Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostoskärrystäsi löytyy, sinä terveellisesti elävä, normaalipainoinen nainen?

Vierailija
19.04.2023 |

Kysymys normaalipainoisille, omasta mielestään edes suht terveellistä elämää eläville naisille.

Mitä ostoskärrystäsi löytyy
- aina
- usein
- joskus
- ei koskaan?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina 

Porkkanaa

Omenaa

Maitoa

Piimää

Rahkaa

Munia 

Kaurahiutaleita

Perunaa

Soijarouhetta 

Papuja

Kaalia

Hunajaa

Pähkinöitä

Usein

Ruispaloja ohuen ohut

Kaurapaloja

Kurkkua

Tomaattia

Muita hedelmiä, juureksia ja vihanneksia fiiliksen mukaan

Raejuustoa

Kanaa (marinoimatonta)

Teetä, kahvia

Oliiviöljyä

Voita 

Kylmäpuristettua rypsiöljyä

Kalaa

Joskus

Kalkkunaleikettä

Sipsejä

Suklaata

Kermaviiliä

Jäätelöä

Maustamatonta jogurttia

Alkoholitonta olutta, viiniä

Saarioisten pizza tai pakastepizzaa

Makkaraa tai lihapiirakkaa jos on retkeilyä tiedossa

Lihaa

Ei (juuri) koskaan

Muita eineksiä

Vierailija
22/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina: Kalaa, kanaa, kananmunaa, keltaista paprikaa, kurkkua, purjoa

Usein: kaupan valmistamaa matkarapusalaattia (ei eines), vähä tai nollasokerittomia mehuja/juotavia mehukeittoja, ruokakeittoja (kaupan valmistama tai eines)

Joskus: juustoja, makkaraa, sokeritonta pommaccia, kana-naposteltavia, 70%+ tummaa suklaata, hedelmiä

Ei koskaan: karkkeja, sokerilimuja/mehuja, leipää, maitoa, pullaa sen eri muodoissa ja kuorrutuksissa, riisituotteita, pastatuotteita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina: vihanneksia ja hedelmiä

Usein : kananmunat, täysjyväviljatuotteet, jogurtti, feta, halloumi, mantelimaito, pähkinät, hummus, tumma suklaa

Joskus: herkut, viini, pakastepizza, hillo

Ei ikinä: liha, kala, tupakka, marmite-levite

Vierailija
24/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pikemmin niin, että mitä ei osta. En osta koskaan sipsejä, limsaa, kermajäätelöä, makkaraa, rasvaisia juustoja, siideriä. Suklaata voin ostaa joskus yhden patukan.

Vierailija
25/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia, tupakkaa ja hapansilakkaa ei ole ruokakorissa ikinä. Muuten en rajoita syömistäni.

Keksejä en osta itselleni, enkä juuri leivoksia, kun en niistä välitä. Sipsejä, jäätelöitä, eineksiä ja makeisia syön kyllä satunnaisesti. Ihmettelen näitä sapuskakyttääjiä ylipäänsä. Ymmärrän, jos on allergioita tai joku sairaus vaatii erityisruokavaliota, mutta muuten pidemmän päälle todella rasittavaa.

Kasviksia vaan paljon ja lisään niitä myös aina einesruokiin.

Vierailija
26/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aitomaattia, kurkkua, paprikaa, salaattia, porkkanoita, hedelmiä, ruisleipää, rasvatonta maitoa, kananmunia, lihaa ja/tai kasvisproteiinia, appelsiinimehua

Usein: juustoa, levitettä, makaronia, perunoita, pakastekasviksia (koska ostan isompia eriä kerralla, mutta näitäkin aina kotona), kivennäisvettä

Joskus: Herkkuja (=karkkia tai sipsejä) noin kerran viikossa, alkoholia pieniä määriä harvemmin, keksejä, sokeripaketti

Ei koskaan: eineksiä tai muita valmisruokia, tuoremarjoja (poimitaan itse), rasvaisia juustoja, rahkaa, kermaa (paitsi 15 % ruokakermaa joskus), raejuustoa, kermaviiliä, säilykepurkkeja

Nuo ajateltu sen mukaan mitä itse syön. Lisäksi miehelle ja lapsille joskus jäätelöä ja lapselle urheilun jälkeen

moothieta

Minulla on suunnilleen samat ruokatavat kuin tässä ed. Olen kuotenkin ylipainoinen. Syön suht terveellisesti, aina sanotaan että ylipainoiset syövät vain sipsejä ja roskaruokaa. En edes syö sipsejä koska ne ovat liian suolaisia. Herkuista syön joskus suklaata.

Vierailija
27/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina (melkein): tomaattia, kurkkua, paprikaa, kesäkurpitsaa, tuoreita marjoja, parsakaalia, kukkakaalia, kiinankaalia, salaattia, basilikaa, persiljaa, perunoita, valkosipulia, tomaattimurska, täysjyvä näkkäriä, oikeaa voita, raejuustoa,hedelmiä satokauden mukaan, pähkinöitä, tuoremehua,kananmunia, kylmäsavulohta, kreikkalaista jogurttia, xylitol pastilleja, kahvia ja täysmaitoa.

Joskus: leipää, kauramaitoa, sushia.

Harvoin: perunalastuja ja dippiä.

