Orpo laittaa talouden kuntoon
Vuorineuvosten talouden ja se rahoitetaan lopettamalla asumistuki, työttömyysetuus ja ansiosidonnainen. Terveydenhuolto ajetaan alas, yksityisiä käytettävä.
Kommentit (34)
Ai, että minä nautin, kun kansa tajuaa kusseensa kintuilleen oikeistoa äänestäessään. Nyt saatte tuta miten oikeisto teistä huolehtii😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei laita vaikka se olisi helposti tehtävissä. Tarvitsee vain lopettaa ne 9 euron toimenpiteet. Se yksin riittää niihin kokoomuksen vaatimiin säästöihin. Jos ette usko niin voitte laskea itse. Noin 170 000 työtöntä on vähintään niissä toimenpiteissä.
Kumpi olisi töissäkäyvän valinta. Leikataan säästöinä vai ei niitä työttömiä pitää potkia? Hintalappu 1-2 miljardia.
Kyllä näin yli 20 vuotta työelämässä olleena odotan, että näihin säästötalkoisiin osallistuu rikas omistajaporraskin. Luopuvat oikeudestaan lapsilisiin, suostuvat työllistämään enemmän vajaakuntoisiakin jne.
Vierailija kirjoitti:
Ai, että minä nautin, kun kansa tajuaa kusseensa kintuilleen oikeistoa äänestäessään. Nyt saatte tuta miten oikeisto teistä huolehtii😂😂😂
Joo😂😂😂oltas vaan otettu taas 40 000 000 000 euroa lisävelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei laita vaikka se olisi helposti tehtävissä. Tarvitsee vain lopettaa ne 9 euron toimenpiteet. Se yksin riittää niihin kokoomuksen vaatimiin säästöihin. Jos ette usko niin voitte laskea itse. Noin 170 000 työtöntä on vähintään niissä toimenpiteissä.
Kumpi olisi töissäkäyvän valinta. Leikataan säästöinä vai ei niitä työttömiä pitää potkia? Hintalappu 1-2 miljardia.
Kyllä näin yli 20 vuotta työelämässä olleena odotan, että näihin säästötalkoisiin osallistuu rikas omistajaporraskin. Luopuvat oikeudestaan lapsilisiin, suostuvat työllistämään enemmän vajaakuntoisiakin jne.
Vajaakuntoisten työllistäminen on kannatettavaa. Lapsilisät voisi muuttaa kokonaisuudessaan ansiotuloverovähennyksiksi. Kannustaisi työllistymään.
Edellisen hallituksen aivopierut haisee vielä pitkään. Koirarekisteri ja kompostivastaava tuli tänään😂😂😂
Eikös se Orpo ollut sisäministeri 2015 ja sen jälkeen valtiv.ministeri? Suuret joukot muualta tulleita pääsi noin vaan maahan eikä kaikkien taustoista tiedetty mitään. Suuret joukot perheenlisäysten kera. Valtavat sosiaalituet, toimeentulotuet, asumistuet, lapsilisät, koulutus, terv.kekuksiin ja hammashoitoon ruuhkat jne. Miksi näistä ei saa puhua vaan ketjut yleensä poistetaan heti. He jotka ennakoivat suuret menoerät olivat sitten '_asisteja, peräkylänpoikia, eivät ymmärtäneet kulttuurinvaihdosta ja -rikkaudesta mitään.
Budjettipäällikkö: 6 miljardin euron sopeutus vaatii leikkaamista sotesta, sosiaaliturvasta ja koulutuksesta.
