Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko uusavuttomia? Kerro esimerkkejä?

Vierailija
29.11.2006 |

2000-lukua sanotaan uusavuttomien kukoistus-ajaksi- onko näin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään ruskea kastike?

Vierailija
2/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en osaa tehdä ruskeeta kastiketta!!! Saiskohan sen anteeks, jos ei edes tykkää siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta kolmikymppistä, jotka eivät osaa tehdä normaalia kotiruokaa. Sitten kun syntyy lapsi, ollaan sormisuussa, kun lapselle ei voi heti tarjota kaiken maailman muotiruokia.

Vierailija
4/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella onneton ruoanlaittaja. Esim. en osaa kastiketta tehdä. Enkä muussia, enkä mitään laatikkoruokia... En myöskään osaa ommella rikkoontuneita vaatteita. Kaikkea edellämainittua olen yrittänyt, mutta ei ole onnistunut. Lisäksi olen aika avuton lasten sairastamisten suhteen. Kaikki pitää varmistaa ja kysyä lääkäriltä. Olen myös surkea kasvejen kasvattaja. Mikään ei oikeen edes idä... Olen melkoinen tumpelo kaikessa. Välillä mietin että kuinkahan helposti muut sen huomaavat.

Vierailija
5/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koimme lapsen hoitoon menon välttämättömäksi lapsen kehityksen kannalta. Kotona yksin en voi antaa samanlaisia virikkeitä kuin tarhassa jossa leikitään ja saa olla samanikäisten lasten seurassa. Lapsi oli myös tosi turhautunut kotona, kun tekemistä ei ole riittävästi eikä äiti voi olla koko ajan viihdyttämässä.

Ja olemme olleet ratkaisuun tyytyväisiä.

Vierailija
6/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ohjeista, joiden mukaan valmistaa ruoka, jos ei itse osaa... Siis mikä on reseptin noudattamisessa vaikeaa???

Vierailija
7/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " tylsistyivät " . Tämä on juuri tätä nykyajan muotia että lapset viedään hoitoon saaman virikkeitä kun kotona ei niitä tarpeeksi ole tai niitä ei viitsitä järjestää, helpommalla päästään kun kuskataan muksu hoitoon ja saa äiti sitten huilailla kotona.

Vierailija
8/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " anteeksi, mutta missä on munamaitoa.... kun tarvitsen makaroonilaatikkoon" ... oli kyl naurussa pidättämistä :-D

Vierailija
9/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmankos hoitopaikkoja ei sitten meinaa löytyä sellaisille, ketkä sitä hoitopaikkaa oikeesti tarvii.. Itse olen hakenut hoitopaikkaa lapselleni, koska olen lähdössä töihin, mutta kaikki paikat on kuulemma täynnä. No, aikaa on onneksi vielä jonkun verran. Tietääkseni päivähoidolla kuin myös esim seurakunnilla on kerhotoimintaa " virikkeitä" kaipaaville lapsille, mutta jokainen tietenkin tekee itse ratkaisunsa..

Vierailija
10/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä reseptintarjoajalle. Niin, reseptin mukaanhan minä aina yritänkin, mutta jotenkin menee pieleen. Esim muussi menee vetiseksi limaiseksi liisteriksi, laatikot vaan lilluu laatikossa, kastikkeet on täynnä paakkuja. Vuosien yrityskään ei tuota tulosta. Ja en minä oikeen osaa niitä reseptejäkään aina oikein tulkita. Esim tein mokkapaloja johon käskettiin laittaa 3 tl kahvia. Laitoin tyhmänä kahvinporoja, en siis tajunnut keitettyä kahvia laittaa. Että näinkin tyhmä ja avuton voi äiti-ihminen olla. (oli muuten paha syljeksiä niitä kahvinpuruja suustaan kun mokkapaloja söi)

Vierailija
11/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusavuttomuuden huipun. Äiti, joka on vauvan kanssa kotona ja esikoinen päiväkodissa (2v) ja tällä perheellä käy vielä siivooja kerran viikossa! Kateellinen tietysti olen, koska itse raadan 3 lapsen kanssa kotona ja siivoan itse......

Vierailija
12/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättelykykyä. Tiedän monta kaveriani, jotka aina soittavat jonnekin, kun tulee pulma.

Lasten pienimmissäkin kasvatusongelmissa neuvolaan tai kasvatusneuvolaan.

Kaikki flussajututkin kysytään lääkäriltä.

Ruokaongelmissa vähintäänkin omalta äidiltä kysytään.

Mitään ei voi opetella itse, ilman jotain kokenutta neuvojaa!

Vierailija
13/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun pätkätyöt teettävät sitä, että töitä ei välillä taas ole. Lapsi on viihtynyt niin mainiosti tarhassa, ettemme ole häntä sieltä pois ottaneet. Ja maksamme täyden hinnan hoidosta, joten miksi ei saisi hoidossa olla.

Sinä joka epäonnistut perunamuussissa. Perunaa ei saa liikaa muussata, kannattaa painella keitetty peruna, lisätä maito ja suola sekä nokare voita ja varovasti sekotella, kunnes rakenne on sopivaa. tarvittaessa lisää maitoa jos kovaa. Muussin saa helposti vatkaimella kuohkeksi.

t. itsekin ekan kerran saman virheen tehnyt...

Vierailija
14/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuussista saa maukkaamman lisäämällä mausteita, hitusen mustapippuria, valkopippuria ja jos valkosipulista tykkää, voi sellaisen murskata joukkoon.

Vierailija
15/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo munamaito-juttu...

Vierailija
16/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon sekaan rikot muutaman munan. Vuoalliseen riittää noin 0,5dl maitoa ja kaksi munaa. Lisää mausteet ja kaada jauheliha-makaronisekoituksen päälle. Saat maukasta makaronilaatikkoa.

Jauheliha pitää siis paistaa ja makaronit keittää ennen vuokaan laittamista. Jauhelihan voi maustaa runsaastikin esim. grillausmausteella.

Kypsennä uunissa 200 astetta n. 40 min.

Vierailija
17/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiiä sitten onko se uusavuttomuutta vai mitä...

Vierailija
18/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahinta on että aina ei sit kuitenkaan edes asiantuntijoita uskota...

Vierailija
19/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt aiemmin koskaan ruokaa kotona, vanhemmatkaan ei olleet opettaneet. Hän on onnistunut keittämään kananmunat pohjaan, laittoi kattilaan vain munat mutta ei vettä.

Vierailija
20/23 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny pari kertaa pikaversiona, ei tosin tuu yhtä hyvää... Pitää vaan laittaa reilummin nestettä (siis sitä munamaitoa) et makarooneilla on varaa turvota sit uunissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä