Te ketkä kärsitte unettomuudesta, millaista se on?
Kommentit (5)
Herään aamuyöllä valvomaan pariksi kolmeksi tunniksi. Sitten kun vihdoin olen päässyt taas sikeään uneen, herätyskello soi. Olen väsynyt, koska tätä on jatkunut jo useita vuosia. Toisaalta olen jotenkin tottunut ainaiseen väsymykseen, se on mun ominaisuus nykyään. En tiedä mikä aiheuttaa, mutta isälläni on sama vaiva ollut jo 40 vuotta.
Kestänyt 20 vuotta. En vaan nuku, uni ei siis tule. Jos ei olisi mitään lääkkeitä, niin ehkä viiden aikaan aamulla saisin tunnin pari nukuttua. Tämä ei ole taas mahdollista, kun kuudelta herättävä töihin. Aiheuttaa väsymystä päivisin, mutta olen tottunut tähän, ja ilmeisesti aika sitkeä, kun töistä en ole kertaakaan ollut pois. Unettomuuteen suhtaudutaan terveydenhuollon taholta aika ylimalkaisesti, ainakin silloin suhtauduttiin, kun unettomuuteni alkoi. Että turha viljellä tässä kohtaa sitä, että "syihin pitäisi pureutua" ja että "lääkkeet koukuttavat". Veikkaan, että nykypäivänä tähän on vielä vähemmän resursseja.
Sitä, että jokaisella on oma mielipiteensä siitä, mitä sun olisi tehtävä asian eteen. Mielipide annetaan kysymättä ja se on asia, jonka luotettavuudesta tai tehokkuudesta ei keskustella. Se vain on.
Koskee myös terveydenhuoltoa.
Mistä voi johtua et on herännyt klo 9.00, sitten 23.00 tulee kamala väsymys, haukotuttaa ja unettaa, sitten menee sänkyyn ja uni ei tulekaan tunteihin???!
Tuttava valvoo kaikki yöt ja valittaa kun ei saa nukuttua. Roikkuu somessa koko ajan sekä käyttää päihteitä.