Kuinka usein askartelette tms. lastenne kanssa?
Tuli vain mieleen, kun itse en pidä muovailusta, mutta olen kyllä hankkinut vahaa kotiin ja silloin tällöin muovailen lapseni kanssa. Hän muovailisi mieluusti varmaan joka päivä, mutta mulle kyllä riittää kerran kahdessa viikossa. Hirveästi ei ole tullut myöskään askarreltua eli leikattua ja liimattua tms., vaikka lapseni on jo 3-vuotias.
Sen sijaan meillä luetaan paljon, mutta mietin, että varmasti pitäisi enemmän noita kädentaitoja harjoittaa, vaikkei vanhemmat siitä pidäkään.
Miten teillä tehdään?
- tiukkis
Kommentit (2)
mutta en juuri osallistu siihen. Eli lapset osaavat (ovat osanneet jo kauan - motivaatio kun riittää tähän hyvin) itse ottaa muovailuvahat ja alustat. Äiti kuitenkin vastaa että " ihan kohta" - nopeammin saa kun hakee itse ;). Lähinnä puutun hommaan vasta, kun tulee tavaroiden keräämisen aika, kun ne eivät kuitenkaan tahdo poistua pöydältä itsestään -> motivaation puute ;). Mutta siis muovailevat ihan itsekseen ja käyn sitten aina välillä ihailemassa teoksia.
Sama juttu kynissä ja papereissa, liimoissa ja saksissa.
..lapsi kaivo ite aina tarvikkeet esiin ja leikkaili ja liimaili. mutta jos nyt mietit hienomotoriikan kehittymisen kannalta, niin kyllä se kehittyy myös muuten kuin vain askartelemalla...et kyllä se ihan hyvin riittää jos sillon tällön oman kiinnostuksen mukaan lapsen kanssa askartelee. Ja eihän askartelun tarvi aina olla niin kummosta. anna lapselle sakset ja lehti niin siinä on jo tarpeeks tekemistä...lisäksi vielä jos otat liimaa ja paperin ni johon on taideteos valmis! :)
ja jokanen tekee lapsensa kanssa eniten sitä mistä itse tykkää ja on kiinnostunut...meillä askarreltiin, luettiin ja laulettiin, koska itse pidän niistä!