Mitä se she/her tarkoittaa?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Identifioidun näkymättömäksi. Pronominini ovat kuka/missä ja kaikki jotka OLETTAVAT että olen olemassa ja käyttäytyvät niin kuin näkisivät minut ennen kuin ovat kysyneet sitä minulta itseltäni tekevät väkivaltaa minua ja identiteettiäni kohtaan. Kaikista syrjityin vähemmistö on nimenomaan me näkymättömät jotka joudumme tulemaan kohdatuksi näkyvinä, mikä tekee meistä yhteiskunnan silmissä taas tavallaan näkymättömiä, mikä on myöskin tietenkin väärin. Tämän paradoksin edessä ratselfitkin kalpenevat, kannamme ultimaattisinta uhriviittaa joka harteilla voi aina loukkaantua ja jota kukaan ei voi ikinä ratkaista!
😂😂😂 tässä oli jo jotain... Vai oliko? Etuoikeuteni tiedostavana cisheterona en TIETENKÄÄN siis nähnyt mitään mutta haluan vain ilmoittaa tukevani jokaista tuuliviiriä ja heidän identiteettiään.
She/her on norjaa ja tarkoittaa: katso/kuule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Identifioidun näkymättömäksi. Pronominini ovat kuka/missä ja kaikki jotka OLETTAVAT että olen olemassa ja käyttäytyvät niin kuin näkisivät minut ennen kuin ovat kysyneet sitä minulta itseltäni tekevät väkivaltaa minua ja identiteettiäni kohtaan. Kaikista syrjityin vähemmistö on nimenomaan me näkymättömät jotka joudumme tulemaan kohdatuksi näkyvinä, mikä tekee meistä yhteiskunnan silmissä taas tavallaan näkymättömiä, mikä on myöskin tietenkin väärin. Tämän paradoksin edessä ratselfitkin kalpenevat, kannamme ultimaattisinta uhriviittaa joka harteilla voi aina loukkaantua ja jota kukaan ei voi ikinä ratkaista!
😂😂😂 tässä oli jo jotain... Vai oliko? Etuoikeuteni tiedostavana cisheterona en TIETENKÄÄN siis nähnyt mitään mutta haluan vain ilmoittaa tukevani jokaista tuuliviiriä ja heidän identiteettiään.
No hyvä että minäkin tulin täällä huomioiduksi/nähdyksi.
T. Weathervaneself, suom. Tuuliviiri-itse
She/her
Olet varmasti törmännyt somettajan profiilia klikatessa She/her Sillä ihmiset haluavat ilmaista sukupuolensa. She/her somettaja ilmaisee olevansa nainen. Jos profiilikuvauksessa lukee He/Him on hän mies. Taas jos siinä lukee They/Them haluaa somettaja ilmaista olevansa sukupuolineutraali eli ei kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Parhaita mihin itse olen törmännyt on ratself. Ja muistattehan sitten kaikki fasistit että se EI tarkoita sitä että henkilö kokee olevansa rotta VAAN että se ROTTA on OSA SITÄ SUKUPUOLI-IDENTITEETTIÄ. Ihan eri asia.
Älä oleta/kysy/kyseenalaista, se on sitten väkivaltaa, ratselfin ihmisoikeus on tulla määritellyksi sinä rottana joka hän on, juuri sillä tavalla kun hän on sen ajatellut, vaikkei hän pystykään mitenkään selventämään kenellekään mitään. Muistakaa, että ratself EI ole mikään cisheteroiden kävelevä tietopankki, se on väsyttävää ja aiheuttaa vähemmistöstressiä. Jokainen vain hyväksyköön että ratselfin identiteetti on kaikkien yhteinen asia ja olemassaolo kaikkien ympärillä olevien vastuulla.
Tämä jotenkin kiteytti hienosti niin monta asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa, että englannin kielessä selkeytetään pronominien käyttöä. Vähän niin kuin, että miehestä sanotaan Suomessa hän/hänen, mutta naisesta se/sen.
No mitä toi ilmoitus siten tekee instagram profiilissa?
Sillä somettaja ilmaisee olevansa nainen.
She tarkoittaa hän(tytöstä)
Her tarkoittaa hänen(tytöstä)
Vierailija kirjoitti:
She/her
Olet varmasti törmännyt somettajan profiilia klikatessa She/her Sillä ihmiset haluavat ilmaista sukupuolensa. She/her somettaja ilmaisee olevansa nainen. Jos profiilikuvauksessa lukee He/Him on hän mies. Taas jos siinä lukee They/Them haluaa somettaja ilmaista olevansa sukupuolineutraali eli ei kumpaakaan.
Osaatko sanoa, miksi pelkkä she ei riitä naiselle jne?
Koska pronomineilla kerrotaan, että uskotaan moninaiseen sukupuoleen, jossa voi olla vaikka muotoa he/them.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa, että englannin kielessä selkeytetään pronominien käyttöä. Vähän niin kuin, että miehestä sanotaan Suomessa hän/hänen, mutta naisesta se/sen.
No mitä toi ilmoitus siten tekee instagram profiilissa?
Sillä somettaja ilmaisee olevansa nainen.
She tarkoittaa hän(tytöstä)
Her tarkoittaa hänen(tytöstä)
Miksi pitää olla kaksi pronominia? Miksibyksi ei riitä?
Ja sitten ne loput sekopäiset ghost/ghostself, xir/xem yms.
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on siinä, että selvästi nainen nimeltään tyyliin Lisa lisää tuon Linkkariprofiilissaan nimensä perään.
Merkki mt-ongelmista? Kannattaa pysyä kaukana?
Se on solidaarisuuden osoitusta transsukupuolisille. Kun ilmeinen nainen kirjoittaa pronominit, se helpottaa transsukupuolisten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Lisää traagisuuttahan tuo se että näkymättömät eivät myöskään koskaan voi löytää muita kaltaisiaan edes prideilta tai mistään niin kuin muut etuoikeutetummat vähemmistöt ja ovat siten täysin yksin idetiteettikokemuksensa kanssa. Setakaan ei voi tunnustaa heidän olemassaoloaan koska toimisivat sitten ihmisoikeusperiaatteita vastaan. Mitään ei ole tehtävissä ja kaikki mitä tehdään voi olla tai olla olematta väärin..
Vierailija kirjoitti:
?
Suomeksi ei mitään, koska kaikki on hän / hänen. Englanniksi kertoo onko kyse itsensä mieheksi vai naiseksi identifioivasta henkilöstä, koska siinä jälkeenjääneessä kielessä miehellä ja naisella on eri muodot sanalle hän.
En edes yritä ymmärtää. Aivoni sulavat.
Sitä että tyyppi on hyväuskoinen wouho-sopuli, joka loikkaa vaikka katolta, jos joku tiedostava vaan keksii kertoa sen olevan muotia ja oikein.
Se kertoo ettei kyseisen tilin seuraamista pidä edes harkita.
En tajua mitä järkeä on siinä, että selvästi nainen nimeltään tyyliin Lisa lisää tuon Linkkariprofiilissaan nimensä perään.
Merkki mt-ongelmista? Kannattaa pysyä kaukana?