Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorelta ( poika ) tulee usein nenästä verta

Vierailija
17.04.2023 |

Mistä voi johtua , kun hemoglobiini on ihan hyvä ?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli aika usein nuorena, joskus jopa ilman mitään syytä, raapaisua tms. Nyt edellisestä kerrasta melkein 10 vuotta.

Vierailija
22/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljy saa nenän vuotamaan verta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli usein lukioikään saakka verta nenästä ja sitä tuli paljon. Syynä oli flunssat, nuha ja kuivat nenän limakalvot. Viimein suonet poltettiin mutta sekään ei tuonut varsinaista pelastusta vaan verta tuli ajoittain senkin jälkeen. Iän myötä vaiva on korjaantunut.

Vierailija
24/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuota katupölyä on niin paljon että varmasti ärsyttää nenää, meillä kanssa lapsen nenä nyt vuotanut verta vaikka normaalisti ei edes herkästi vuoda.

Vierailija
25/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Home.

Lapseni luokassa alkoi veri tirskua nokasta pikkuhiljaa yhdellä, jos toisella. Kesällä oireet hävisivät ja syksyllä alkoivat uudestaan. Kun asiaa lähdettiin vanhempien tiukalla voimalla selvittämään, niin homehan se sieltä vastaan tuli. Koulu meni käyttökieltoon ja muksut väistötiloihin. Loppui verenvuodot.

Vierailija
26/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli teininä verta nenästä, kun oli kuivat limakalvot. Jotkut omegat auttoivat, mitä luontaistuotekaupassa suositeltiin.

Mulla on aina vuotanut ja lapsena lääkäri oli sanonut, että usein lasten verisuonet kasvaa jotenkin hitaammin kuin muu kudos ja siksi usein vuotaa juuri nenästä. Taannoin korva,kurkkulääkäri katsoi ja sanoi, että ihan rakeenteellisesti hyvin pinassa on joku suoni. Kuivuus sitten syynä ja suositteli nenäöljyä.

Seesamöljy on nyt auttanut hyvin ja ei ole kallista apteekissa. Sen suihkuttaminen ei myöskään tunnu miltään, jos lapsi ei haluaisi nenäänsä mitään laittaa.

Jatkan vielä, että ei ole anemiaa eikä kokkelia eikä mitään muutakaan pakkelia😅

Sisäilman laatu kannattaa tarkistaa.

Vierailija
27/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemppa ei kerro mitään. Meidän pojalla oli anemia, ferritiinit lähes nollilla vaikka hemppa normaali. Rautakuuria vaan päälle.

helpommaksi tulee sairaalassa pussi rautaa ivnä. Ei vain anneta helposti kun maksaa n 550 euroa.

Vierailija
28/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama ongelma, kun poika oli lapsi ja asuimme homeasunnossa yhdessä kerrostalossa. Hänellä tuli päivittäin verta nenästä ja loppua kohden huimasikin.

Minulla taas oli iholla näppylöitä ja yskää.

Kaikki oireet hävisivät pysyvästi heti, kun muutimme muualle. En vieläkään tiedä, missä kohtaa asuntoa se home oikein oli. Siellä oli kylppärissä omenalle tuoksuva haju, muttei muuta.

Vierailija
29/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kans nuorena usein verta nenästä. Kerran flunssassa jouduttiin päivystyksessä polttamaan suoni kiinni. Paljon johtuu ilmeisesti limakalvojen kuivuudesta. En tiedä oliko joku "sukuvika, jos ei suksi luista", kun isälläni oli samaa ongelmaa. 

Vierailija
30/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEUKEMIA oireilee noin. Pelkkä pika HB testi ei riitä. Täytyy ottaa KOKO laaja verenkuva. Jos leukosyytit on matalalla (alle viitteen) voi olla leukemia. Se aiheuttaa isoja mustelmia ja verenvuotoja. VAADI kaikki verikokeet, ei pelkää hB.

Vierailija
31/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama ongelma, kun poika oli lapsi ja asuimme homeasunnossa yhdessä kerrostalossa. Hänellä tuli päivittäin verta nenästä ja loppua kohden huimasikin.

Kaikki oireet hävisivät pysyvästi heti, kun muutimme muualle. En vieläkään tiedä, missä kohtaa asuntoa se home oikein oli. Siellä oli kylppärissä omenalle tuoksuva haju, muttei muuta.

elä vaan kerro että sinä et vienyt lastasi tutkimuksiin lääkäriin?

Onko homeasunto ja lapsuuden leukemia toisensa poissulkevat asiat?

Vierailija
32/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täysin vaaratonta mutta toki kiusallinen vaiva. Multa tuli nuorena tosi usein ja joskus jopa molemmista sieraimista.Pojaltani tuli myös lapsena usein. Nyt kun on aikuinen niin joskus harvoin.

Vierailija
33/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anemiaa veikkaisin.

kuivaa huoneilmaa veikkaisin, apteekista saa sellaista nenäsuihketta, käyttäkää sitä ohjeen mukaan. Ja toki kesä helpottaa tuon kanssa myös, kun ilma on kosteampaa. 

Vierailija
34/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei asuta homeisessa asunnossa mutta silti pojaltani tuli usein nenästä verta. Tavallinen vaiva joka yleensä liittyy nuoreen ikään.

Vierailija
35/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elä vaan kerro että sinä et vienyt lastasi tutkimuksiin lääkäriin?

Onko homeasunto ja lapsuuden leukemia toisensa poissulkevat asiat?

??

Me ramppasimme lääkärissä tiheään tutkimuksissa molemmat. Mitään muuta ei selvinnyt kuin pojalla selittämätön anemia ja nenäverenvuoto ja minulla näkyi röntgenissä kuumeeton keuhkokuume, keuhkot olivat jo tasaisen harmaat.

Muutimme pois ja viikossa kumpikin parantui täysin, eikä ole sen jälkeen oireet ja nuo vaivat koskaan palanneet.

Vierailija
36/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltain ihmisiltä nyt vaan tulee herkästi nenästä verta. Joiltain ei koskaan. Yleensä se tasoittuu iän myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä