Mitä se she/her tarkoittaa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
She/her
Olet varmasti törmännyt somettajan profiilia klikatessa She/her Sillä ihmiset haluavat ilmaista sukupuolensa. She/her somettaja ilmaisee olevansa nainen. Jos profiilikuvauksessa lukee He/Him on hän mies. Taas jos siinä lukee They/Them haluaa somettaja ilmaista olevansa sukupuolineutraali eli ei kumpaakaan.
Siinä pitäis lukea se it/its. Ihan kuin elukoistakin käytetään ne mitään heitä ole.
Voivat tunkea proniminit hanureihinsa, minä käytän mitä lystään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siinä on se her?
Kun eihän voi olla she/his...Siksi, koska jotkut käyttää sekaisin noita. Kaikki ei halua olla binäärejä. Heidän moninaisuuden kokemusta pitää kunnioittaa.
Vit...! Kaikki moninaisuudet, toiseuttamiset, rodullistuttamiset ym. saasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on siinä, että selvästi nainen nimeltään tyyliin Lisa lisää tuon Linkkariprofiilissaan nimensä perään.
Merkki mt-ongelmista? Kannattaa pysyä kaukana?
Se on solidaarisuuden osoitusta transsukupuolisille. Kun ilmeinen nainen kirjoittaa pronominit, se helpottaa transsukupuolisten elämää.
Siis millä tavalla helpottaa transsukupuolisten elämää? En ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Parhaita mihin itse olen törmännyt on ratself. Ja muistattehan sitten kaikki fasistit että se EI tarkoita sitä että henkilö kokee olevansa rotta VAAN että se ROTTA on OSA SITÄ SUKUPUOLI-IDENTITEETTIÄ. Ihan eri asia.
Älä oleta/kysy/kyseenalaista, se on sitten väkivaltaa, ratselfin ihmisoikeus on tulla määritellyksi sinä rottana joka hän on, juuri sillä tavalla kun hän on sen ajatellut, vaikkei hän pystykään mitenkään selventämään kenellekään mitään. Muistakaa, että ratself EI ole mikään cisheteroiden kävelevä tietopankki, se on väsyttävää ja aiheuttaa vähemmistöstressiä. Jokainen vain hyväksyköön että ratselfin identiteetti on kaikkien yhteinen asia ja olemassaolo kaikkien ympärillä olevien vastuulla.
Ja sitten vielä ei mitenkään saisi epäillä mitään mielenterveystaustaa tai kiinnostua yksilön persoonallisuuden tai muun kehityksestä:D Ihan sekunnin googletuksella löytyy tietoa että lapsen käsitys kahdesta sukupuolesta muodostuu jo n.0-2v iässä kun samaistuu joko äitiin tai isään. Voiko oikeasti tuomita jos ensimmäisenä herää kysymyksiä siitä että millaset vanhemmat ratselfillä oli, millaista oli ratselfin elämä erityisesti tuona ikäkautena ja mikä on tämän tarinan rotta ja sen todellinen merkitys:D
Vierailija kirjoitti:
Identifioidun näkymättömäksi. Pronominini ovat kuka/missä ja kaikki jotka OLETTAVAT että olen olemassa ja käyttäytyvät niin kuin näkisivät minut ennen kuin ovat kysyneet sitä minulta itseltäni tekevät väkivaltaa minua ja identiteettiäni kohtaan. Kaikista syrjityin vähemmistö on nimenomaan me näkymättömät jotka joudumme tulemaan kohdatuksi näkyvinä, mikä tekee meistä yhteiskunnan silmissä taas tavallaan näkymättömiä, mikä on myöskin tietenkin väärin. Tämän paradoksin edessä ratselfitkin kalpenevat, kannamme ultimaattisinta uhriviittaa joka harteilla voi aina loukkaantua ja jota kukaan ei voi ikinä ratkaista!
:DD olet murtanut koodin
Vierailija kirjoitti:
Itse käyttäisin vain hän/hänen
Suomessa ei ole sukupuolitettuja pronomineja. Näköjään sekin on ongelma joidenkin mielestä, vaikka nimenomaan sukupuolineutraaliutta ajetaan kaikessa muussa.
Kertoo nimenomaan siitä että pointti on uhriutuminen ja ongelmien tekemällä tekeminen. Suomessa on neutraalit pronominit, mitään ongelmaa ei kielessä ole. Silti väen vängällä halutaan tuoda samat sodat tänne.
Vierailija kirjoitti:
Beep/bop/boop aiheuttaa potkut ja mustalle listalle joutumisen.
Mitähän aiheuttaisi, jos laittaisin hee/hee ja tän perään Michael Jacksonin biisin sanat?
Vierailija kirjoitti:
She on sheivattu
Her on herpes vaivaa
Hairpiece. Tukkalisuke.
Hän/hänen
Kyllä Suomessa osataan. Ei ole tehty asiasta liian monimutkaista.
Ratikassa ja koirankopin kokoisessa kämpässä joutaa wokettamaan. Menkää tekemään oikeuta töitä.
Itse käyttäisin vain hän/hänen
Suomessa ei ole sukupuolitettuja pronomineja. Näköjään sekin on ongelma joidenkin mielestä, vaikka nimenomaan sukupuolineutraaliutta ajetaan kaikessa muussa.