Mies 60 v on tullut oikeaksi äkäpussiksi
Mies on minua 12 v vanhempi. Viimeaikoina ollut kiukkuinen, äkänen. Seksielämämme on kuollutta.
Yritän saada häntä pudottamaan painoa, vähentämään tupakanpolttoa. Lähtemään ulos liikkumaan kanssani.
Mies vihaa liikuntaa ja herkkujen ja ruoansyönti on hänelle joka vuosi aina vain tärkeämpää, tuijottaa vain telkkaria ja syö jatkuvasti.
Tähänkö tää parisuhde jämähtää. Mies rakastaa vatsaansa eikä jaksa töiden jälkeen tehdä mitään. Ei käy ikinä missään vaan tönöttää kotona.
Kaiken lisäksi hänestä on tullut äkäinen ja pihi. Nyt tuli riitaa nuorimman pojan synttärilahjasta siis on menossa kaverisynttäreille ja mitään ei sinne saisi ostaa. Kuulemma jokin pojan vanha kirja käy lahjaksi. Siis mitä hel****vettiä!
Olueen ja herkkuihin kyllä riittää aina rahaa.
Suutuin miehelle ja sanoin että poika ostaa kunnon lahjan kaverilleen varsinkin kun synttärit järjestetään kalliisti (ohjelma on kallis ja mieluinen pojille). Sanoin miehelle, että jättää oluet ostamatta.
Ehkä olisi paras erota tuosta kaljaa kittaavasta, pöhöttyneestä sohvaperunasta.
Olo on kuin pystyyn kuolleella. Olen itse energinen, urheilua harrastava, viriili 48 v nainen. Terveet elämäntavat ja seksihaluja riittäisi vaikka joka päivälle. Olen kokeillut seksihepeniä, herättää mies suihinotolla luvannut jotain jännää ja uutta, yllättää hotelliyöllä jne. Mies sanoo ettei jaksa, väsyttää eikä tee mieli. Syömiseen kyllä riittää energiaa.
Niin ja en ole ylipainoinen kun sitä kumminkin kysytään. Urheilen 4-5 krt viikossa vaatekoko 34-36. Pitkät hoidetut hiukset ja ehostan itseäni ja pukeudun naisellisesti. Joten nämäkään ei ole auttaneet (kun täällä niistä aina mainitaan).
Ja tiedän ettei saa painostaa, olen yrittänyt hyvällä, mutta ei. Mies rakastaa ruokaa enemmän.
Kommentit (37)
Onko kuusikymppisten miesten mielestä elämä jo ohi?
Minulla mies 62 v. ja pelkään että taantuu kohta isoksi vauvaksi. Ruikuttaa oloaan, nukkuu huonosti, ei saa mitään aikaiseksi. Talossa pitäisi tehdä remonttia, ei jaksa ja ei saa palkata remonttimiestä, nuukuus nostaa päätään. Ärsyttää kun huomaan että muitakin appiukon piirteitä näkyy nykyisin hänessä. Itse olen käynyt omin päin ostamassa maalia ja maalannut pahimmat paikat. En edes vaivaudu ilmoittamaan omista tekemisistäni.
Mies tekee kyllä ansiotöitä, on korkeasti koulutettu. Mutta mitään oman olonsa parantamiseksi ei tee, ei mene lääkäriin, ei kokeile mitään keinoja yöunien kohentamiseksi ym. Joskus salaa popsii minun vitamiineja, ihan kun satunnaiset annokset jotain auttaisivat.
Ärsyttää kuunnella valitusta ja passata aikuista ihmistä. Olenkin jo varoittanut, että joku päivä saan tarpeekseni ja lähden, en todellakaan ole riippuvainen hänestä.
Alkuillan miesvihaprovot tulilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 56v nainen ja kumppanini on 26. Ihana ja viriili mies, seksiä on pari kertaa päivässä. En koskisi oman ikäisiin tai vanhempiin miehiin
Poikaparka
Miehen kannattaisi hommata itselleen rakastajatar. Pieni sutina saa hyvälle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
Ikäero tosiaan alkaa tuntumaan ikävästi juuri noilla vuosikymmenillä. Ystävälläni on samanlainen tilanne. Mies, joka vielä 6 vuotta sitten oli sporttinen, näyttää nyt puutarhatontulta, harmaat hapsetkin leikkaamatta. Ihme jäärä koko tyyppi muutenkin nykyisin, minnekään ei lähde, tv-uutiset ja kotinurkat vaan kiinnostavat. Vieraita ei kutsuta kylään, eikä kutsuja oteta vastaan. Selvät masennuksen oireet miehellä, mutta ei hae apua.
Tilanne on nyt se, että ennen niin tomera ja napakka vaimo väsyi ahdistavaan ilmapiiriin ja aloitti mielialalääkityksen. Mielestäni olisi kannattanut nostaa kytkintä aikaa sitten, kun vielä selvästi ymmärsi ettei asiat paremmaksi muutu...
Vanhat miehet on aina kiukkuisia - kuuluu asiaan. Ehkä niitä harmittaa seksikunnon menetys...
Vierailija kirjoitti:
Kaikista miehistä tulee "grumby old man"- ukkoja vanhemmiten.
Siihen liittyy äksyily, ilkeily, haluttomuus yms yms
Kaikista naisista tulee keinutuolissa sukkaa kutova mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono provo.
Ei ole provo. Pitkä liitto takana. Kaksi lasta, mies oli 50 v kun nuorin lapsi syntyi.
10 v. ei ole pitkä liitto. 20 v. ja yli on.
Otsikosta luulin että kirjoitat isästäni mutta jutun luettuani et voi olla äitini.
Kieltämättä ap:n kuvaus on aika tyypillinen 60 - vuotiaasta miehestä, mitä olen lähipiirissäni myös todistanut. Vaikuttaa siltä että ainoa keino saada miehestä vielä hetkeksi "käyttökelpoinen" on heivata ukko vapaille markkinoille. Mieheni veli joutui kierrätykseen ja nyt uuden avokin löydettyään tämä ennen täysin passattava mies on alkanut jopa leipomaan 😁
Grumpy old men, sehän oli Statler ja Waldorf Muppet Showssa, herroille ei kelvannut mikään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono provo.
Ei ole provo. Pitkä liitto takana. Kaksi lasta, mies oli 50 v kun nuorin lapsi syntyi.
Missä olen sanonut että liitto on 10 v?? Sillä liittoa on kestä yt yli 20 v. Kärsin lähes 10 v lapsettomuudesta, siksi sain kuopuksen vasta 38 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huono provo.
Missä olen sanonut että liitto on 10 v?? Sillä liittoa on kestä yt yli 20 v. Kärsin lähes 10 v lapsettomuudesta, siksi sain kuopuksen vasta 38 vuotiaana.
Ikävä kuulla että sinulla on ollut toinenkin. vaikea aika suhteessanne.
Tämä nykyinen tilanne, että puoliso vaan välinpitämättömänä tönöttää turpa rullalla ja vielä kiukuttelee, on kyllä selkeää henkistä väkivaltaa. Ei suhteessa tarvitse sietää tuollaista. Jos mies ei itse tajua mitä tilanteesta voi ajan mittaan seurata, niin kannattaa se jo selkeästi kertoa.
Hienoa että jaksat itse vielä hyvin ja huolehdit itsestäsi!
Miehelläsi on ns. miesten vaihdevuodet. Yritä saada varaamaan aika asiantuntevalle lääkärille. On sinulle, mutta eniten hänelle parhaaksi kun saa vaivaansa hoitoa.
Täällä on hyviä kommentteja, harmi kun ketju hautautunut uusimpien alle.
Lähes 20 vuotta suhdetta takana, ei asuta yhdessä. Nyt on kuusikymppinen mies alkanut ottamaan etäisyyttä ja haluaa selvittää tunteitaan. Olen häntä huomattavasti nuorempi, enkä ehkä osaa samaistua tai täysin ymmärrä, mitä hän kokee. Olen yrittänyt kyllä kysyä ja saada avautumaan, mutta hän lopettaa keskustelut heti alkuunsa.
Tuntuu kuin tuttu ihminen olisi muuttunut joksikin ihan toiseksi. Lähinnä mietin, että onko kyseessä vain vaihe, vai oliko tämä nyt tässä. Laittaako monetkin miehet tässä iässä suhteen jäähylle?
Olen 48v mies ja minua on v1tuttanut lähes kaikki jo suunnilleen 90-luvun alusta lähtien.