Miesystäväni ei ymmärrä mielenterveyshaasteitani
Sain eilen kuulla olevani teeskentelijä, kun käytän psyykenlääkkeitä. Elämäni näyttäytyy varmasti helppona, en ole työssä, vaan kuntoutustuella. Joo, jaksan nipin napin hoitaa kodin ja olla tukena niin ikään vakavasta masennuksesta kärsivälle tyttärelleni, mutta olen aivan henkisesti romuna. Joka päivä on vaikeaa, uuvun helposti kaikesta sosiaalisuudesta, kun tytär vaatii niin paljon läsnäoloa. Jos en ole hänelle läsnä, niin seurauksena on ahdistusta, itsetuhoisuutta ja viiltelyä. Toinen lapseni on joutunut tulemaan toimeen omillaan, siitä on jatkuvasti huono omatunto. Ja sitten miesystävä väittää, että teeskentelen, vaikka olen psykoottistasoisesti masentunut. Pitäis kuulemma lopettaa lääkitys, että tulisin kuntoon. Viimeisin yritys lopettaa lääkkeet vei osastolle. Vituttaa koko äijä. Se ei oo kylläkään ollut näkemässä mun sekoilua ilman lääkkeitä. Jos lapsia ei olisi niin jättäisin lääkkeet syömättä, niin se näkis seuraukset, voisi mieli muuttua.
Kommentit (6)
Ei kannata jättää lääkkeitä, vaikka mies sanoisi mitä.
Johan on mies liemeen itsensä saattanut. Erotkaa. Se on ainoa järkevä ratkaisu. Ymmärrystä ei ole puolin eikä toisin.
Nyt kannattaa pysähtyä miettimään, että mitä tuo mies tekee elämässäsi? Oletko terapiassa?
Ilmeisesti lapsillasi on todella paska isä, kun oireilet ja lapsikin oireilee vai sinäkö olet lapsesi traumatisoinut?
Itse olen perhehelvetin ja epäonnistuneiden suhdeyritysten jälkeen etsimässä terapeuttia enkä todellakaan suostuisi katsomaan tuollaista miestä tai syömään lääkkeitä jaksaakseni katsoa tuollaista miestä. Se tuo elämääsi vain lisää painolastia ja lääkittävää!
Miehen jättäminen on aina naisen paras teko mielenterveytensä suhteen.