Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TORSTIA, Syys04ystäväiset!***

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni lista yön aikana vähän uusiksi. En nimittäin nukkunut kuin tunnin, loppuajan pyörin ja itkeskelin. Pakko kai se on myöntää, puhki mikä puhki.

En siis mene edes kevennetysti töihin, jään kotiin pitemmäksi aikaa. Mahdollisesti kokonaan. Ois ees muunlainen työ kuin auttamistyö, niin ehkä jaksais, mutta ei tota mun työtä, ei. Luulin vielä illalla, että ei tässä oo mitään hätää kun asennoituu vaan uudella tavalla. Mieli ja keho olivat kuitenkin eri mieltä, ja veivät minulta unet.

Voi Tiivii, kurjaa että hoitopaikalle kävi noin. Itse oon nyt yhden yön mietittyäni päättänyt, että pidän Venlan kotihoidossa. Pieni on niin väsynyt, syö surkeasti päiväkodissa ja tarvitsee nyt enemmän äitiä ja kotia ja kiireettömyyttä. Ja minä tarvitsen lasta, miestä, kotia ja kiireettömyyttä. Ja Tampereen reissua lauantaina.

- tea -

Vierailija
2/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pojalla kolmas päivä 39,5 kuumeessa, ei muita oireita. Odotanko vai vienkö lääkäriin? Voiko olla vauvarokkoa, kun ikää 2v 3kk?

Ei laske edes nestem. panadolilla kun pikkasen, nukkuu ja syö ja juo kyllä hyvin ja on ihan pirteä.

neuvoton äitiQ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eh heh, just kun tea kirjoitti että jättää nuo hommat kun ei jaksa...

sori...

Vierailija
4/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tealle voimia raskauteen!Muista pitää kiinni päätöksistäsi!Töitä ehtii puurtaa vielä vuosia,lapset ovat pieniä vain hetken=)!Ja raskauskaan ei loppujen lopuksi ole kovin pitkä aika(vaikka se nyt siltä tuntuu...)

Meillä tosiaan mennään parempaan päin nukkumisen kanssa,Nytkin syysherra vasta juuri kömpi sängystä ylös.Ei herännyt seiskalta eikä ennen!Kun vaan illat vielä tasoittuis ennen vauvaa.Kun poika vaatii täydellistä syliin nukahtamista ja se voi viedä aikaa jopa 1h ellei enemmänkin.Välillä isi kelpaa,välillä ei!

Edelliset lapset meillä ollut ihan luonnonoikkuja,nukahtaneet omiin sänkyihin ilman mitään kommervenkkejä.Halit pusut ja silitykset,ja montakaan minuuttia ei ole nukahtaminen vienyt.Nyt on ollut sitten haastetta senkin edestä.Liian hyvään olin tottunut ja pitänyt itsestään selvänä että lapsi nukahtaa itsenäisesti hellyyksien jälkeen sänkyynsä.

Omasta navasta sen verran että olen hämilläni,ihmeissäni ettei mulla ole vaivoja.Ei supistuksia ei mitään.Yöt nukun hyvin ja päivisin virkeä.Olin varustautunut että 6. raskaus toisi vaivaa ja kolotusta entistä enemmän,entistä aiemmin.Onko tämä nyt se viimeinen,seesteinen raskaus joka jää ihanaksi muistoksi???...

Kaikkihan ne ollut ihania mutta kun aina puhutaan miten nainen elää parhaimpia päiviään odotusaikana en kyllä ole sitä voinut allekirjoittaa...Vaikka tähän leikkiin olen yhä uudelleen ryhtynyt=D

Nyt lakanoita vaihtamaan ja alakertaa imuroimaan!

Mukavaa päivää kaikille,sairastupiin tervehtymistä!!!!!!

L+5+rv n.24

Vierailija
5/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulla oli pari viikoa sitten vauvarokko. Kolme päivää kova kuume, 39-40 astetta. Kuumelääke auttoi vähän, mutta lämpö pysyi silti korkealla. Muita oireita ei ollut, mutta sitten kuumeen laskettua iholle nousi pientä punaista syheröä, joka seuraavana päivänä lähti pois. Netistä luin, että vauvarokko on yleisimmin 1-2-vuotiailla, mutta voi olla myös 2-3-vuotiailla.

