Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähden kesällä käymään Lontoossa tai jossain irlannissa

Vierailija
18.04.2023 |

tai Manchesterissa. Mutta miten minä osaan kulkea jos vaikka on joku koneen vaihto? Miten siellä maksetaan ostokset kaupoissa? Kauheaa jos on automaattikassat!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Sama maahan tuo on.

Vierailija
2/8 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko tuolla kokemuksella aloittaa opastetusta pakettimatkasta? Minäkin olin ihmeissäni, kun aikoinaan muutin Lontooseen, vaikka perusjutut olivatkin hallinnassa edellisten ulkomaanmatkojen ansiosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista se elämä on brittein saarillakin. Samat tavat liikkua, ihmiset puhuvat paikallista kieltä ja rahalla saa erilaisia palveluita. Maksutavatkin ovat vastaavat eli käteinen, kortti tai mobiilimaksaminen toimii.

Vierailija
4/8 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä tasolla on suunnitelmien tarkkuus ja matkailun tuntemus, mitä jos pysyisit ihan kotimaassa, varmuuden vuoksi.

Vierailija
5/8 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällä tasolla on suunnitelmien tarkkuus ja matkailun tuntemus, mitä jos pysyisit ihan kotimaassa, varmuuden vuoksi.

Tyypillinen suomalainen lannistaja. Asiat pitää tietää syntyessään, koska on liian noloa opetella mitään. Mieluummin jättää sitten kokonaan tekemättä jos ei jotain tiedä tai osaa heti.

Vierailija
6/8 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraat lentokentällä flight connections-opasteita ja kysyt henkilökunnalta jos tarvitset apua. Ei se vaikeaa ole, miljoonat ihmiset vaihtavat koneesta toiseen ihan joka päivä.

Itse lentäisin suoralla meno-paluu lennolla Suomesta Lontooseen, menisin junalla Lontoo-Manchester välit ja lentäisin edestakaisen lennon sinne Irlantiin Manchesteristä.

Kortti tai lähimaksu käy lähestulkoon kaikkialla. Itselläni on Lontoossa asuvana käteistä mukana aniharvoin.

Automaattikassoja on paljon mutta yleensä vaihtoehtona myös normaali kassa.

Hyvää matkaa.

Vierailija
7/8 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo huippua.. lähden käymään Lontoossa, IRLANNISSA tai Manchesterissa🤣

8/8 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele somessa suomalaisilta jotka asuvat tai ovat asuneet siellä, miten nuo asiat siellä hoidetaan. 

Jos minun pitäisi matkustaa yksin, jännittäisin eniten juuri tuollaisia käytännön asioita. Olisi kauheaa, jos olisi jossain Lontoossa ruokakaupassa, olisi jo kerännyt ostokset, ja sitten tajuaisi ettei osaa toimia kassalla (jos ei ole kuin automaatteja)! Pitäisi rohkaistua pyytämään apua joltain kiireiseltä lontoolaiselta.