Helsingin hammashoito sakkaa edelleen
Onko niin,että meille ei kerrota kaikkea siitä, mikä tekee niin tehottomaksi pk-seudun julkisen hammashoidon? Kiilaako jotkut jonon kärkeen, niin että tavallinen hammaspotilas ei pääse tarkastuttamaan hampaitaan kuin kuukausia odottamalla, eli puolesta vuodesta vuoteen?
Kommentit (10)
Ei ainakaan sairauksilla kiilaa. Mun hampaita ei ole ikinä kehuttu aina pitänyt vuoden välein ydä nyt olikin niin puhtaat ja hyvin hoidetut hampaat ettei tarvi 3v muka mennä. Näin jonoja puretaan.
Kukaan ei kiilaa kiireettömään hoitoon. Kaikki ajat on ihan täynnä koko ajan.
Oletko uutisia viime aikoina lukenut? Hammaslääkäreistä on pulaa, mutta suurin pula on hammashoitajista.
Kaupunki purkaa jonoja ostamalla yksityiseltä työtä. Hommaa tehdään suurimmissa hoitoloissa ma-la klo 8:00-20:00, joko kaupungin työntekijöiden avulla tai yksityisen.
T: varauksien tekijä
Mitä sillä on väliä odottaa varaa vaan ajan tai ilmottautuu jonoon hyvissä ajoin. Mikä tarkastuksessa on niin akuuttia ku kipu ja lohkeamat hoidetaan nopeasti.
Hesa tarjoaa ei-vakiasukkailleen erilaista hoitoa.
Kaupunkilaiset veronmaksajat laitetaan jonon päähän. Yritetään, että pienipalkkaisenakin menevät yksityiselle hoitoon. Rappeutuva kaupunkihan Helsinki jo on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä odottaa varaa vaan ajan tai ilmottautuu jonoon hyvissä ajoin. Mikä tarkastuksessa on niin akuuttia ku kipu ja lohkeamat hoidetaan nopeasti.
Pääsin itse nopeasti hoitoon, kun selitin olevani "akuutti" asiakas. Vähän suurentelua vaan se vaatii.
Vierailija kirjoitti:
No hammastarkastuksia ei nähdä kiireellisinä, joten menevät jonon hännille. Itse en edes yritä päästä, vaan käyn yksityisellä.
Ymmärrettävä ratkaisu, mutta noin järjestelmä rapautuu entisestään.
Tarjoavat maksuseteleitä yksityisille hammaslääkäriasemille, jonotilanteesta johtuen.
Tämä on kuiteinkin paljon kalliimpaa potilaalle; yksityis ja julkisen hammashoidon "välimaasto" hinnoiltaan!
Pääsin itse nopeasti hoitoon, kun selitin olevani "akuutti" asiakas. Vähän suurentelua vaan se vaatii.[/quote]
Rehellisyys ei ole pitkään aikaan ollut yhteiskunnassmme mikään arvo. Se osoittaa vaan ihmisen naiiviutta.
Edelle menee leikkauspotilaat ja syöpähoitopotilaat
No hammastarkastuksia ei nähdä kiireellisinä, joten menevät jonon hännille. Itse en edes yritä päästä, vaan käyn yksityisellä.