Sepelvaltimotautiin kuolleen Ninon sydänoireita hoidettiin mielisairautena
Kuoli ollessaan Auroran sairaalassa. Järkyttävää. Osanotto omaisille.
Kommentit (62)
No just! Minulla oli infarkti marraskuussa ja todettiin tietysti sepelvaltimotauti. Oireili. vain nörästyksenö ei ole ylipainoa kolestoti alle 5 verenpaineeseen lääkitys en syö rasvaisii ruokia. Ikää on just 60v ja olen liikkuva nainen sukurasitettakaan ei oo.
Tässä syy että ahdistuksesta kärsivä kaverini ei hae diagnoosia. Koska sen jälkeen kaikki sairaudet pistetään ahdistuksen piikkiin ja jätetään hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä suomen ylikuolleisuus johtuu? Ihmisen kuoleminen on aina surullinen tapahtuma mutta aihetta pitäisi tutkia että miksi näitä suru-uutisia on nyt näin paljon. Tutkijat puhuvat että suomessa on huomattavaa ylikuolleisuutta nyt.
Syy on tiedossa mutta siitä ei saa puhua, eiköhän kaikki meistä tiedä mitä monille ihmisille tehtiin tuossa noin vuosi sitten eikä sitä asiaa edes oltu tutkittu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä suomen ylikuolleisuus johtuu? Ihmisen kuoleminen on aina surullinen tapahtuma mutta aihetta pitäisi tutkia että miksi näitä suru-uutisia on nyt näin paljon. Tutkijat puhuvat että suomessa on huomattavaa ylikuolleisuutta nyt.
Kuulemma nuoria naisia kuolee nyt enemmän, 35-50 vuotiaita. Tässä tulos kun naisten oireita ei oteta vakavasti. Laitetaan kaikki vaan psyyken tai vaihdevuosien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
No just! Minulla oli infarkti marraskuussa ja todettiin tietysti sepelvaltimotauti. Oireili. vain nörästyksenö ei ole ylipainoa kolestoti alle 5 verenpaineeseen lääkitys en syö rasvaisii ruokia. Ikää on just 60v ja olen liikkuva nainen sukurasitettakaan ei oo.
Rasva ei aiheutakaan sepelvaltimotautia vaan hiilarit.
Tämä ei ole kiistanalainen kysymys tieteessä, vaan tunnustettu fakta. Silti jostain kumman syystä tätä rasvahypoteesia vaan tyrkytetään joka paikassa.
Lopeta ne hiilarit ja ala syödä kunnolla rasvaa.
Kannattaa tehdä diagnoosit itse ja kertoa lääkärille missä vika on. Sydänoireiden diagnosointi ei ole mitään rakettitiedettä. Ei nämä nykyajan leipälääkärit osaa mitään, itsekin googlailevat diagnooseja kun silmä välttää.
Infarktia jos epäilee niin lääkärissä voi vaatia verikoetta jossa selviää onko infarkti vai ei. Kun sydänlihas menee kuolioon niin se erittää tiettyä proteiinia johon on kehitetty varta vasten testi. Lääkärit eivät tietenkää mitään testiä teetä ellei vaadi.
Ja nyt jäi pieni lapsi ilman isää :(
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä diagnoosit itse ja kertoa lääkärille missä vika on. Sydänoireiden diagnosointi ei ole mitään rakettitiedettä. Ei nämä nykyajan leipälääkärit osaa mitään, itsekin googlailevat diagnooseja kun silmä välttää.
Infarktia jos epäilee niin lääkärissä voi vaatia verikoetta jossa selviää onko infarkti vai ei. Kun sydänlihas menee kuolioon niin se erittää tiettyä proteiinia johon on kehitetty varta vasten testi. Lääkärit eivät tietenkää mitään testiä teetä ellei vaadi.
Troponiini (P-TnT) on koholla jos infarkti. Nousee kuuden tunnin kuluessa rintakivusta jos infarkti. Muuten epätodennäköinen infarkti.
Ihan peruskauraahan tämä on mielenterveyspotilaiden kohdalla. Olin itse työharjoittelussa Aurorassa kymmenisen vuotta sitten, ja jo silloin siellä työntekijät (hoitajat) keskustelivat ihan avoimesti siitä, että nämä mielenterveyspotilaat kuolevat syöpiin ja muihin sairauksiin muuta väestöä aiemmin, koska heitä ei tutkita tai diagnosoida mt-diagnoosin takia millään muulla terveydenhuollon saralla. Nämä mt-potilaat kuolevat jopa hampaiden reikien takia sepsikseen. Ketään kun ei kiinnosta. Kaikki potilaan valittamat oireet laitetaan poikkeuksetta mt-ongelman oireeksi tai jätetään kokonaan tutkimatta. Jos potilas ei osaa itse valittaa, ei ole toivoakaan diagnosoida mitään, vaikka naamassa olisi 5cm:ä halkaisijaltaan leveä epäsäännöllinen mustansininen luomi. Jotenkin henkilökunta vain osaa sulkea silmänsä, eikä heillä aika eikä kiinnostus riitä jatkotutkimusten järjestämiseen. Hoitajien kohdalla tämän toimintatavan vielä ymmärtää, mutta on uskomatonta, ettei Auroran koulutettuja ja älykkäitä (?) lääkäreitäkään kiinnosta pätkääkään potilaidensa somaattinen terveys.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity piikkiin mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo sepelvaltimotaudit todetaan, sydänasiat, kaulasuonet tai verenpaineet ym? Eli missä keski-ikäiset ja sitä vanhemmat voivat ne tutkituttaa. Jos jollakulla on oireita. Sitten joillakin oli se uniapnea tai astma.
