Montako muuttoa olet elämässäsi tehnyt?
Itselläni pian edessä muutto numero 26, lisäksi lukuisia posterestante osoitteita, jolloin majaillut ystävien/sukulaisten luona syystä jo toisestakin. Ikää 42 vuotta. Onko tällainen määrä mielestäsi paljon vai vähän ja miksi? Muutot itselläni Suomen sisällä.
Kommentit (44)
9 kertaa virallisen osoitteen muutto. Lisäksi olen asunut jonkin aikaa ulkomailla (kalustettu vuokra-asunto), jona aikana kotimaan kodissa asui toiset ihmiset; sitä en laske muutoksi. Ja toki nää kaikki vliaikaismuutot mökeille ja pois.
Olen 60-vuotias. Muutot 19-vuotiaana (kahdesti peräkkäin), 24-vuotiaana, 29-vuotiaana, 41-vuotiaana, 46-vuotiaana, 53-vuotiaana ja nyt 59-vuotiaana kahdesti peräkkäin. Muutot ovat kaikki liittyneet elämänvaiheen tarpeisiin, ja nämä peräkkäiset muutot ovat olleet erinäisistä syistä väliaikaisasunnon kautta pysyvämpään kotiin.
8. muutto tulee vajaan kuukauden päästä. Kaikki sen jälkeen, kun muutin lapsuudenkodista 16-vuotiaana. Olen nyt 32. Muutto on tullut siis noin kahden vuoden välein.
8 kertaa ja kaikki samassa kaupungissa. Lapsena 2 kertaa ja "nuorena" 4 kertaa ja aikuisena 2 kertaa.