Pikaista paranemista sinne!

Vierailija
6/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun se on ollut on kuume tosiaan kestänyt tasan sen 3 päivää,sitten lapsi on ollut neljäntenä päivänä erittäin ärtynyt ja itkuinen.Välttämättä pienipilkkuista ihottumaa en ole itse huomannut.Lastenlääkärimme(Lasten tautien erikoislääkäri,allergologi) kanssa puhelin viime kesänä kun syysherra tautiin sairastui että hyvin yleinen oire vauvarokossa on juuri ärtyisyys kun ihoa kihelmöi ja sattuu.Ja juuri vaikkei ihottumaa huomaisi on iho kosketus arka ja sylissä pitäminenkin voi tehdä pahaa...

4:llä viidestä meillä on vauvarokkoa ollut.Esikolla oli ihottuma 4;tenä päivänä ihan selvä ja muista en muista niin selkeää ihottumaa vaan juuri sen ihon herkkyyden.

Vierailija
8/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin illalla määrätä itseni sairaslomalle valkoiseen pehmeään huoneeseen, jossa hoidetaan työuupuneita kotiäitejä. Kaunokainen meni kahdelta nukkumaan ja nukahtamisen odotteluajan käytin vihaamiseen. Vihasin valvomista, vihasin ajatuksiani, elämääni ja erityisesti miestäni, joka ei pelasta minua itseltäni. Siinä vasta vihastuttava teko.

Aamulla mies oli saanut palkan, ensimmäisen sitten kesäkuun, ja oli hyvällä tuulella, halasi lämpimästi. Vaihdoin määräystä, ei pehmeää uupumushuonetta vaan paljon rakkautta rakkaudettomuuteen. Omaan sellaiseen.

Mietin illalla valvoessani kaikkia tarpeellisia ja hyödyllisiä kysymyksiä, kuten miksi en ole joku muu, joka osaisi jotain. Sellainen henkilö, joka osaisi sanoa, kun riittää tai kertoa, mitä tarvitsee. En keksinyt miksi en ole.

Ajatelkaa raskaana olevat, ei se myllerrys pääty edes mahan ulostautumiseen. Hoh hoh tätä naisen elämää. Toivottavasti tämä edes on neljänkympin kriisi kolmenkympin kieppeillä, että jossain helpottaisi.

Ja sitäkin inhoan, että puhun vain itsestäni ja elämästäni eikä oman suuren navan takaa näe mitään muuta. Vaikka mun piti peilailla hyvän ja hermostumattoman äidin problematiikkaa, se jää tämän itseinhoisen vuodatuksen alle. Onneksi on tre.

Kukkuu

Vierailija
9/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet nukkuu. Tänään Eetulla korvalääkäri. Lähdetään siis Poriin. Täytyisi samalla joululahjoja katsella.

Jännityksellä ootellaan mitä sanoo korvatulehduksi ollut tänä vuonna 6kpl (vaan) nyt viimeiset kaksi kuukauden välein.

Koitahan Tea lepäillä rauhassa, kyllä niitä töitä tosiaan vielä ehtii tehdä.

Meillä ollut myös samaa ongelmaa kuin T@hden Iikalla eli Aa ei ehdi syödä kun on niin paljon muuta.

Toinen hyvä yö, kiitos kaurapuuron, eli nälkäänsä on lapsi yöllä huutanut.

Eellä oli myös kesällä vauvarokko Farmari näyttelyn aikaan. Viime vuonna oli samaan aikaan Enterorokko ensi vuonna ehkä sitten vesirokko...

Ee heräs ja tahtoo huomiota.....

Vierailija
10/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysinkin haulla vauvarokosta vaikka mitä. Odottelen nyt vielä tän päivän ennen kuin soitan tai menen lääkäriin. Tarkistin ettei mitään ihottumaakaan ainakaan vielä ole.

äq

Vierailija
11/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla kun tekee aamupalaa ja kirjoittaa ja potattaa lasta ja montaa muuta asiaa, ehtii yksi jos toinenkin kirjoittaa väliin jotain. Minäkö hidas, en, vain monityöläinen näin aamuisin.....

