Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairausloma takautuvasti takia.

Vierailija
18.04.2023 |

Aikuisiällä vasta ad(h)d epäily. Olen aikuisopiskelija, joka joutui jäämään sairauslomalle ahdistuksen yms. takia, lamaannuin stressistä täysin. Olen käynyt opiskelijaterveydenhuollossa, mutta lääkärin aika menee vasta kuukauden päähän. Olen ollut silloin jo reilun 2kk pois opetuksesta (johon en nyt voi palata kun muut ovat harjoittelussa eikä minulle ole opetusta, kun jouduin jäämään oireiden takia pois).

Kuinka pitkältä ajalta sairauslomaa voidaan kirjoittaa takautuvasti? Tukia ajatellen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku pari kuukautta joka voidaan takautuvasti kirjoittaa.

Vierailija
2/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käy kunnallisella? Ei välttämättä tule sairaslomaa takautuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin ensin kunnalliselle ja siellä tomera-täti sanoi, että täytyy mennä opiskelijaterveydenhuollon kautta. -ap

Vierailija
4/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tai varmista ainakin sieltä opiskelijaterveydenhuollosta, että voitko saada saikkulapun takautuvasti. Aina ei voi siis saada.

Vierailija
5/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikoinaan nepsy-oireiden takia 3kk takautuvasti sairauslomaa. Tästä kylläkin jo pari vuotta.

Vierailija
6/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin ensin kunnalliselle ja siellä tomera-täti sanoi, että täytyy mennä opiskelijaterveydenhuollon kautta. -ap

Kun et aikaa opiskelijaterveydenhuollon kautta nyt saa, niin voit vaatia ajan kyllä kunnalliselle.

Vierailija
7/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tai varmista ainakin sieltä opiskelijaterveydenhuollosta, että voitko saada saikkulapun takautuvasti. Aina ei voi siis saada.

Kysyin asiaa ja kuulemma takautuvasti lääkäri voi kirjoittaa, muttei osanneet sanoa kuinka pitkältä ajalta. Kyselen nyt täällä jos olisi kokemusta/tietoa. -Ap

Vierailija
8/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaatia sieltä opiskelijaterveydenhuollosta aikaa tai vähintään selvityksen siitä, kuinka pitkästi takautuvasti kirjoittavat sairauspoissaoloa. Saikku ei ole syy jättää asiaa hoitamatta.

Vierailija
9/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takautuvasti muutamasta päivästä, muutamaan kuukauteen. Tapauskohtaista.

Vierailija
10/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallisesti tulet aina pärjäämään, viimeinen tukimuoto on toimeentulotuki. Älä stressaa asiaa liiakseen. Hyvä kun olet nyt hakenut apua oireisiin. 😊

Vierailija
11/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takautuva sairasloma on hankala, siitä ei taida olla mitään tarkkoja määräyksiä, ainoastaan, että takautuvasti saa kirjoittaa vain hyvin harkiten ja pääsääntöisesti ei pitäisi kirjoittaa ollenkaan mitään takautuvasti. Jos kyseessä on lääkäri joka tapaa sinut ensimmäistä kertaa, niin ei hän välttämättä kirjoita. Siinä pitää vannoa ja vakuuttaa, että olet ollut työkyvytön tuon edeltävän ajan ja miten hän voi sen varmasti tietää. Asiaa voisi auttaa, jos sinulla on työkyvyttömyys jossain sairaskertomusmerkinnöissä ylhäällä. Tiedätkö, onko esim. hoitaja jonka kanssa puhuit puhelimessa, tehnyt puhelusta merkinnän? Vai puhuitko ajanvarauksen sihteerin kanssa, he eivät tee merkintöjä sairaskertomukseen.

Vierailija
12/12 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ADHD ihminen!! Tunnen tuskasi!! Ennen kuin MINÄ sain apua, lamaannuin myös täysin stressistä, aistini kuormittuivat yli ja olin vihainen ja itkuinen. Olin kuin pieni lapsi välillä!! En osannut tehdä mitään enkä tunnistaa tunteitani.

Muista että apua on saatavilla ja hyvä kun olet hakenut apua!! Hiljaa hyvä tulee! Tsemppiä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä