Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset kotona yksin

Vierailija
15.04.2023 |

Olen alkanut seurustella miehen kanssa, jolla on lapset (11 ja 15 vuotta) vuoroviikoin. Hän on taiteilija on päivisin useimmiten kotona, kun lapset tulevat koulusta kotiin, mutta usein lähtee illalla muutamaksi tunniksi harratuksiinsa ja jättää lapset yksinään. Hän saattaa käydä myös työtapahtumissa tms iltaisin. Viimeisinä päivinä hän on ollut joka päivä tai ilta useamman tunnin poissa lasten ollessa yksin kotona. Hän asuu maaseudulla ja lapsilla ei ole siellä oikein mitään tekemistä, paitsi olla tietokoneella tai puhelimella. Minulla itselläni ei ole lapsia. Mitä olette mieltä teinien vanhempina. Kuinka paljon lapsia voi jättää olemaan yksin? Tiedän kyllä, että monien lapset ovat yksin kotona useamman tunnin, kunnes vanhemmat tulevat töistä kotiin. Mutta olisi mukava kuulla, miten muut varsinkin vuoroviikkovanhemmat toimitte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako asutte?

Vierailija
2/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset ihan haluavat usein olla yksin kotona. Ja jos ei ole syytä olla luottamatta lapsiin, kyllä heidät voi keskenään jättää. Itse sain 15-vuotiaana alkaa jäämään kotiin yksin, kun vanhemmat menivät viikonlopuksi mökille. Telkkarin katselua, kirjojen lukemista ja kokkailuahan se enimmäkseen oli, mutta nautin paljon yksinolosta. 11-vuotiasta ei nyt toki vielä yksin kannata öiksi jättää, mutta tottakai nyt useita tunteja jo isosisaruksensa kanssa (ja yksinkin) pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon ikäiset pärjää. Mutta sen lisäksi että pärjäävät pitkiäkin pätkiä itsekseen, tarvitsevat kuitenkin myös aikuista joka on kiinnostunut ja saatavilla ja jakaa arkea heidän kanssaan. Viettääkö mies aikaa lastensa kanssa, viihtyykö heidän seurassaan?

Vierailija
4/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuonikäiset pärjää muutaman tunnin ihan vaikka yksin.

Vierailija
5/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun lapsettomalta siskolta, jonka mielestä en oliis saanut jättää 13-vuotiasta ja 15-vuotiasta mökille keskenään, kun vein koirat pitkälle lenkille.

Vierailija
6/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisen saa jättää päiväsaikaan muutamaksi tunniksi yksin. Lasu tulee vasta siitä, jos tuon ikäinen on pidempiä aikoja yksin.

Vierailija
7/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein meillä minä olen yksin kotona kun lapset on kavereilla, ulkona tai harrastuksissa.

Vierailija
8/8 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluikäisen saa jättää päiväsaikaan muutamaksi tunniksi yksin. Lasu tulee vasta siitä, jos tuon ikäinen on pidempiä aikoja yksin.

Jaa, no pitääkin sanoa pomolle, että voin iltavuoroja tehdä vain klo 13-15, pitää mennä kotiin 14 vuotiaan seuraksi, joka oikestaan tulee kaverilta vasta klo 20.30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän