Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimapula, työnantaja ei tee mitään

Vierailija
19.04.2023 |

Alallamme on kova työntekijäpula. Vakituisia tehtäviä on täyttämättä paljon. Paljon olisi ideoita miten saada työpaikka houkuttelevammaksi, mutta työnantaja (hyvinvointialue) ei tee mitään tämän eteen. Oikein hävettää avata rekry, jossa työntekijältä vaaditaan vaikka mitä, mutta juuri mitään hyvää ei luvata. Tiedän, että työntekijöitä tulisi (jopa tällä palkalla), jos saisi tehdä tietynlaisia työtehtäviä, osa-aikatyötä tai saisi kunnon perehdytyksen. Mutta ei, mitään joustoja ei ole luvassa ja kaikkeen mahdolliseen pitää suostua. Ihan älytöntä. Kohta lähtee loputkin vanhat työntekijät, eikä ihme.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hyvässä duunissa, mutta työelämä ylipäätään kiinnostaa genrenä näin yliopistotutkijan silmin ja korvin. Lähes poikkeuksetta työhön kuin työhön on isommat odotusvaatimukset kuin itse työstä suoriutuminen vaatii, näin ollen moni soveltuvakin jättää hakematta. Kaikkien tehtävien suorittamiseen ja selviytymiseen ei tarvita diplomi-insinöörin tieto-taitoja, koska annettu tehtävänkuva ei myöskään vastaa DI:n palkkatasoa. Työpaikkailmoituksissa erittäin paljon tyhjää ilmaa!

Suomessa ei ole vapaita työpaikkoja. Työmarkkinat on kylläiset. Työpaikkoja ei tule tarjolle ja niihin tarjolle tuleviin voidaan laittaa ylimitoitetut vaatimukset.

Suurella osaa aloja on krooninen työvoimapula, kuten kunnalliset alat. Kuitenkin lainsäätäjä on määrittänyt ne rajat mitä voidaan palkata. Pitää olla tietty koulutus, pätevyys, palkka on se mitä on, siinä ei ole yksilöllistä harkintaa jne. 

Vierailija
22/25 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä jaloillasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hyvässä duunissa, mutta työelämä ylipäätään kiinnostaa genrenä näin yliopistotutkijan silmin ja korvin. Lähes poikkeuksetta työhön kuin työhön on isommat odotusvaatimukset kuin itse työstä suoriutuminen vaatii, näin ollen moni soveltuvakin jättää hakematta. Kaikkien tehtävien suorittamiseen ja selviytymiseen ei tarvita diplomi-insinöörin tieto-taitoja, koska annettu tehtävänkuva ei myöskään vastaa DI:n palkkatasoa. Työpaikkailmoituksissa erittäin paljon tyhjää ilmaa!

Suomessa ei ole vapaita työpaikkoja. Työmarkkinat on kylläiset. Työpaikkoja ei tule tarjolle ja niihin tarjolle tuleviin voidaan laittaa ylimitoitetut vaatimukset.

Suurella osaa aloja on krooninen työvoimapula, kuten kunnalliset alat. Kuitenkin lainsäätäjä on määrittänyt ne rajat mitä voidaan palkata. Pitää olla tietty koulutus, pätevyys, palkka on se mitä on, siinä ei ole yksilöllistä harkintaa jne. 

Lisäksi poistetaan kaikenlaiset sihteeri- ja arkisistonhoitaja-hommat, joten jopa kopiointiin, postin lähetykseen ja lyijykynien tilaamiseen voidaan vaatia nykyään ylilääkäri.

Vierailija
24/25 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän täytyy sietää tällaista kelvotonta paskaa kuten tämä suomalainen työelämä, miksei mitään muutosta parempaan saada aikaiseksi?

Vierailija
25/25 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meidän täytyy sietää tällaista kelvotonta paskaa kuten tämä suomalainen työelämä, miksei mitään muutosta parempaan saada aikaiseksi?

Siksi, koska ihmiset eivät uskalla nousta kapinaan eikä koneet siihen pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi