Onko maidon juonti terveellistä? Juodaanko teillä maitoa?
Kommentit (36)
Minä juon maitoa, olen aina juonut. Olen terve, 58v. nainen, ei mitään lääkitystä. Ei se maito ainakaan epäterveellistä ole, ainakaan minun kohdalla.
En tiedä, mutta lapsi juo joskus kaakaota ja mies käyttää kahvissa. Muutoin ei juoda.
En tiedä terveellisyydestä mutta hiton pahaa se on. Lopetin maidon juomisen joskus 8 vuotiaan kun tajusin miten pahaa. Sen jälkeen juonut ruoan kanssa vettä. Kahviin yleensä kaurajuomaa tai vastaavaa tai rasvaton maito jos ei muuta ole. Se kun haisee ja maistuu vähemmän navetalta. Mies juo kevytmaitoa joskus ruoan kanssa ja lapset.
En tiedä mutta maito on hyvää. Harvoin nykyään tulee juotua, kun ei jaksa ilman autoa haalata kaupasta.
Lopetin maidon juonnin joskus ala-asteella.
Käytän maitoa myös esim ruokiin pinaattikeitto ,kalakeitto kesäkeitto.Myös leivontaan.
Maito on paras ruokajuoma.
Meillä kolmen hengen perheessä kuluu kolme litraa kulutusmaitoa/vrk.
Eipä tartte sitten ihmetellä osteoporoosia.
Lapset juovat. Heille se on paras juoma. Joskus juon itsekin kaakaon, varsinkin rasittavan suorituksen jälkeen. Onhan maito todettu parhaaksi palautumisjuomaksi. Eli kyllä maito on terveellistä.
Taasko tää sama maito keskustelu
Jokainen aikuinen ihminen päättää ihan itse Juoko vai eikö juo maitoa;
ei tarvitse peukutella yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
mitä ne vasikat sitten juo?
Ihan sitä samaa maitoa
Vierailija kirjoitti:
Eipä tartte sitten ihmetellä osteoporoosia.
Kalsiumia saa muustakin, kuin maidon juonnista ja esimerkiksi liikunta vaikuttaa luihin suuresti. Itse en ole koskaan juonut maitoa ja syöpähoitojen jälkeen onkologi passitti kiireesti luuntiheyden mittaukseen tämän kuullessaan. Määräsi vahvaa kalsiumiakin, mutta perui sen tarkistettuaan tulokset.
Joillekin on, jos maito on laadukasta. Jos on laktoosi-intoleranssi kannattaa katsoa joku siihen sopiva valmiste. Maito menee kaakaoon mm. tai voimistaa sellaisenaan. Ei kai sitä kitata kuten lapsena.
Vierailija kirjoitti:
mitä ne vasikat sitten juo?
Lehmät juo ainakin vettä.
En pidä maitoa terveellisenä enkä eettisenä, mutta välillä tulee juotua, kylmä kevyt tai täysmaito on vaan välillä niin hyvää.
Eikös maito ole imeväisten juoma.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on, jos maito on laadukasta. Jos on laktoosi-intoleranssi kannattaa katsoa joku siihen sopiva valmiste. Maito menee kaakaoon mm. tai voimistaa sellaisenaan. Ei kai sitä kitata kuten lapsena.
Miksi ei jos haluaa?!
Mieheni juo treenin jälkeen kylmää maitoa ruoan kanssa🥛Sata kertaa parempi kuin sokerilimsat tai alkoholi.
hyi. vaan sitä valkosta korviketta. ja niinku muutkin ylipainoset juodaan vaan rasvatonta :D