Mitä ihmettä tarkoittaa kun moni nuori ilmoittaa nykyään olevansa "She/He/Her?"
Jokin muoti vai mitä? Vanha ei enää pysy kärryillä.
Kommentit (82)
Meillä on jo sukupuolettomat persoonapronominit, joten turhaa jenkkilarppia tuokin.
Oisko joku tiktak haaste? Tänään olen her vaikka eilen olin shemale?
Miun 15v tytär on Instagramissa She/her eikä kyllä ole mikään trans vaan ihan naisellinen nuori neiti! Eli en ymmärrä minäkään.
Laittasivat vaan HÄN. Mennään massan mukana kaikessa.
Ideana oli kai näyttää tukea somen trans- ja muunsukupuoliselle, joilla on usein profiilissaan persoonapronominit, ajatuksena ettei ulkonäöstä voi päätellä sukupuolta. Eli vältellään sukupuolioletuksia ja annetaan sen sijaan jokaisen itse kertoa mitä pronomineja haluaa käytettävän, näin olen sen ymmärtänyt. Vähän hassuahan se on, kun isolla osalla tuskin edes on englanninkielisiä seuraajia.
Varmaan ovat englantilaisia tai amerikkalaisia. Suomessahan ei ole sukupuolipronomineja.
Tarkoittaa, että vihervasemmiston aivopesu toimii. Ei tämä uutta ole. Samaa aivopesua sosialistit harrastivat viimeksi 70-luvulla. Sosialismi vain muuttaa muotoaan.
Ap kaiketi tarkoittaa ristiriitaa ilmoitetuissa pronomineissa. En osaa kyllä vastata
Minä luulin että siinä ilmoitetaan onko tyttö vai poika, vai muunsukupuolinen.
Olen ilmeisesti ollut ihan pihalla.
Finglishiä. Nykynuorisolla ei ole enää omaa slangiakaan, kaikki slangisanat lainataan suoraan englannin kielestä. Tässä nyt lainataan sukupuolipronomineja, kun harmittaa suomen kielen sukupuolineutraalius.
ne on mielenvikaisilla tunnusmerkkeinä
Se vain tarkoittaa ettei ole englannin kieli hallussa
Tarkoittaako aloittaja oikeasti she/he/her eli onko kyseessä ihmettely, että miten tuossa on sekä she että he?
Paljon näkee nimittäin ihan virallisissa yhteyksissä tuota she/her -ilmaisua, se ei ole mikään nuorison instajuttu.
Toi pronominijuttu on oikeasti hyvä, koska siitä erottaa heti äärivasemmistolaiset. Sitä varten ne pronomininsa ilmoittaa, että aatetoverit tunnistavat toisensa.
Tarkoitus on ilmaista sukupuolensa selvästi persoona pronominilla ja näyttää, että on selvät sukupuolet. Joko nainen tai mies sukupuolen mukaan eikä mitään epämääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on ilmaista sukupuolensa selvästi persoona pronominilla ja näyttää, että on selvät sukupuolet. Joko nainen tai mies sukupuolen mukaan eikä mitään epämääräistä.
Justiinsa tästä on kyse, eli rohkeasti ilmaista sukupuoltansa kaikenlaisen epämääräisyyden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ovat englantilaisia tai amerikkalaisia. Suomessahan ei ole sukupuolipronomineja.
Ja sekös näitä suomalaisia transaktivisteja vasta kiukuttaakin.
ei koske sun kaltaisia mummoja jotka ei osaa englantia
kylläpäs palstamummoja taas raivostuttaa mitä muut tekee. eikö ole omaa elämää?
Jotain ihan huuhaata, varmaan liittyy johonkin. Itse en alennu selvittämään tai käyttämään tuota. Evvk