Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorelta ( poika ) tulee usein nenästä verta

Vierailija
17.04.2023 |

Mistä voi johtua , kun hemoglobiini on ihan hyvä ?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin normaalia kasvuiässä

Vierailija
2/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotavan verisuonen voi poltattaa lääkärissä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemppa ei kerro mitään. Meidän pojalla oli anemia, ferritiinit lähes nollilla vaikka hemppa normaali. Rautakuuria vaan päälle.

Vierailija
4/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla johtui kouluaikana tupakansavusta, kun vanhemmat poltti.

Minulla aikuisikässä on liittynyt aina stressiin ha ahdidtukseen. Ja nämä verenvuodot on siis jatkuneet viikkotolkulla.

Vierailija
5/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, itsellänikin valui lapsena/teininä ja alun aikuisiässäkin usein, niistäminen tai pieni raapaisu riitti, ja vain jääpussilla niskaan ja tamponi nenään sai sen loppumaan. Aikuisena (nyt 30 v) tämä on jo vähenynyt huomattavasti.

Vierailija
6/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaöljy aiheuttaa juurikin nenäverenvuotoa.

Vierailija
7/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli teininä verta nenästä, kun oli kuivat limakalvot. Jotkut omegat auttoivat, mitä luontaistuotekaupassa suositeltiin.

Vierailija
8/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

monipuolisempi ravinto, etenkin vegaaniruokavaliossa pitää huolehtia kasvavan teinin ravintoaineiden saannista, kasvaminen ylikuluttaa ja saanti on helposti aivan liian vähäistä tai yksipuolista.

Vierailija
9/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalaöljy aiheuttaa juurikin nenäverenvuotoa.

Pitää paikkansa.

Vierailija
10/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

monipuolisempi ravinto, etenkin vegaaniruokavaliossa pitää huolehtia kasvavan teinin ravintoaineiden saannista, kasvaminen ylikuluttaa ja saanti on helposti aivan liian vähäistä tai yksipuolista.

Lapsia ei pidä laittaa vegaaniruokavaliolle!

Vierailija
11/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemiaa veikkaisin.

Vierailija
12/36 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkelia veikkaisin.

Vierailija
13/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli teininä verta nenästä, kun oli kuivat limakalvot. Jotkut omegat auttoivat, mitä luontaistuotekaupassa suositeltiin.

Mulla on aina vuotanut ja lapsena lääkäri oli sanonut, että usein lasten verisuonet kasvaa jotenkin hitaammin kuin muu kudos ja siksi usein vuotaa juuri nenästä. Taannoin korva,kurkkulääkäri katsoi ja sanoi, että ihan rakeenteellisesti hyvin pinassa on joku suoni. Kuivuus sitten syynä ja suositteli nenäöljyä.

Seesamöljy on nyt auttanut hyvin ja ei ole kallista apteekissa. Sen suihkuttaminen ei myöskään tunnu miltään, jos lapsi ei haluaisi nenäänsä mitään laittaa.

Vierailija
14/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina vuotanut ja lapsena lääkäri oli sanonut, että usein lasten verisuonet kasvaa jotenkin hitaammin kuin muu kudos ja siksi usein vuotaa juuri nenästä. Taannoin korva,kurkkulääkäri katsoi ja sanoi, että ihan rakeenteellisesti hyvin pinassa on joku suoni. Kuivuus sitten syynä ja suositteli nenäöljyä.

Seesamöljy on nyt auttanut hyvin ja ei ole kallista apteekissa. Sen suihkuttaminen ei myöskään tunnu miltään, jos lapsi ei haluaisi nenäänsä mitään laittaa.

Jatkan vielä, että ei ole anemiaa eikä kokkelia eikä mitään muutakaan pakkelia😅

Vierailija
15/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuoti nuorena usein. A-vitamiinitippoja apteekista, sillä se rauhoittui

Vierailija
16/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro mitään anemiasta. Mulla se johtui allergiasta. Sekä ruoka-aine (kaneli), että siitepöly. Lisäksi aina kun menin hometaloon (tai kouluun), niin vuosi verta. 

Mulla on aina ollut erittäin hyvä hemoglobiini ja rautavarastot, vaikka käyn säännöllisesti luovuttamassa verta. 

Vierailija
17/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tuota teininä, opettaja lähti kuskaamaan päivystykseen kun verta vaan tuli kolmatta tuntia putkeen.

Hb oli hyvä, mutta myöhemmin kun on ferritiiniä mitattu se on ollut todella huono. Tuolloin koulussa en oikein jaksanut muutenkaan mitään, mutta kukaan ei siihen aikaan siihen puuttunut.

Harmittaa näin myöhemmin, koulumenestyskin varmasti siitä kärsi!

Vierailija
18/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vuotaa edelleen kohta nelikymppisenä nenä usein verta. Joillakin on tällainen taipumus ja johtunee heikosta limakalvosta. Olen huomannut, että tilannetta pahentaa huonosti nukkuminen ja kuiva huoneilma, kun talven lämmityskausi alkaa. Joka ilta nenään A-vitamiini-tippoja, niin tilanne parantuu. Ja ei kalaöljykapseleita. Joillakin voi auttaa suonten polttaminen, mutta itselläni se ei auttanut.

Vierailija
19/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsella menee kausittain. Saattaa puolen vuoden sisällä vuotaa verta nenästä harva se päivä, mutta sitten yhtäkkiä kahteen vuoteen ei vuoda ollenkaan. Muistan omasta lapsuudestani saman ilmiön ja sitä selitettään niin, että verisuonen naarmu ei ikinä ehdi parantua kunnolla ennen kuin aukeaa jo uudestaan. Hyvin normaali juttu siis.

Vierailija
20/36 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono nenäontelo? Ei osaa niistää tai vääntää nenää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme