Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustusasiaa - kumman valitsisitte?

30.11.2006 |

Ajattelin kokeilla jospa täältä saisi apua ja neuvoja seuraavanlaiseen " pulmaan" :

Eli ollaan lähdössä Meksikoon kahden viikon lomalle ja rattaat tuottavat pään vaivaa. Eli meitä on äiti, isi ja kaksi pientä poikaa (5kk ja 1v11kk). Otammeko mukaan siis meidän Brio Twinette kaksostenrattaat vai molemmille lapsille omansa, jolloin vauvalle tulisi mukaan yhdistelmävaunut ja isommalle sateenverjorattaat???

Olen yrittänyt miettiä asiaa lähes pääni puhki, mutten pääse ratkaisuun millään. Twinetet ovat mielestäni raskaat työntää ja mielestäni lähes 2v. poika ei tarvitse rattaita kun liikumme hotellilla, rannalla (joka on suoraan hotellin edessä) eikä uima-altaalla. Tällöin olisi hyvä, kun vauvalla olisi omat yhdistelmät ja pojalla vain kaupungilla käyntiä (ei usein, koska hotellimme on " all inclusive" ja ruokailut ym. oleskelu tapahtuu pääosin siellä) varten. Sateenvarjorattailla olisi helppo liikkua busseissa, taxeissa ym. koska ovat kevyet ja menevät kasaan todella pieneen tilaan. Työnnettävyys ei tietysti ole maailman parhain, mutta toisaalta ei se huippuluokkaa ole Twineteissäkään ja ne taas ovat kulkuvälineissä hankalan isot...

Toisaalta taas jos olisi Twinetet mukana, niin aina olisi molemmille paikka istua ja myös nukkua (sateenvarjorattaissahan ei selkänoja ole säädettävä), jos 2v. nukahtaakin kesken matkan.

Itse olen jotenkin kallistumassa yhdistelmiin ja sateenvarjorattaisiin, mutta kertokaa ihmeessä mielipiteitänne ja kommenttejanne asiaan, ja mielellään nopeasti, koska asia tulisi saada ratkaistua viikon loppuun mennessä :)

KIITOS!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikossa ei varmasti ole hirveästi hyötyä mistään painavista rattaista tai vaunuista. Tuolla päin maailmaa on jalkakäytävät mitä sattuu, paljon korkeseroja ja tuskin vaunut mahtuu busseihin tai takseihinkaan.

Sinuna selvittäisin heti matkatoimistosta tilanteen, esim. saako heiltä jotain lapsipakettia paikan päältä, jossa on työntövälineitä.

Ainoa, mitä voisin kuvitella on kokoontaitettavat rattaat, esim. sellaisen johon saa integroitua turvakaukalon, joka olisi myös takseissa hyvä vauvalle. Meksikossa ei vauvaa tarvitse suojata kylmältä ja viimalta, vain auringolta ja ötököiltä. Kasttavat rattaat saisi helposti kulkuneuvoihin mukaan ja vaikka ne on huonommat työntää, niin ne on helppo nostaa pahoista paikoista.

Ja reppusysteemit on tosi hyviä, sekä vauvalle että taaperolle.

Vierailija
2/11 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistelmät ja joko kantoliinan tai kantorepun. Tuplia en ottaisi juuri niin hankalan liikuteltavuuden takia.

Kannattaa muuten kysäistä niitä paikan päältä hotellilta vuokrattavia/lainattavia menopelejä, mikäli tarve tulee.

Hauskaa matkaa ja nauttikaa olosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vuokrata viikonajaksi ainakin sateenvarjorattaita? Niin selviäisitte vain yhdistelmien kanssa.

Vierailija
4/11 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menette matkatoimiston kautta kannattaa kysyä mahdollisuutta vuokrata rattaat paikanpäältä. yleensä lentoyhtiöt käsittelevät rattaita huolella, mutta joskus ne tulevat hihnalta " palasina" ja olisi harmi jos twin rattaanne menisivät lomareissulla rikki.

ostetaan myydään palstalta voisi löytyä halvat matkarattaat jotka saa taitettua kokoon ja joista selkänoja menee alas, itse löysin hyvät matkarattaat, tarpeeksi kapeat, jotka menevat lentokenttien porteista, ovat keveät, kuomulliset, taitettavat, selkänoja meni alas, 40 eur, voi löytyä halvemmallakin. ne rattaat on todellakin olleet kätevät ja todellakin rähjääntyneet reissussa.

Hauskaa matkaa!

Vierailija
5/11 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rintareppu lähtee mukaan vauvaa varten, mutta siinä ei voi helteessä pitkiä aikoja kantaa, joten kyllä pakko olla joko kahdet rattaat tai kaksostenrattaat mukana. Turvakaukalo ei lähde mukaan.

Pääosa ajasta kuluu lomakohteessa=uima-allas, hotelli, jolloin 2v. voi mielestäni kävellä , sateenvarjorattaat olisivat muuta liikkumista varten. Ja kyllähän yhdistelmissäkin voi välillä kulkea jos voimat loppuu.

Lisäkommentit tervetulleita :)

Vierailija
6/11 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ottaisin matkarattaat molemille ja 2x hyttysverkot sekä jotkut valkoiset suojaliinat joilla voi peittää tarvittaessa vaunut. Ilman vaunuja en lähtisi - voihan siellä sitten olla käyttämättä jos niikseen tulee. Kantoreppu myös jos sellaisen omistatte tai saatte lainaksi.

hyvää matkaa!

Vierailija
8/11 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkään laitettavassa kantoreoppussa (kuten ergo tai patapum) ja pikkuinen rattaisiin.

Vierailija
9/11 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sen verran pieni kokoinen etten jaksa kantaa ja miehelle tulee epämiellyttävä olo jo rintarepusta, joten kantosysteemit me unohdetaan sitä rintareppua lukuunottamatta, sitä käytetään vauvalla lentokentillä.

Kyllä rattaat on kuitenkin niin paljon helpommat, vaikkakin niillä voi joissain paikoissa olla hankalaakin...

Vierailija
10/11 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantorepusta ja rintarepusta ei voi edes puhua samana päivänä. Niin suuri ero on käyttömukavuudessa ja kantamisen rasittavuudessa.

Meille lähtisi tuollaiselle reissulle mukaan kantoreppu (yllätys, yllätys), jolla voisi kuljettaa kumpaa tahansa lasta tarpeen mukaan, ja tiukan harkinnan jälkeen ehkä matkarattaat (vauvan nukuttamista varten hotellilla ja hotellin ulkopuolella joko esikoisen tai vauvan kuljettamiseen). Matkarattaat lähtisi mukaan, vain jos ei tarjolla olisi paikan päältä vuokrattavia rattaita, jotka sopisi myös vauvalle.

Titi

Vierailija
11/11 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mieluummin varmista etukäteen jos paikanpäältä voi vuokrata. Olisi ainakin molemmille lapsille " oma rauhallinen lepopaikka" jos olette vaikka reissun päällä.

Olen itse käynyt Playa del Carmenissa (tosin ennen lapsia) ja siellä ainakin oli todella hyvät jalkakäytävät ja kävelykadut rattaille, joten kulkeminen oli helppoja, myös tuplarattaille. Ja alueella oli kyllä paljon lapsia ja muutenkin lapsiystävällinen paikka. All inclusive-hotellissa saattaisi olla rattaiden vuokrausta mutta ainakin polkupyörien vuokraus oli älyttömän kallista, joten voisi tulla halvemmaksi ottaa omat mukaan.