Mitä ostoskärrystäsi löytyy, sinä terveellisesti elävä, normaalipainoinen nainen?
Kysymys normaalipainoisille, omasta mielestään edes suht terveellistä elämää eläville naisille.
Mitä ostoskärrystäsi löytyy
- aina
- usein
- joskus
- ei koskaan?
Kommentit (43)
Aina: Kalaa, kanaa, kananmunaa, keltaista paprikaa, kurkkua, purjoa
Usein: kaupan valmistamaa matkarapusalaattia (ei eines), vähä tai nollasokerittomia mehuja/juotavia mehukeittoja, ruokakeittoja (kaupan valmistama tai eines)
Joskus: juustoja, makkaraa, sokeritonta pommaccia, kana-naposteltavia, 70%+ tummaa suklaata, hedelmiä
Ei koskaan: karkkeja, sokerilimuja/mehuja, leipää, maitoa, pullaa sen eri muodoissa ja kuorrutuksissa, riisituotteita, pastatuotteita
Aina: vihanneksia ja hedelmiä
Usein : kananmunat, täysjyväviljatuotteet, jogurtti, feta, halloumi, mantelimaito, pähkinät, hummus, tumma suklaa
Joskus: herkut, viini, pakastepizza, hillo
Ei ikinä: liha, kala, tupakka, marmite-levite
Ehkä pikemmin niin, että mitä ei osta. En osta koskaan sipsejä, limsaa, kermajäätelöä, makkaraa, rasvaisia juustoja, siideriä. Suklaata voin ostaa joskus yhden patukan.
Alkoholia, tupakkaa ja hapansilakkaa ei ole ruokakorissa ikinä. Muuten en rajoita syömistäni.
Keksejä en osta itselleni, enkä juuri leivoksia, kun en niistä välitä. Sipsejä, jäätelöitä, eineksiä ja makeisia syön kyllä satunnaisesti. Ihmettelen näitä sapuskakyttääjiä ylipäänsä. Ymmärrän, jos on allergioita tai joku sairaus vaatii erityisruokavaliota, mutta muuten pidemmän päälle todella rasittavaa.
Kasviksia vaan paljon ja lisään niitä myös aina einesruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Aitomaattia, kurkkua, paprikaa, salaattia, porkkanoita, hedelmiä, ruisleipää, rasvatonta maitoa, kananmunia, lihaa ja/tai kasvisproteiinia, appelsiinimehua
Usein: juustoa, levitettä, makaronia, perunoita, pakastekasviksia (koska ostan isompia eriä kerralla, mutta näitäkin aina kotona), kivennäisvettä
Joskus: Herkkuja (=karkkia tai sipsejä) noin kerran viikossa, alkoholia pieniä määriä harvemmin, keksejä, sokeripaketti
Ei koskaan: eineksiä tai muita valmisruokia, tuoremarjoja (poimitaan itse), rasvaisia juustoja, rahkaa, kermaa (paitsi 15 % ruokakermaa joskus), raejuustoa, kermaviiliä, säilykepurkkeja
Nuo ajateltu sen mukaan mitä itse syön. Lisäksi miehelle ja lapsille joskus jäätelöä ja lapselle urheilun jälkeen
moothieta
Minulla on suunnilleen samat ruokatavat kuin tässä ed. Olen kuotenkin ylipainoinen. Syön suht terveellisesti, aina sanotaan että ylipainoiset syövät vain sipsejä ja roskaruokaa. En edes syö sipsejä koska ne ovat liian suolaisia. Herkuista syön joskus suklaata.
Aina (melkein): tomaattia, kurkkua, paprikaa, kesäkurpitsaa, tuoreita marjoja, parsakaalia, kukkakaalia, kiinankaalia, salaattia, basilikaa, persiljaa, perunoita, valkosipulia, tomaattimurska, täysjyvä näkkäriä, oikeaa voita, raejuustoa,hedelmiä satokauden mukaan, pähkinöitä, tuoremehua,kananmunia, kylmäsavulohta, kreikkalaista jogurttia, xylitol pastilleja, kahvia ja täysmaitoa.
Joskus: leipää, kauramaitoa, sushia.
Harvoin: perunalastuja ja dippiä.
Vierailija kirjoitti:
Aina (melkein): tomaattia, kurkkua, paprikaa, kesäkurpitsaa, tuoreita marjoja, parsakaalia, kukkakaalia, kiinankaalia, salaattia, basilikaa, persiljaa, perunoita, valkosipulia, tomaattimurska, täysjyvä näkkäriä, oikeaa voita, raejuustoa,hedelmiä satokauden mukaan, pähkinöitä, tuoremehua,kananmunia, kylmäsavulohta, kreikkalaista jogurttia, xylitol pastilleja, kahvia ja täysmaitoa.
Joskus: leipää, kauramaitoa, sushia.
Harvoin: perunalastuja ja dippiä.
Ja vielä se ei koskaan : karkkia, suklaata, alkoholia tai tupakkaa.
Aina: kahvi,kahvimaitona kevytmaito, rahka, täysjyväkauraleipä, banaani, satsuma tmv hedelmä, margariini, piltti, raejuusto, kaurahiutale, broilerin filee, vähärasvainen jauheliha, kananmuna, vihreäsalaatti, paprika, tomaatti, kurkku, valmissalaatit, riisikakku, pähkinät, mustikka, kalkkuna/kinkkuleikkele
Joskus: pepsimax, siideri, proteiinipatukat, suklaapatukka, ranskalaiset, kokoliha
Harvoin:juustot, valmisleivonnaiset, keksit
Ei koskaan: pekoni, makkarat, sipsit, kokonainen suklaalevy, sokeroitu jugurtti, sokeroitu mehu, täysmehu ( syön kokonaisia hedelmiä), olut, energiajuomat, pitkälle prosessoidut valmisruuat
Röökii, kaljaa jauhelihaa, purjosipulia, tomaatti, voita ja ruisleipää, kiivejä ja avokaadoja. siinäpä ne!
Röökii, kaljaa jauhelihaa, purjosipulia, tomaatti, voita ja ruisleipää, kiivejä ja avokaadoja. siinäpä ne!
Ei ainakaan mitään vähä rasvaista, ne tuotteethan ovat pelkkää hui hui hujausta.
Tietty keskarii ja lenkki, emmentaal mustaa. röökii ja suklaata.
Minäkin vastaan vaikka olenkin ylipainoinen, mutta elän terveellisesti(liikun työkseni, en syö juurikaan sokeria, roskaa ja olen aina seurannut wellness-trendejä 80-luvulta lähtien). Samanlaiset ruokaostokset minulla oli myös hoikkana. Oikeastaan tämä kuvastaa keittiön täytettä, jos jotain puuttuu niin silloin ostan mutta en tietenkään kerralla kaikkea osta
-aina: tomaatti, nauris, omena, kauramaito, porkkana, peruna, kaali, banaani, appelsiini, selleri, purjo, kukkakaali, parsakaali, ruusukaali,lanttu, punajuuri, kurkku, paprika, salaatit, yrtit, sipulit, muut kausihedelmät ja vihannekset, ruisleipä, tomaattimurska, kikhernejauho
- usein: linssit, tofu, pavut(kik, kidney, mustasilmä, musta ym.), puurohiutaleet, kuivatut hedelmät ja pähkinät, pakastemarjat/mango, jauhot itsetehtyä leipää varten, kasviperäiset proteiinirouheet kuten härkäpapu-herne, pasta, riisi, ohra, säilykeananas, oliivi, akt, espressopapu
- joskus: kookosmaito, nyhtökaura, kahvi, kaakao, kasvimargariini, proteiinijauhe, sokeriton hillo tai sose, vegepihvi, appelsiinimehu, kasvispakasteet, kaurakerma tai -fraiche tai -jogurtti
-harvoin: vegaaninen suklaa(1-2 kertaa kuussa 60 g) tai jäätelö(kerran vuodessa), siideri(pari kertaa vuodessa)
- ei koskaan: kalja, tupakka, suurin osa karkeista, suklaista, kekseistä, sipseistä, leivonnaisista, sokeria, eläinkunnan tuotteet
Usein löytyy ranskalaisia perunoita, nakkeja, valmislihapullia, paahtoleipää, edam-juustoa, täysmaitoa, keltaista Jaffaa, maustettua jogurttia, lauantaimakkaraa, salmiakkia ja suklaata.
En käytä ostoskärryä. Pyöräilen repun kanssa kauppaan noin joka 3. päivä. Kaupassa on kori kädessä. Syön voita leivällä, lihaa ja broileria sekä perunoita ja juureksia sekä kaalia + vihanneksia. Joka päivä syön talkunaa ja itse poimittuja marjoja 1 dl (pakastimessa) ja tietysti kaurapuuroa. Kalat pyöräilen hakemassa torilta. Juon maitoa. Olen lisännyt lihan kulutusta, koska se on terveellistä ja ekologista. Painan 54 kg, pituus 168 kg. Painoni on ollut sama 49 vuotta; Olen nyt 67-vuotias. En juo alkoholia enkä syö prosessoituja valmisruokia, en ikinä pitsaa tai makaronia.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön usein herkkuja.
T: Hoikka joka ei lihoa millään
Olen kateellinen, minä lihoan jos vain näen pullan.
Terveellisesti elävä, normaalipainoinen nainen ei tarvitse kärrytolkulla evästä.
Aina
Porkkanaa
Omenaa
Maitoa
Piimää
Rahkaa
Munia
Kaurahiutaleita
Perunaa
Soijarouhetta
Papuja
Kaalia