Äitini on käynyt vanhemmiten niin sietämättömäksi etten jaksa enää
Nimittelee, halveksuu, vähättelee - toisaalta elää mielipiteitä ja tunne-elämää oletuspohjaisella minun suullani, josta hän saa oikein oivallisen syyn haukkua, nimitellä ja ripittää jokaista - ennen kaikkea minua joka ei osaa mielestään yhtään mitään. Valittaa koko ajan kaiken kalleudesta, mutta samassa lauseessa kehuu kuinka hänellä on rahaa. Tänään kävin hetken häntä pihahommissa auttamassa ja siellä vietetyn tunnin aikana hän haukkui ja nimitteli minut ainakin kuudesti. Jokaisen raivarin päälle ääni muuttuu lapsenomaiseksi lipertelyksi ja sitten haukkumisia täynnä olleesta suusta tulee juttuja muuttolinnuista sekä pihan oravasta ja seuraavassa lauseessa on taas haukkuminen manaamiseen. Äiti on 72-vuotias.
Aikani kuunneltuani ilmoitin lähteväni menemään jollei ole muuta - ei ollut. Menee puoli tuntia ja soitetaan perään ja nyt onkin pihahommia vaikka mitä. Mistään ei voi kysyä mitään, vastaus on aina raivari. Hän antaa satasen jos tulet. Älä tule tänään. Tule huomenna - juu, katsotaan, katsotaan...
Kommentit (2)
Jotain muistisairautta pukkaa, joka muuttaa luonnetta. Tekee usein aggressiiviseksi.
Dementia. Mun apen alzheimer alkoi juuri noin.