Käytännössä se tarkoittaa, että valtaosa kokoomuksen vaatimasta kuuden miljardin euron sopeutuksesta on tehtävä suorilla leikkauksilla ja mahdollisesti veronkiristyksillä.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009529386.html
Orpo nieli VM:n laskelmat suorilta käsin, mutta ei ymmärtänyt niitä laskelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se tuli taas tiivistetysti vasemmiston ajatusmalli, eli miten oikeisto meistä huolehtii. Ei valtio ole mikään äiti, jonka tehtävä on huolehtia meistä. Uskomatonta että aikuinen ihminen voi niin edes ajatella. Kyllä sä ihan itse itsestäsi huolehdit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinäkö kuolet, ettei oteta. Tulet yllättymään rankasti,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän se tuli taas tiivistetysti vasemmiston ajatusmalli, eli miten oikeisto meistä huolehtii. Ei valtio ole mikään äiti, jonka tehtävä on huolehtia meistä. Uskomatonta että aikuinen ihminen voi niin edes ajatella. Kyllä sä ihan itse itsestäsi huolehdit.
Niin valtion äiti jonka piti pelastaa yritykšet koronasta, kas silloin ei yrittäjän riski toteutunut, voitoissa se kyllä toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin valtion äiti jonka piti pelastaa yritykšet koronasta, kas silloin ei yrittäjän riski toteutunut, voitoissa se kyllä toteutuu.
Niin koska yritysten pelastaminen on vain järkevää, että sulla, mulla ja kettusen heikillä olisi töitä. Mutta tällaisen ymmärtäminen taitaa olla sulle jo liian vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Budjettipäällikkö: 6 miljardin euron sopeutus vaatii leikkaamista sotesta, sosiaaliturvasta ja koulutuksesta.
Käytännössä se tarkoittaa, että valtaosa kokoomuksen vaatimasta kuuden miljardin euron sopeutuksesta on tehtävä suorilla leikkauksilla ja mahdollisesti veronkiristyksillä.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009529386.html
Orpo nieli VM:n laskelmat suorilta käsin, mutta ei ymmärtänyt niitä laskelmia.
Eihän tuo halua ymmärtää että pelkästään työkokeiluista hintalappu on puolimiljardia vuodessa. Se yksin on kolmasosa säästöistä vaalikaudessa sen kokoomuksen esittämästä kuudesta miljardista. Kyllä mä voin neuvoa kokoomusta näissä raha-asioissa kun niillä se tuntuu olevan vähän hukassa.
Eikä ole vaikea säästö kun ei ole pois mistään oikeasti tärkeästä.
Ihan hyvin ei käy persuillekkaan, kun aletaan vaikkapa poistaa noita työvoiman liikkumisen ja ansiosidonnaisen sekä muun työttömyysturvan ongelmia. Maaseudulla on kaiketi paljonkin työttömiä jotka asuvat kaukana kaikesta ja kun aletaan velvoittaa ottamaan vastaan töitä joissain kaupungeissa joissa on kalliit asumiskulut niissä halpatöissä joita on oikeasti tarjolla ja työnhakijalla on joku oma asumiskuntoinen, mutta myyntikelvoton asunto jossain maaseudulla niin kivoja loukkuja siinä syntyy persujen kannatusalueilla. Maaseutu jatkaa tyhjentymistään ja slummiutumistaan kun pakkosiirtoja työtätekevien köyhyyteen kaupunkeihin tai sen liepeille aletaan toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää tulee velkaa, usko pois.😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallituksen tekemä 40 000 000 euron lisävelka
+ Marinin hallituksen tämän vuoden budjettiin lisäämä 10 000 000 000 euron lisävelka
Marinin hallituksen loppuvelka = 50 000 000 000 eur
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallituksen tekemä 40 000 000 euron lisävelka
+ Marinin hallituksen tämän vuoden budjettiin lisäämä 10 000 000 000 euron lisävelka
Marinin hallituksen loppuvelka = 50 000 000 000 eur
Valtion velkahan ei ole sama asia kuin kotitalouksien velka.
Kotitalouksien velat ei periydy seuraavalle sukupolvelle.
Valtion velat periytyvät. Niitä saavat maksella teidän lapset takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alanuoliusta helpoimmalle säästökohteelle? Nuo 9 e toimenpiteet ei ole pois mistään tärkeästä ja niistä saisi vaaditut säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin arvata, että kokoomus pistää taas velka ennätykset uusiksi. Ei ole koskaan pettänyt tässä.