Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö korona nykyään kotitestissä?

Vierailija
20.04.2023 |

Oireet täsmää mutta kaksi erimerkkistä testiä nega.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se testin tekeminen vaikuttaa paranemisprosessiin?

Ei vaikuta, mutta monia silti kiinnostaa. Jos siis haluaa esim. olla tartuttamatta muita, etenkin riskiryhmäläisiä.

Jos koronatesti on negatiivinen, niin influenssan tai flunssan tai muun voi rauhassa tartuttaa?

Vierailija
22/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi ainakin viime kuussa. Kuumetta oli ihan kunnolla ja yskä jatkuu yhä. Maha oli myös sekaisin, kuten pari vuotta sitten sairastetussa virallisesti testatussa koronassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influnkin voi varmistaa testillä

Vierailija
24/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta, mutta monia silti kiinnostaa. Jos siis haluaa esim. olla tartuttamatta muita, etenkin riskiryhmäläisiä.

Jos koronatesti on negatiivinen, niin influenssan tai flunssan tai muun voi rauhassa tartuttaa?

Sua ei ole älyllä näköjään siunattu, kun pitäisi rautalangasta kaikki vääntää.

Vierailija
25/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei ole älyllä näköjään siunattu, kun pitäisi rautalangasta kaikki vääntää.

No väännäpä? Jos minä en haluaisi tartuttaa riskiryhmäläisiä, niin en olisi heidän lähellään olipa sitten korona, influenssa tai flunssa. Oletko sinä siis eri mieltä, että jos korona on negatiivinen, niin riskiryhmäläisten seurassa voi olla? Vai mikä piti vääntää rautalangasta?

Vierailija
26/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu tauti tämä voi sitten olla? Tarttui kuumeiselta räkäiseltä kurkkukipuiselta ihmiseltä. Itselläni kuudes sairauspäivä menossa, oireina lievää kurkkukipua, yskää päänsärkyä, kutinaa ja ahdasta oloa keuhkoissa. Ei kuumetta, ei nuhaa, ei tukkoista oloa, ei aivastelua. Ei siis täsmää räkätautiin eikä influenssaan.

Ap

Osaisiko joku kommentoida tätä?

Kyselee ap.

Vierailija
27/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole kotitestit näyttäneet positiivista kertaakaan, vasta sairaalassa otettu testi oli positiivinen, joten en voi luottaa niihin. Koronaltahan tuo kuulostaa.

Vierailija
28/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla näkyy tai ei näy testeissä kuten aiemmin. Virheellisiä kotitestinegatiivisia tiedän useammankin saaneen kuluneen kolmen vuoden aikana, sen sijaan en tiedä yhtään virheellistä kotitestipositiivista eli kaikki ovat olleet positiivisia myös virallisessa testissä.

Vierailija
29/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä muu tauti tämä voi sitten olla? Tarttui kuumeiselta räkäiseltä kurkkukipuiselta ihmiseltä. Itselläni kuudes sairauspäivä menossa, oireina lievää kurkkukipua, yskää päänsärkyä, kutinaa ja ahdasta oloa keuhkoissa. Ei kuumetta, ei nuhaa, ei tukkoista oloa, ei aivastelua. Ei siis täsmää räkätautiin eikä influenssaan.

Ap

Osaisiko joku kommentoida tätä?

Kyselee ap.

Mulla alkoi oireet juurikin pelkällä kurkkukivulla ja kutinalla, sen jälkeen alkoi keuhkoputkissa ja keuhkoissa tuntua kuin joku olisi kaatanut ne täyteen kuumia hiiliä, sellainen erikoinen korventava tunne, kuin jonkinlainen. kemikaaliärsytys jos olet hengittänyt jotakin haitallista ainetta. Olin kolme viikkoa sairauslomalla kun keuhkojen korvennus vain jatkui ja jatkui.

Vierailija
30/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kotitestin.  Nestepisara piti tiputtaa sellaiseen aukkoon.  Muistaakseni 10 minuutin kuluttua yhden viivan piti yhdessä kohdassa näkyä värillisenä jos on tartunta.  Heti kun olin tipautuksen tehnyt niin viiva jo näkyi punaisena!  En siis tiedä, kuinka luotettava testi oli, mutta elin sen mukaan, että olin saanut tartunnan.

Se voi näkyä jo aikaisemmin, mutta sen kymmenen minuutin päästä pitää näkyä se tulosviiva sekä kontrolliviiva. Omassa testissäni oli, että se oikea tulos on näkyvissä 10-30 minuuttia testin tekemisestä, puolen tunnin jälkeen tapahtuvia muutoksia ei pidä huomioida.

Vierailija
31/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyi ainakin 2 vkoa sitten kun aikuinen lapseni teki testin. Viime elokuussa sairasti ekan koronan.

Vierailija
32/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paranemista nopeuta mutta todistaa työnantajalle ettei ole työkykyinen.

Vierailija
33/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne oireet olla influenssaakin tai ihan vaan flunssaakin.

Kyllä minun opiskelevalla lapsellani näkyi opiskelijajuhlien jälkeen ihan K-kaupasta ostetulla testillä selvästi.

Vierailija
34/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssakausi on ohi. Flunssaa tai vaikka allergiaoireitakin voi olla, mutta kyllä koronavirusta on niin paljon liikkeellä että ei se koronatartunta mitenkään ihme olisi.

Vierailija
35/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssakausi on ohi. Flunssaa tai vaikka allergiaoireitakin voi olla, mutta kyllä koronavirusta on niin paljon liikkeellä että ei se koronatartunta mitenkään ihme olisi.

Allergiaa tämä ei ole koska tiedän saaneeni tartunnan sairaalta ihmiseltä vähän alle viikko ennen oireiden alkua.

Mutta hänellä oli räkätauti, minulla on nuhaton tauti. Eikö tavallisessa flunssassa ole nuha? Siksi mietin koronaa. Kun minulla on vain yskä ja kurkkukipu ja päänsärky vaikka tauti jatkunut jo monta päivää. Ap

Vierailija
36/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on just fifty-sixty eli näkyy tai ei näy. Mä olen sairastanut nyt kaksi koronatartuntaa joista toinen ei näkynyt kotitesteillä lainkaan ja toinen taas antoi sekä plussaa että miinusta (tein siis useamman kotitestin ennen virallista testiä, jossa tartunta molemmilla kerroilla näkyi).

Ei sillä ettenkö olisi tiennyt ilman testiäkin olevani kipeänä, mutta työnantaja vaati varmuuden onko koronaa vaiko muuta.

Jossain vaiheessa mun mielestä kerrottiinkin, että testeissä tulee vääriä negoja mutta ei vääriä plussia.

Vierailija
37/44 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiaa tämä ei ole koska tiedän saaneeni tartunnan sairaalta ihmiseltä vähän alle viikko ennen oireiden alkua.

Mutta hänellä oli räkätauti, minulla on nuhaton tauti. Eikö tavallisessa flunssassa ole nuha? Siksi mietin koronaa. Kun minulla on vain yskä ja kurkkukipu ja päänsärky vaikka tauti jatkunut jo monta päivää. Ap

No nimenomaan flunssaan kuuluu nuha, koska sehän on just ylähengitysteiden tauti eli räkätauti jossa nenä vuotaa, menee tukkoon, aivastuttaa, yskittää ja kurkku on kipeä sekä on mahdollisesti hieman kuumettakin.

Koronassa sen sijaan puuttuu usein nuo flunssamaiset oireet kokonaan ja tilalla on omituisen huteraa oloa, päänsärkyä, silmäoireita jne.

Tosin tämä pandemian aiheuttanut koronavirus ei flunssaa aiheutakaan vaan on monielinsairaus. Osalla vaan elimistö reagoi virukseen flunssamaisilla oireilla ihan kuten vaikka hiviinkin mutta ei niiden poisjääminen eikä edes ohi meneminen sitä tartuntaa poista.

Vierailija
38/44 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä näy.

Vierailija
39/44 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö?!

Meillä on parhaillaan koko perheellä laboratoriossa varmennettu influenssa.

Vierailija
40/44 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako tavallisen räkätaudin tartuttaa riskiryhmäläiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi