Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MabThera

Vierailija
16.04.2023 |

Olen pian aloittamassa MabThera -lääkityksen MS-taudin hoitoon. Olisi kiva kuulla nimen omaan ko. tautia sairastavilta miten MabThera on vaikuttanut vointiin ym.?
Toki myös muiltakin lääkettä saavilta haluaisin kuulla minkälaisia sivuvaikutuksia infuusiosta on koitunut sen aikana/jälkeen. Onko esim. infektioita ollut enemmän?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tätä syöpähoitona kahdeksan kertaa sytostaattien yhteydessä, jolloin en tietenkään huomannut juuri tämän lääkkeen mahdollisesti aiheuttamia haittoja. Sytostaattien jälkeen minua on hoidettu pelkästään tällä lääkkeellä kuusi kertaa ilman minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Samaa toivon sinulle!

Vierailija
2/14 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia paljon! Toivon myös ettei ainakaan suurempia sivuvaikutuksia tulisi. Hienoa kuulla, että sinulla pelkästään tämän lääkkeen kanssa on mennyt hyvin ilman haittoja. Voin vaan kuvitella millaiset sytostaattien aiheuttamat haitat ovat ja toivon kohdallasi, ettei niihin myrkkyihin tarvitsisi enää palata.

Harmillisen vähän löysin kokemuksia netistä MabTherasta etenkään ms-taudin hoidossa, no pianhan se selviää ihan itse testaten minkälainen lääke on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuota lääkettä infuusiona ms-tautiin, tosin valmisteen nimi oli Rixathon, mutta varmasti sama vaikuttava aine takana.

Tiputus jouduttiin keskeyttämään ekalla kerralla allergisten oireiden vuoksi (kutina kurkussa, hengenahdistus). Lisäkortisonin ja antihistamiinia jälkeen tiputus kuitenkin saatiin suoritettua loppuun. Kotona sitten muutaman tunnin jälkeen alkoi voimakas raajojen puutuminen, joka kuitenkin hellitti yöunien jälkeen ja vointi oli oikein hyvä seuraavana aamuna.

Kolme infuusiota olen saanut kahden viikon välein eikä allergiset oireet enää palanneet. Seuraavan kerran jatketaan joskus joulukuun kieppeillä taas muutamalla tiputuskerralla ja magneettikuvat otetaan varmaankin sen keikan jälkeen.

Infektioita ei ole ollut, tosin ei niitä varmaan pyöri nyt muutenkaan paljoa näin kesällä. Syksy jo vähän mietityttää vastustuskyvyn kannalta. Toivottavasti labrat otetaan alkusyksystä jotta tietäisi vähän missä mennään leukkareiden ym. suhteen.

Vierailija
4/14 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jUP

Vierailija
5/14 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upi

Vierailija
6/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/14 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rituximabia käyttävillä hiukset lähteneet?

Vierailija
9/14 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

10/14 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just eka rituksimabi tiputus MS-tautiin. Mulla meni ihan hyvin, tuli vaan pieni allerginen reaktio (ihottumaa), mut siitä huolimatta tiputus keskeytettiin ja vaihettiin kortisoniin. Sen jälkeen jatkettiin ja tiputettiin määrätty määrä. Ei tullu mitään sivuoireita sen jälkeen ja hoitajat sano ettei seuraavalla kerralla pitäis tulla enää mitään oireita, kun keho on nyt ehtinyt tottumaan siihen. En kyl tiiä näistä paljoo, oon viel 16v ja sain MS diagnoosin vasta täs kesäl 

Vierailija
11/14 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä itsekin pohdin, ensi viikolla olisi ensimmäinen tiputus..

Vierailija
12/14 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinataanko ms-potilailla lopettaa lääkkeet?

Kokemuksia,onko jollain lopetettu?

Ja jos,minkä ikäisiä olette?

Vierailija
13/14 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinataanko ms-potilailla lopettaa lääkkeet?

Kokemuksia,onko jollain lopetettu?

Ja jos,minkä ikäisiä olette?

Ei lopeteta lääkkeitä, kalliimpia (okrelitsumabi) saatetaan vaihtaa tähän halvempaan rituksimabiin (mabthera), joka on samantehoinen, mutta sille ei ole haettu käyttölupaa ms-tautiin erityisesti.

Vierailija
14/14 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tätä kyselin täällä ja nyt voin vastata kun on jo kuukausi takana ensimmäisestä infuusiosta, että ei lähteneet. Ainut sivuvaikutus mitä olen huomannut, on poskien kuumottaminen satunnaisesti, yleensä iltapäivällä. Saattaa hieman punottaakin silloin, tällaista ei itselläni ole aiemmin ollut. Mitään muita vaikutuksia en huomannut infuusion aikana enkä sen jälkeenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan