Viisikymppiset, kuinka yleinen on nimi Pentti ikätovereil
'Tässä vaiheessa naapurin viisikymppinen Penttikin tuntee vähintään suurpiirteisesti jyväskyläläisen KPC-kollektiivin perustajiin lukeutuvan Aleksi Lehikoisen menestystarinan'
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009513835.html?utm_source=facebook&…
Kommentit (80)
Tunnen yhden ikäiseni Pentin. Mielestäni hän on kyllä harvinaisuus ja yleensä Pentti on vanhempi.
N51
En tunne yhtään Penttiä ikätovereistani, mutta sen sijaan tunnen 70-80 vuotiaita Penttejä.
50v.
Omassa tuttavapiirissä viisikymppiset miehet on nimeltään tyyliä Marko, Janne, Mika, Pasi, Sami. Heidän isänsä ovat Pentti-sukupolvea.
Typerä toimittaja.
Tunnen yhden Pentin ja hän on jo 84-vuotias.
Ei ole ketään Penttiä , Perttiä on yksi tuttavapiirissä.
N55
En tunne minäkään oman ikäisiäni Penttejä, en myöskään Seppoja enkä Markkuja, sentään yhden Tuulan.
Itselläni on harvinainen nimi, mutta luokkakavereissa oli Tiinoja, Sareja, Mikoja ja Janneja. 52 v. ikää.
Setäni 80 plus on Pentti
Ei mun ikäiset
Olen 46-vuotias, enkä ole ikinä törmännyt yhteenkään Penttiin oman ikäluokkani parissa. Myöskään muutamaa vuotta vanhempien sisaruksieni kaveripiireissä en ole Penteistä kuullut.
Alakoulussa minulla oli kyllä opettaja nimeltä Pentti, mutta hän jäi pian eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Omassa tuttavapiirissä viisikymppiset miehet on nimeltään tyyliä Marko, Janne, Mika, Pasi, Sami. Heidän isänsä ovat Pentti-sukupolvea.
Typerä toimittaja.
Nuo on just mun vanhojen koulukavereiden nimiä.
N52
Harvinaisen ärsyttävä tuo lause näin oikeasti viiskybäsen silmiin 😅 ikärasistinen ensinnäkin: oletus, että viisikymppinen ei tunne nykymusiikin genrejä tai trendejä. Toisekseen, Pentti on kasikymppisten miesten nimi.
Eivätkös 70-vuotiaat ole penttejä.
Vierailija kirjoitti:
Pentti on 70-80 v nimi
Viidikymppiset onMarko
Jari
Timo
Jne
Jari on kyllä pikemminkin kuusikymppisten nimi, samaa ikäluokkaa kuin Sari ja Ari.
Ei kumma jo 5-kymppiset Pentit kiven alla (ei siis hautakiven kuitenkaan) https://yle.fi/a/3-9418798
Toimittaja Herlin taitaa olla joku 25v.
En ole tainnut koskaan tuntea ainuttakaan Penttiä.
t.50+
Pentti oli suosituimmillaan vuonna 1946, 1 645 miestä. 70-luvun alun suosituimmat miesten nimet: Marko, Mika, Jani, Sami.
Mä olen 58 ja mun ikätoverit on jareja, janneja, timoja...
Mun isällä oli pari Pentti-nimistä kaveria, 30-luvulla syntyneitä. Eli olis nyt jo ysikymppisiä.
Pentti annettu nimeksi esim. vuosina
1920-39; 25088
1940-59: 24535
1960-79: 4322
1980-99: 1701
Harva 50-vuotias on enää Pentti.
Pentti on 70-80 v nimi
Viidikymppiset on
Marko
Jari
Timo
Jne