Vierailija
28/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina (melkein): tomaattia, kurkkua, paprikaa, kesäkurpitsaa, tuoreita marjoja, parsakaalia, kukkakaalia, kiinankaalia, salaattia, basilikaa, persiljaa, perunoita, valkosipulia, tomaattimurska, täysjyvä näkkäriä, oikeaa voita, raejuustoa,hedelmiä satokauden mukaan, pähkinöitä, tuoremehua,kananmunia, kylmäsavulohta, kreikkalaista jogurttia, xylitol pastilleja, kahvia ja täysmaitoa.

Joskus: leipää, kauramaitoa, sushia.

Harvoin: perunalastuja ja dippiä.

Ja vielä se ei koskaan : karkkia, suklaata, alkoholia tai tupakkaa.

Vierailija
29/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortsuja

Vierailija
30/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina: kahvi,kahvimaitona kevytmaito, rahka, täysjyväkauraleipä, banaani, satsuma tmv hedelmä, margariini, piltti, raejuusto, kaurahiutale, broilerin filee, vähärasvainen jauheliha, kananmuna, vihreäsalaatti, paprika, tomaatti, kurkku, valmissalaatit, riisikakku, pähkinät, mustikka, kalkkuna/kinkkuleikkele

Joskus: pepsimax, siideri, proteiinipatukat, suklaapatukka, ranskalaiset, kokoliha

Harvoin:juustot, valmisleivonnaiset, keksit

Ei koskaan: pekoni, makkarat, sipsit, kokonainen suklaalevy, sokeroitu jugurtti, sokeroitu mehu, täysmehu ( syön kokonaisia hedelmiä), olut, energiajuomat, pitkälle prosessoidut valmisruuat

Vierailija
31/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökii, kaljaa jauhelihaa, purjosipulia, tomaatti, voita ja ruisleipää, kiivejä ja avokaadoja. siinäpä ne!

Vierailija
32/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökii, kaljaa jauhelihaa, purjosipulia, tomaatti, voita ja ruisleipää, kiivejä ja avokaadoja. siinäpä ne!

Vierailija
33/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään vähä rasvaista, ne tuotteethan ovat pelkkää hui hui hujausta.

Vierailija
34/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty keskarii ja lenkki, emmentaal mustaa. röökii ja suklaata.

Vierailija
35/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastaan vaikka olenkin ylipainoinen, mutta elän terveellisesti(liikun työkseni, en syö juurikaan sokeria, roskaa ja olen aina seurannut wellness-trendejä 80-luvulta lähtien). Samanlaiset ruokaostokset minulla oli myös hoikkana. Oikeastaan tämä kuvastaa keittiön täytettä, jos jotain puuttuu niin silloin ostan mutta en tietenkään kerralla kaikkea osta

-aina: tomaatti, nauris, omena, kauramaito, porkkana, peruna, kaali, banaani, appelsiini, selleri, purjo, kukkakaali, parsakaali, ruusukaali,lanttu, punajuuri, kurkku, paprika, salaatit, yrtit, sipulit, muut kausihedelmät ja vihannekset, ruisleipä, tomaattimurska, kikhernejauho

- usein: linssit, tofu, pavut(kik, kidney, mustasilmä, musta ym.), puurohiutaleet, kuivatut hedelmät ja pähkinät, pakastemarjat/mango, jauhot itsetehtyä leipää varten, kasviperäiset proteiinirouheet kuten härkäpapu-herne, pasta, riisi, ohra, säilykeananas, oliivi, akt, espressopapu

- joskus: kookosmaito, nyhtökaura, kahvi, kaakao, kasvimargariini, proteiinijauhe, sokeriton hillo tai sose, vegepihvi, appelsiinimehu, kasvispakasteet, kaurakerma tai -fraiche tai -jogurtti

-harvoin: vegaaninen suklaa(1-2 kertaa kuussa 60 g) tai jäätelö(kerran vuodessa), siideri(pari kertaa vuodessa)

- ei koskaan: kalja, tupakka, suurin osa karkeista, suklaista, kekseistä, sipseistä, leivonnaisista, sokeria, eläinkunnan tuotteet

Vierailija
36/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein löytyy ranskalaisia perunoita, nakkeja, valmislihapullia, paahtoleipää, edam-juustoa, täysmaitoa, keltaista Jaffaa, maustettua jogurttia, lauantaimakkaraa, salmiakkia ja suklaata.

Vierailija
37/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ostoskärryä. Pyöräilen repun kanssa kauppaan noin joka 3. päivä. Kaupassa on kori kädessä. Syön voita leivällä, lihaa ja broileria sekä perunoita ja juureksia sekä kaalia + vihanneksia. Joka päivä syön talkunaa ja itse poimittuja marjoja 1 dl (pakastimessa) ja tietysti kaurapuuroa. Kalat pyöräilen hakemassa torilta. Juon maitoa. Olen lisännyt lihan kulutusta, koska se on terveellistä ja ekologista. Painan 54 kg, pituus 168 kg.  Painoni on ollut sama 49 vuotta; Olen nyt 67-vuotias. En juo alkoholia enkä syö prosessoituja valmisruokia, en ikinä pitsaa tai makaronia.

Vierailija
38/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön usein herkkuja.

T: Hoikka joka ei lihoa millään

Olen kateellinen, minä lihoan jos vain näen pullan.

39/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ikinä lihaa.

Vierailija
40/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisesti elävä, normaalipainoinen nainen ei tarvitse kärrytolkulla evästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi