Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juoksijat ja hiihtäjät aina kertovat asiasta?

Laugh
16.04.2023 |

Juoksijoiden ja hiihtäjien tuntuu olevan pakko kertoa harrastuksestaan ja jokaisesta lenkistään. Miksi?

Salilla kävijät jaksavat myös aina mainita kipeistä lihaksistaan.

Oi miksi, kertokaa! On naivia ja hassunkurista.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä, miksi ihmiset eivät tajua tylsistyttävänsä toisia!voisi keskustella yleismaailmallisista asioista eikä hiton urheilusuorituksista.

Sporttailijat haluavat vain leuhkia, vaikka elämä voi muuten olla hyvin tyhjää..

Jos yleismaallinen asia on tyyliin säästä tai politiikasta puhuminen, se jos mikä on pitkästyttävää. 

Vierailija
22/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä, miksi ihmiset eivät tajua tylsistyttävänsä toisia!voisi keskustella yleismaailmallisista asioista eikä hiton urheilusuorituksista.

Sporttailijat haluavat vain leuhkia, vaikka elämä voi muuten olla hyvin tyhjää..

Kannattaisi itsekin joskus vähän liikkua, niin ei tarvisi ärsyyntyä muiden liikkumisesta. Siinä tuskin kukaan ehtii tylsistyä, jos asiasta mainitsee. Eri asia jos siitä alkaa luennoimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>>Mistä pitäisi puhua?>>

Yleisistä asioista, yhteiskunnasta, politiikasta, Ukrainasta, velasta, kirjallisuudesta, älystä, filosofiasta.

Kenenkään sivakoidut tai juostut kilometrit eivät voisi vähempää kiinnostaa. Menevät samaan solkkuun laihdutuksen, ruokareseptien, vaatteiden ja muun idiotismin kanssa.

Minua taasen ei voisi vähempää kiinnostaa Ukraina, velat tai politiikka. Niitä tulee jokaisesta tuutista ihan liiankin kanssa. 

Vierailija
24/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten pitäisi puhua?

Ihan voi vaikka ajankohtaisista asioista puhua, millon mistäkin. Miksi toisia pitäis kiinnostaa tarkat speksit jokaisesta juoksu- tai hiihtolenkistä? Tylsää kuunneltavaa.

Eilen tehty juoksulenkki on ajankohtainen asia. 

Vierailija
25/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jotenkin hullunkurisen säälittäviä kaikki urheilusuorituksillaan kehujat. Ennemmin kuulisin ja keskustelisin luetuista kirjoista, ajatelluista asioista, filosofiasta ym. Kenenkään hiki ei kiinnosta!

Vierailija
26/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tuntuu kehulta on itsetunnossa jotain vikaa. Ihan normaalia puhua omista tekemisistään.

Vierailija
27/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä puhu tekemisistäni ystävilleni enkä töissä. Ei ole normaalia olettaa muiden olevan kiinnostuneita juuri minun asioistani, ja on epäkohteliasta tylsistyttää ihmisiä.

Ei tulisi mieleenikään puhua harrastuksistani kenellekään!

Yhteiskunnassa ja yleisissä asioissa riuttä pureskeltavaa.

Ps. Enemmän kuin hiihtäjien jappasu ärsyttävät lapsistaan, lapsenlapsistaan ja lemmikeistään puhujat. MITEN KUVITTELETTE, ETTÄ VENTOVIERAAT OTUKSET KIINNOSTAISIVAT MUITA!

Vierailija
28/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku noin ärsyyntyy melko tavallisesta jutusta, kyllähän se jotakin hänessä nykäisee. Muutenhan asiaan suhtautuisi neutraalisti.

Helpottaa ehkä jos opettelee tunnistamaan tunteensa. Harmittaako oma huono kunto tai liikkumattomuus? Oliko naapurin lapsi koulussa nopeampi hiihtäjä kuin sinä?

Jostainhan se johtuu, jos voit ottaa tyynesti vastaan toisten puutarhapäivitykset, lasten harrastuskuviot ja lemmikkien edesottamukset, mutta juoksulenkit, hiihdot ja salikäynnit saavat sinut ärtymään.

PS: työkaverini on innokas triathlonisti ja kuuntelen sujuvasti hänen kertomuksensa pk-vauhtisista lenkeistä ja uusista havainnoista uintitekniikan parantamiseksi. Kohteliaisuudesta kysynkin välillä jotakin. Ja sitten kerron hänelle koiristani 😀

Vierailija
29/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juttelisin mielelläni lukemistani kirjoista, mutta senkin joku ottaa rehentelynä. Lapsistani en viitsi jutella kun niillä on kaikki hyvin. Luulevat vielä että ylpeilen. Matkustamisesta en kerro mitään koska joku alkaa heti puhua ilmastokriisistä jne. Ei se helppoa ole. Mielensäpahoittajilta ei vain voi välttyä, teki niin tai näin. Siksi keskustelen nykyään vain läheisten ystävieni kanssa. Muiden juttuja kuuntelen kyllä töissä ym. ihan sujuvasti.

Vierailija
30/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika ylimielistä odottaa kaikkia kiinnostavan juuri sinun asiasi.

Vierailija
31/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun saisi keskustella kirjoista eikä hiton liikunnasta ja laihdutuksesta kerrankin! Työpaikat varsinkin ovat aivan älyvapaita paikkoja, ainoa kulttuuri mikä kukkii, on ruumiinkulttuuri..

Vierailija
32/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: ensi kerralla sano sille tylsistyttäjälle, ettet halua kuulla enää sanaakaan urheilusta. Kyllä se siihen loppuu.

Moni meistä ei tajua toisten olevan noin negatiivisia ja inhoavan kanssaihmisiään niin paljon ennen kuin lukee tätä palstaa. Se, mitä itse pidit harmittomana small talkina olikin toisen mielestä leuhkimista. Kiva.

Vierailija
33/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä tuntuu olevan voimakas tarve kertoa somessa elämänsä jokaisesta risahduksesta aamusta iltaan ja toisinaan yölläkin. Minulta kysellään usein, miksi en ole Facessa ja Instassa. Olen aina sanonut, että minulla ei ole tarvetta levitellä asioitani kaikkien tutkittavaksi, ei sanoin eikä kuvin. Tunnen olevani elossa, vaikka en sitä manifestoikaan yhtä mittaa. 

Vierailija
34/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä tuntuu olevan voimakas tarve kertoa somessa elämänsä jokaisesta risahduksesta aamusta iltaan ja toisinaan yölläkin. Minulta kysellään usein, miksi en ole Facessa ja Instassa. Olen aina sanonut, että minulla ei ole tarvetta levitellä asioitani kaikkien tutkittavaksi, ei sanoin eikä kuvin. Tunnen olevani elossa, vaikka en sitä manifestoikaan yhtä mittaa. 

Ehkä tunnet siitä myös hienoista ylemmyyttä?

Ei se mitään, sekin on aika yleistä. Haluamme kai kaikki aika ajoin ajatella olevamme ainakin jossain asiassa fiksumpia, arvostelukykyisempiä tai taitavampia kuin muut.

Vierailija
35/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lenkillä keväisessä metsässä..

en ole siitä maininnut sanallakaan ( ennen tätä)

Vierailija
36/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään salijutuista, hiihtopäivityksistä ja juoksutarinoista. Kuuntelen ja kommentoin ihan mielelläni, kun joku mummo kertoilee minulle uimahallin saunassa leikkauksistaan ja kyselen työkaverin lemmikkien kuulumiset. Yhtä mielelläni juttelen jostakin kirjasta tai naapurikunnan tehtaan tilauskannasta.

On kiva kuulla toisten ihmisten mielenkiinnon kohteista. Joskus siinä oppiikin jotakin. Ja ennen kaikkea on kiva kun vielä on tyyppejä, tuttuja ja vähemmän tuttuja, joiden kanssa voi tarinoida. Tykkään ihmisistä.

Jos teitä harmittavat salijutut ja muut, eikö niiden voisi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos? Voittehan itse kääntää puheenaiheen mieleisempään tai vaihtaa juttukaveria, ellei muu auta.

Vierailija
37/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuttua. Huomenna työpaikan kahvipöydässä hiihtäjät tuovat taatusti taas kerran oma-aloitteisesti esiin miten iiiihaaaanaaaa oli vetää 20 km hiihtolenkki viikonloppuna.

Vierailija
38/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yks tuttava someen raportoi joka hiihtolenkin :D Käytännössä siis kuvia ladusta ja joku maisemakuva lisänä. Ja tietenkin kerrottu hiihtolenkin pituus. Aika monta samanlaista päivitystä ehtii kertyä talven aikana..

Mistä tiedät että raportoi jokaisen? Oletko kysynyt?

Vierailija
39/43 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat jotenkin hullunkurisen säälittäviä kaikki urheilusuorituksillaan kehujat. Ennemmin kuulisin ja keskustelisin luetuista kirjoista, ajatelluista asioista, filosofiasta ym. Kenenkään hiki ei kiinnosta!

On kyllä säälittäviä reppanoita ne, jotka raportoi ja arvostelee someen jokaisen lukemansa kirjan.

Vierailija
40/43 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti hyvin harvaa kiinnostaa sinun ajattelemasi todella originellit filosofiset ajatukset, jotka ovat todennäköisesti todellisuudessa paulocoelhomaisia latteuksia ja hyvin mahdollisesti hänen kirjoistaan pöllittyjä.