Kukkuulle iso hali ja paljon jaksamista!!!!!

ugh, nyt olen puhunut riittävästi. Lähden neuvolaan..... ja kun kuulette minusta jälleen olen palannut... ;-)

Vierailija
12/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meteli on nimittäin toisen maailmansodan luokkaa. Ja siivo kanssa...

Tealle kovasti voimia. On ehkä oikea ratkaisu jäädä kotiin ja levätä. Kahden pienen kanssa tarvitsee myös tulevaisuudessa voimia ja paljon.

ÄQ:lle myöhäiset onnittelut ja jaksua viime metreille. Ja moni olikin tuota kuumetta / vauvarokkoa kommentoinut. Mielestäni voit vielä odottaa lääkäriin viemistä, mikäli poju on suht virkeä, nesteitä uppoaa, pissaa tulee. Mutta seuraile tilannetta, ja mikäli muutosta, niin sitten lekurille.

Tylsää, kun lumet on sulaneet. Olisi jo kiva laitella joulukoristuksia paikoilleen, mutta kun ikkunasta ulos katsoo, ei uskoisi, että joulu tulla jollottaa...

Ja kun suuren suuresta kotihoidon tuesta makselin äsken laskuja vinon pinon pois, saa kysyä, että mistäs revit rahat joululahjoihin??? Vinkkejä, pliis....

Enkelin Mini oli hurjan suloinen. Samoin isosisko. Ja ihanaa, kun teillä alkaa luistaa paremmin!

Kukkuu se osaa aina tiivistää niin hyvin noita tuntojaan. ihan samanlaisia ajatuksia myös täällä päin väliin. Voimahalijaksua!

Ja jaksan aina vain ihmetellä tuota Leannan pirteyttä ja joka paikan hommia! Hatunnosto suurperheen äitille!

T-P! Huhuu!!!! Missä oot? Tuttis kans, sano edes böö!

Rähinä yltyy. pitänee lopettaa! Lila, ymmärrän tunteet ja tilanteet, kun lapset häiritsee palstailua ;)

Mimmu ja lapset x3

Ps: sori virheet, emme ole näppäimistön kanssa samalla aaltopituudella!

Vierailija
13/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 yötä enää...tiidadaada :-) Yskä taas pahenee,Ynis heittää mut yöllä käytävään yskimään!!

Hyvä Tea!!!!Töitä kyllä ehtii tekemään liikaakin ja nuo listan kaikki muut asiat..tärkinetä on nyt sinun ja masulaisen hyvin vointi!JA varmasti muu perhekin voi paremin kun äiti ei aja itseään piippuun!

Itellekin tuli mieleen että varmaan jossain vois vähä helliittää,eilen oli jalat todella poikki kun piti ehtiä KAIKKI tekemmän ja istua ei yhtään!

Hilu:Sinä urhea äiti,tsemppiä tutti taisteluun!!!!Meillä unille meno sujuu nyt suht ok joten tutit ja unipullot pysyy!Ja olen kylläl ukenut tutti+pulloketjut ja tiedän millainen äiti olen..mm.mukavuudenhaluinen ja laiska!

Ampi taas osasi kiteyttää kotiäidin ajankulun!!

Harmi Tiivii että hoidon kanssa käviniin :-(

Manteli:Meillä yks uhmanen ja yks totaalivilkas ja nämä yhdessä vain tappelevat ja riehuvat ja silti mul on vauvakuume :-/

Laskuja täälläki maksettu,tulee kyllä mieleen et aionko todella syyskuulle kituuttaa!!!!

Mies saikulla..Eka oli stressiä töissä,ti sano et nyt helpottaa ja eilen alko kamalat vatsakivut-aina sama kaava!!! :-( Eikö sitä helpotusta tule ikinä??!!Nyt onsaikulla ja se taas alottaa stressin..Huokaus!

Typy kaatus eilen ja iski posken kaapinkulmaa.Nyt silmäkulmasta poskeen kamala punanen,vähä verinen naarmu-näyttää pahalle!

Pyykit kutsuu ja aamupalan siivous...palaan!

jatu

Vierailija
14/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko kellää sitä enkelin suklaakeksi ohejetta???

En löydä haulla vaikka mitä sanoja laitan...

jatu

Vierailija
15/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto vaan..

äq

Vierailija
16/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutiton elämä jatquu...

