntoutua vauhdilla ennen kuin minun kärsivällisyyteni lopullisesti pettää... Ja kun tietää, että ei pitäisi olla kyrsiintynyt, kun ei toinen tahallaan ole itseään loukannut, tulee vielä hirveämmät morkkikset siitä, että ottaa päähän... Ilmeisesti vastuu painaa, kun hartiat ovat ihan jumissa ja puren leukoja yhteen niin, että välillä pitää oikein tietoisesti rentouttaa leukaperät. No, eiköhän tämä tästä taas. Onneksi töissä on jo kiire helpottanut.
No, menipä oman navan tuijotteluksi. Lähden laittamaan lapsille maksalaatikkoa mikroon...
Terhi&pikkuriiviöt
Vupiille kurja kun oli liimakorvaksi asti päässyt. Hyvä kun nyt huomattiin, toivottavasti nyt auttaa.
Lehtoville ja Pippandiille jaksamista joulutohinoihin. Toivottavasti saatte jossain välissä vähän hengähtääkin.
Korvapuustille kuulosti rajulta tuo reaktio, mutta hyvä kun meni nopeasti ohi. Kuulostipa ihanan hyvinsyövältä tuo teidän tyttö. Huoh, meillä ei ihan tuohon pystytä.
Ajankuvalle eiköhän ne hormonit hellitä pian. Imetyksen lopetus on mulla ainakin aiheuttanut raskausoireita, mutta tosi lieviä. Kerro sitten kuinka kävi?
Tuulialle minullakin ollut kämpän sisustusvimma nyt kotona ollessa. Luulisi että kun ei ole parhaimmillaan ja ei paljoa nukuttukaan, niin haluaisi vaan lepoa, mutta kummasti pääkopassa pyörii yhtä sun toista. Kun makasin sohvalla (parina iltana miehen olessa kotona ja minun kieltäydyttyä kulkemasta maaliskuisen mukana) katselin keittiöön ja päätin että liesisaarekkeen reunalle tehdään tiiliseinä ja baaritiski! No miehelle on sitten pian hommia tuossa.
Nyt ollaan kai lähes terveitä. Olen saanut ääneni takaisin, maaliskuinen nukkuu normaalisti vihdoin ja viimein. Esikoinen on kunnossa, keskimmäinen tosin yskiin vielä öisin ja herätti miehen vielä toissa yönä. Nyt mies valitti tuntuvan siltä että on tulossa kipeäksi. No saas nähdä.
En ole ollut ihan sosiaalisimmallani tällä viikolla. En ole edes jaksanut sopia ihmeemmin näkemisiä. Kerhoissa ollaan kyllä käyty. Outoa kun en edes ole kaivannut seuraa- todella harvinaista. No tosin olen käynyt kaupoissa j silmälaseja katselemassa ja taidan ostaa sellaiset. Lauantaiksi on jo varattu näön tarkastus. Silloin myös ohjelmassa lastenvaatekutsut kaverilla ja sieltä sitten äkkiä kotiin vieraita vastaanottamaan. Huomenna oli tuttu äiti tulossa tyttöjensä kanssa meille. Sunnuntaina onkin vain joululauilta. Eli kyllä tuo sosiaalinen puutos tulee sitten näin loppuviikosta katettua. Josko siis palaisi normaaliin olotilaansa.