Vaikka yksityisellä jos ei muualle pääse.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan osta tätä suoraan. Vaikka kyseessä olisi mielisairaala, ei sielläkään sentään ihmisiä jätetä hoitamatta jos sairaskohtaus tulee. Jos verenpaineet huitelee pilvissä ja tyyppi on tuskainen, niin varmasti hoidetaan ja määrätään lääkitys tähän vaivaan.
Emme tiedä miten sekaisin Nino on ollut. Mikä sen kuoleman on aiheuttanut sitten lopulta. Vaitiolovelvollisuus estää kertomasta.
Äidin toki kannattaa valittaa virallisesti jos siltä tuntuu.
Oletko nähnyt miten ahdistunut ja tuskainen esim. Masentunut voi olla?
Olen itse pitänyt sylissä ihmistä joka huusi ettei saa henkeä,paniikkikohtaus ja vaikea masennus.
Todennäköisesti Ninolle on vaan työnnetty rauhoittavia naamaan .
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä ihan koko totuus.
No tuskinpa. Ymmärrän toki äidin tuskan, mutta ihan tuollaisenaan en tarinaa osta.
Nino parka. Hän oli levoton sielu, nyt se on ohi.
En ymmärrä miksi jotkut vinkuvat ettå "Tämä on vain äidin versio,emme tiedä totuutta"..
Totuus on että SYDÄNSAIRAS mies KUOLI MIELISAIRAALASSA. Oli valittanut montaa päivää oloaan ja koettanut saada ambulanssia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreistä.
hyvä että omaiset tuo totuuden esille ja voidaan ehkä ottaa ihmisten puheet todesta.käytäntöjä pitää muuttaa mt leima ei saa vaikuttaa tehtäviin kuvantamisiin ja tutkimuksiin.lääkäri voi lähettää sydänlääkärille tai muulle erikoislääkärille jos ei itse saa selvää oireista.selvää on ettei yleislääkäri ole kaikista oireista tietoinen esim.sydänongelmissa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut vinkuvat ettå "Tämä on vain äidin versio,emme tiedä totuutta"..
Totuus on että SYDÄNSAIRAS mies KUOLI MIELISAIRAALASSA. Oli valittanut montaa päivää oloaan ja koettanut saada ambulanssia.
Tämä kuolema on ihan verrattavissa siihen nyt uutisissa olevaan pari päivää kestäneeseen selliraiskausmurhaan. Tosin se sellissä kidutettu ja murhattu ei pyytänyt apua eikä saanut apua, mutta tämä mielisairaalassa ollut pyysi apua lukemattomia kertoja, ja terveydenhuollon ammattilaiset vain ignoorasivat avunpyynnöt.
Toivottavasti työntekijät saavat tuomiot törkeästä heitteillejätöstä, kuolemantuottamuksesta ja asemansa väärinkäyttämisestä heikommassa ja avuttomassa asemassa olevaa kohtaan.
Tyypillistä. Kiitos omaisille, jotka nostivat ongelman julkisuuteen. Järkyttävä tapaus taas. Ihana mies ja menetys meille kaikille muille tässä maailmassa, että näin kävi.
Tämä on sellainen asia, joka terveydenhuollossa pitää käydä tarkasti läpi. Ei ole ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta, kun mielenterveysongelmainen ei tarvitsemaansa apua fyysiseen sairauteen. Itse sairastin synnytyksen jälkeisen masennuksen ja lapsen heikko syöminen (ei kyennyt imemään rintaa tai tuttipulloa kunnolla) kuitattiin ihan täysin minun masennuksellani ja syyllistäminen on todella rankkaa henkistä väkivaltaa. Hupsista vain, kun sitten lapsen puhe ei lähtenyt kehittymään odotetulla tavalla, saimme lähetteen puheterapiaan ja mitä ihmettä puheteraputti löysikään? No lapsella oli synnynnäistä suun alueen lihasten heikkoutta, joka oireilee mm... TADAA! Syömisen vaikeuksina. Mitään pahoittelua en neuvolasta saanut. Se ei haittaa, että minua kohdeltiin huonosti, mutta harmittaa, että lapsi ei saanut tarvitsemaansa hoitoa ja kasvu sekä kehitys kärsivät.