Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostoskärrystäsi löytyy, sinä terveellisesti elävä, normaalipainoinen nainen?

Vierailija
19.04.2023 |

Kysymys normaalipainoisille, omasta mielestään edes suht terveellistä elämää eläville naisille.

Mitä ostoskärrystäsi löytyy
- aina
- usein
- joskus
- ei koskaan?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalia ja porkkanaa löytyy kotoa aina, muita kasviksia sekä hedelmiä satokauden mukaan. Viljaa eri muodoissaan, tofua, papuja, kikherneitä. Kalasäilykkeitä. Kahvia ja kaurajuomaa. Kananmunia, maidotonta margariinia, erilaisia öljyjä. Siemeniä ja pähkinöitä. Perunaa ja vähän lihaa silloin tällöin. Sokeria joskus (jos on tarpeen leipoa makeita leivonnaisia). Kotoa löytyy ihan ostamatta paljon itse poimittuja marjoja ja villiyrttejä. Siinäpä ne keskeiset.

(Varmaan tuosta huomasikin, että maitoproteiiniallergia rajoittaa syömisiä.)

Vierailija
42/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ruokakaupassa kerran viikossa joten ostan viikon ruoat kerralla. Sen mukaan tämä tehty:

Aina/kotivara: porkkanaa, sipulia, pikkutomaattia, leipää, hummusta, sipsipussin (usein linssisipsejä tms muuta kuin perunaa), kuivattuja linssejä, tomaattimurskaa, purkkipapuja, makaronia

Usein: keräkaalia, kukkakaalia, tofua, pakasteherneitä, ksylitoli pastilleja, karkkia, kasvispihvejä tai pullia

Joskus: soijajugurttia, red bull, keksejä, leipä/leivontamargariini, valmisleivonnaista, einesaterioita, seitania

Ei juuri koskaan/ei koskaan: limua, vichy, alkoholia, mehua, eläinperäiset elintarvikkeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "aina"-juttuja, koska yleensä niistä peruselintarvikkeista osa löytyy aina kaapista. Mutta elintarvikkeita, mitä ostan niin, että niitä on aina saatavilla: juureksia, kaalia, kauramaitoa- ja kermaa, tomaattimurskaa, keijua, täysjyväpastaa, ohrahelmiä, tofua, riisinuudeleita, soijarouhetta, pakasteherneitä ja vihreitä papuja, erilaisia papuja ja linssejä kuivattuna. Kesäkaudella ostan enemmän myös maan päällä kasvavia vihanneksia, mutta talvisin painottuu vahvasti juurespuoleen ja noihin kurpitsoihin.

Usein ostan myös kurpitsaa, selleriä, soijajogurttia, kananmunia, kaurahiutaleita, erilaisia jauhoja leipää varten. Välillä hedelmiä, kurkkua ja kirsikkatomaattia, tuoremehua, kookoskermaa, säilykevihanneksia tyyliin oliiveja ja aurinkokuivattuja tomaatteja. En itse syö juurikaan hedelmiä, vaan ne on miehelle, mutta itse kerättyjä tai torilta ostettuja marjoja löytyy aina pakkasesta, samoin kuin sieniä sekä kuivattuna että pakastettuna. Satunnaisesti esim. kasvisnakkeja tms, lähinnä tarjouksesta. Myös tuoretta pinaattia ja lehtikaalia välillä. Sipsejä ostetaan ehkä muutaman kerran vuodessa, makeita herkkuja tulee ostettua lähinnä lähikahvilasta mukaan, kaupasta hyvin satunnaisesti mitään digestive-keksejä tai tummaa suklaata kummempaa. Jos herkutellaan, tehdään esim. lettuja tai leivon jotain itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän