Työttömyystuella opiskelu alkaa syksyllä - mitä ihmettä voin tehdä kesän?
Eli. Kuntakokeilun/te toimiston kanssa opiskelusuunnitelma hyväksytty ja kaikki paperit on allekirjoitettu. Kouluun on hyväksytty, olen ottanut opiskelupaikan vastaan ja opinnot alkaa elokuussa. Kaikki on ihan selkeää tältä osin.
Fyysinen sairaus estää hieman rankinpia töitä, mutta nyt kun opiskelupaikasta on tieto, niin voisin ihan hyvin hakea vaikka siivoustyötä 20-30 tuntia viikossa kesälle, kunhan se on kevyttä porras-, toimisto- tms siivousta. Pari-kolme kk menee vaikka päällään seisten, eikö? Haluaisin tehdä töitä, mutta en hajottaa itseäni. Ajatus koko kesästä toimettomana ahdistaa. Rahallisesti pärjään työttömyysturvalla ihan ok, mutta kyllä tuntuu pistos sydämessä jos elokuuhun asti vaan nostan ilmaista rahaa seinästä. Olen tosin veroja itsekin maksanut niin paljon, että ehkä olen vielä omilla veroillani.
MUTTA. Jos saan työpaikan niin silloinhan en ole työtön työhakija, vaan työssä enkä ole enää työttömyysturvan piirissä. Vesittyykö sitten koko opiskelut siihen? Jos saisin vaikka määräaikaisen työsopimuksen kesäksi niin onko se ok? En haluaisi vielä omalla naamalla olla suoraan yhteydessä kuntakokeiluun.
Kommentit (6)
Riippuu fyysisistä vaikeuksista. Porrassiivous on oikeasti raskasta puuhaa, marjastus on kevyempää.
Vierailija kirjoitti:
Itse lepäilisin kesän ja keräisin voimia elokuuta varten. Olen opiskellut kohta vuoden ja olen aika poikki 😁. Ajattelin kesäksikin ottaa opintoja mutta, nyt vähän jarruttelen ja opiskelen vain 5op kesän aikana.
Ja muutenkin. En uskaltaisi riskeerata opintoja vaan parin kuukauden siivoustyön takia. Ei se kannata, pahimmassa tapauksessa menetät vielä opiskelumahdollisuutesi kun katsovat että tämähän voi siivota.
Jos oot menossa omaehtoiseen opiskeluun, niin et voi irtisanoa ottamaasi työtä syksyllä sen perusteella. Eli jos päätät mennä töihin niin tee juurikin määräaikainen työsopimus ja määräaikaisuudelle tarvitaan selkeä peruste, joka ei saa olla sinusta johtuva.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu fyysisistä vaikeuksista. Porrassiivous on oikeasti raskasta puuhaa, marjastus on kevyempää.
Porrassiivouksesta on kyllä kokemusta ja miellän sen kuitenkin kevyemmäksi kuin esim rakennus- tai kotisiivouksen. Kotisiivouksessa on vielä jäätävä henkinen stressi välillä. Porrassiivouksesta olen tykännyt siinä mielessä, että se on itsenäistä ja sitä on saanut tehdä omaan tahtiin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lepäilisin kesän ja keräisin voimia elokuuta varten. Olen opiskellut kohta vuoden ja olen aika poikki 😁. Ajattelin kesäksikin ottaa opintoja mutta, nyt vähän jarruttelen ja opiskelen vain 5op kesän aikana.
Ja muutenkin. En uskaltaisi riskeerata opintoja vaan parin kuukauden siivoustyön takia. Ei se kannata, pahimmassa tapauksessa menetät vielä opiskelumahdollisuutesi kun katsovat että tämähän voi siivota.
Joo kiitos, tätä vähän itsekin pelkäsin.
- ap