Eilen polo huusi 2 tuntia ennenkuin suostui nukahtamaan päikkäreille.

Illalla pyysi tuttia noin 300 kertaa ja minä keroin noin 300 kertaa että tutit on kissavauvoilla.

Illalla nukahtikin tosi hyvin, huutoa muutama minsa, taisi raukka olla niin puhki päivän huutosessiosta.

Yöllä heräsi vain kerran itkemään ja 7 heräsi. Päikeille meni tänään tosi hienosti, mun pieni reipas tyttö niisk.

Olen potenut äärimmäisen huonoa omaatuntoa kun olen riistänyt toiselta tutin.

Ampin kellon viisareiden liikerata-teoria kuulosti hyvinkin tutulta :)

Enkeli, ihanaa oli lukea että teillä on helpottanut.

Hyvä että Tepsun ei tarvinnut lähteä töihin.

Hilu

Vierailija
17/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jos edes muutama sananen tulis aikaan...

Typyllä on nyt sitten korvatulehdus että virtsis diagnosoitu. Ihan reipas on paitsi silloin kun kuume nousee. Juuri tehtiin luumutorttuja. Olisi napostellut taikinaa ja luumusosetta, mutta luumusose lusikasta ja valmiit tortut eivät maistuneet. Ääks, tarkoittanee, että mun on syötävä pari pellillistä luumutorttuja :-) Että semmoinen ruokaremontti...

Tiivii: voi miten harmillinen tuo hoitokuvioiden muutos.

Tea: hyvä, että kuuntelet itseäsi ja pidät huolta jaksamisestasi.

Niin helposti sitä vetää itsensä ihan turhaan piippuun. Työasioissa me ollaan korvattavissa, vaikka ei itse haluaisikaan niin ajatella. Toisaalta vaikka työt rasittavat sieltä saa myös omanlaista, erilaista jaksamista elämään.

Leanna: ihanaa, että olet säästynyt lähes vaivoitta! Tokihan Sissi on pelotellut alkumetreillä, joten ehkä hän nyt antaa hetken sinunkin olla levollisella mielellä :-)

Typy nyppii voimalla kädestä " Tule, tule" , joten menen...

Keilin

Vierailija
18/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epätoivoinen, et miten selviän kahden lasten päiväunista, kun mies menee töihin--Nean nukahtaminen kesti tunnin ja lopulta oli pakko mennä viereen. Ahdistus! Onneksi vauva on rauhallinen, kattelee vaan ja ihmettelee. Toivottavasti huudot ei alkaiskaan.. Ja Nea juottanut pikkusiskolle maitoa ja hoidellut omia nukkejaan ja nallejaan, imettänyt ja kapaloinut!

Reeli, miten sä käytännössä hoitelet nukutukset yksin? Vinkkejä kaipaan..

Pitäs lähteä illalla Nekun kanssa kirjastoon, cd:t luvattoman myöhässä.. Ja huomenna pitäs ehtiä Sokoksella käymään, kun Nea kutsuttu naapurin tytön synttäreille sunnuntaina. Huomenna meen myös ostamaan valmiskapalon ja Peanut Shell kantoliinan. En oo jaksanu Hug-a-bubia vielä testata, toi toinen liina ihanan kätevän näköinen!

Tea, ihanaa että nyt saat hengähtää! Voimia ja lepoa!

Paranemisia kaikille tautien kourissa oleville!

Lähtikö Äk neuvolasta synnärille?

Mari, hyvä kun puuro toi apua yöuniin!

Kukkuulle jaksamisia!

Minivauva söi viimeyönä vain kerran, mut oli kamala vaipanvaihto ja yöpuvunvaihto rumba..tein sen virheen, et aloin vaihtaa pissavaippaa, Mini heräs ja virkistyi ja kaikkineen meni 2,5 tuntia, ennen kuin nukahti, kakka vaipassa! Siinä vaiheessa en enää alkanu kyllä vaippaa vaihtamaan..huoh..

Mut nyt Nekkua herättämään, kun taaaaas unet venyi.. Hyviä vointeja kaikille!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
19/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tais olla se Enkelin pipariresepti, muistaakseni...

CHOCOLATE CHIP COOKIES

40 pientä tai 20 isoa

300g suklaata

(300g mantelilastuja) -en laittanu, ku en tykkää

2 ½ dl tummaa ruokosokeria

1 ½ dl tomusokeria

2 munaa

4 ½ dl jauhoja

2 tl ruokasoodaa

1 rkl vaniljasokeria

200g huoneenlämpöistä voita

-Hienonna suklaa paloiksi

-Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää munat, joukkoon voi

-Muotoile taikinasta rulla tiukasti kelmuun, jääkaappiin puoleksi tunniksi

-Leikkaa rullasta 1 cm viipaleita

-Jätä reilusti väliä, piparit leviää PALJON paistuessaan

-Uuni 150 C 10-15 min

-Piparit jäävät pehmeiksi, kovettuvat hieman jäähtyessään

Munkin pitäis tehdä noita, ja joulutorttuja, ja sinappia ja ja ja.... Ens viikolla kaks tenttiä, sitä seuraavalla neljä ja sitten vielä kaksi. Lisäks 3 projektityötä... Onkohan mulla hiukka liikaa hommaa? joulukortitkin on vielä tilaamatta, lahjat on onneks jo suurimmaksi osaksi...

Mihin se Äitikuu hävisi neuvolareissultaan?

Tänään koulussa yks meidän ruotsinryhmässä oleva kysy multa et oliko mun la helmikuussa, totesin et ei ku nyt ennen joulua.. Oli ihan et miten voi olla, sulla on noin pieni mahakin. No onneks on pieni maha, en muuten ylettyis auditoriossa kirjottamaan mitään, kun siellä on niin hankalat istumatilat.

Ida kiljuu, kiljuu, kiljuu... en jaksais yhtään kuunnella. Huomenna niillä onkin päiväkodissa pikkujoulut :) idan piti mennä v.loppuna mun vanhemmille yöksi, etukäteisharjoittelua jos joutuu sit synnytyksen ajaksi menemään yökylään. Siis onhan Ida ennenkin ollu, mut siitä aikaa jo 4kk. Nyt kuitenkin miehen veli tulee viikonloppuna käymään, et ei Ida sitten varmaan menekään yökylään... no täytyy sit yrittää tsempata iltaisin ja lukea niihin tentteihin.

Aamulla oli suloista ku Ida istu potalla silmät ihan sikkuralla ja totes et kovasti nukuttais vielä :) ei vaan suostunu illalla millään nukahtamaan, niin kyllähän se sit nukuttaiskin aamulla.

No, mut toisaalta voisin ne joulutortut tehdä tänään... kerran jo tehtiin mut ei niitä enää ole (edes pakastimessa *nolo*)

Pelkkää omaa napaa tuli, mut ihanaa et Enkelillä elämä alkaa hiukan helpottamaan!

Petra, Ida ja vauva rv 36+6

Vierailija
20/31 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää. Kurssi on erittäin hyvä. Onneksi olen päässyt sille! Bussien kanssa menee hermot. Aamulla oli yli 5 min myöhässä. Samoin kotiin lähtiessä. Lisäksi kotimatkalla bussi hajosi! HKL sucks! Onnistuin silti pääsemään päiväkotiin ajoissa lapsia hakemaan.

Jatu, toivottavasti yskä helpottaa! Ei tarvi mun takia yöllä pidätellä!

Minä pääsen reissuun jo huomenna, kipii!

Tea, mikä siinä onkaan, ettei osaa ajoissa hellittää. Olen tullut siihen tulokseen, ettei se ole olotilansa kieltämistä, vaan toivossa elämistä. Ajan kanssa kuitenkin oppii vähän omia rajojaan, kun vaan antaa itsensä tehdä sen. Hyvä, että osaat nyt myöntää tarvitsevasi aikaa itsellesi! Seuraavalla kerralla sitä voi vähän jo ennakoida eikä tilanne pääse ehkä niin pahaksi enää (sanoo hän, joka elää toivossa ja kieltäytyy lääkkeistäänkin:).

Mitähän yritin oikeastaan sanoa. Ottaa selvää ken osaa:) Lähden imuroimaan...

T: Ynis

Ps. Koiru on parhaillaan siellä koepalan otossa! Pitäkää peukut pystyssä, että karvaturri saa jatkaa perheenjäsenenä vielä kauan!