Runsat menkaat pilaa kaikki alushousuni.
Esim töissä vaikka tiedän että menkat alkaa, niin menkkatahrat vuotaa yli siteen ja sitten en saa niitä enää puhtaiksi kun ovat päivän olleet jalassa. Kun tahrat pitäisi heti liottaa. Mikä avuksi??? joskus menkat taas alkaa yllättäen ja silloin ei voi mitään myöskään.
Kommentit (40)
Menkkapikkarit voi olla erikseen, hommaa niitä niin monet kuin montako päivää menkat kestää. Mustista tahrat ei näy.
Olin kerran palaverissa, kun tunsin, että nyt taisi housuihin vuotaa verta paljon. Noustessani huomasin, että tuolin kangaspäälliseen oli myös ehtinyt valua. Poistuin huoneesta seinän viertä pitkin. Loppupäivä meni vankasti vessapaperilla vuoratuin housuin. En muista, mistä löysin jotain peittämään housujen yläosan. Ja kävin myös kokoushuoneessa puhdistamassa tuolia. - ei ap
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran palaverissa, kun tunsin, että nyt taisi housuihin vuotaa verta paljon. Noustessani huomasin, että tuolin kangaspäälliseen oli myös ehtinyt valua. Poistuin huoneesta seinän viertä pitkin. Loppupäivä meni vankasti vessapaperilla vuoratuin housuin. En muista, mistä löysin jotain peittämään housujen yläosan. Ja kävin myös kokoushuoneessa puhdistamassa tuolia. - ei ap
Mulla tapahtui kerran sama bussissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin ihanaa, kun naisista valuu eritteitä?
Eivät ne eritteet kohtuunkaan voi jäädä.
Miksei voi? Tietenki voi!
Käytä yösidettä myös päivällä. Voi myös laittaa sekä tamponin että siteen.
Hyvä pesuaine (esim. Erisan kirjopesujauhe tai LV kirjopesujauhe), ja 60 asteinen pesu. Jos ei ensimmäisellä kerralla lähde veritahrat kokonaan, niin toisella viimeistään. Joskus kokeilin Omoa, ja sillä ei lähtenyt veritahrat mihinkään. En ole aikoihin sitä kokeillut, joten en tiedä onko se nykyisin parempaa.
Osta sellaisia pikkareita menkkakäyttöön, jotka tuon lämpötilan kestävät.
Puolisollani oli nuorempana akne selässä, ja finneistä tuli pieniä veritahroja ympäri lakanaa. Silloin piti etsiä pesuaine, jolla veri lähtee normaalissa pesussa pois.
Onko sulla riittävän suuri ja imukykyinen side sekä tarpeeksi napakat pöksyt? Pääsetkö vaihtamaan riittävän usein? Tuplasuojaakin voi käyttää. Ei mulla mitkään housut pilalle menny, liotin kylmässä käsittelin sappisaippualla ja heitin koneeseen. Jos joskus tuli tahra.
Itselläni lisäksi tamponi ja syön vuotoja hillitsevää lääkettä.
Mitä pesuohjelmaa käytät? Itsekin kärsin runsaista vuodoista ja olen kyllä saanut aina pestyä ne 60 pesussa pois. Ja suosin mustia alkkareita ja housuja kuukautisten aikana.
Omituinen vinkki, mutta toimii: kun vuodat yli ja huomaat sen, sylje vuotokohtaan ja hankaa hyvin. Syljen DNA-rakenne on sama kuin oman veresi DNA-rakenne, ja ne kumoavat toisensa. Olen tällä kikalla saanut pelastettua vaikka kuinka monet alushousut ohivuodoilta viimeisen 7 vuoden ajan. Perään vielä sappisaippualla heti pesu, jos ei meinaa lähteä (esim. kuivunut tahra) niin auttaa.
Veri lähtee jääkylmällä virtaavalla vedellä huuhtomalla.
Käytän vain mustia alushousuja. Ongelmana yöllinen lakanoiden sotkeutuminen, mutta sen olen ratkaissut nukkumalla pyyhkeen päällä
Kiitti vinkistä, mutta aloituksessa puhuttiin että esimerkiksi kesken työpäivän. Ei silloin pääse välttämättä tuollaista harrastamaan. Kun päivä on päättynyt, niin tahrat ovat jo kiinnittyneet
Vierailija kirjoitti:
Kiitti vinkistä, mutta aloituksessa puhuttiin että esimerkiksi kesken työpäivän. Ei silloin pääse välttämättä tuollaista harrastamaan. Kun päivä on päättynyt, niin tahrat ovat jo kiinnittyneet
Tämä vastaus oli siis tuohon DNA- ja sylkiehdotukseen
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pesuaine (esim. Erisan kirjopesujauhe tai LV kirjopesujauhe), ja 60 asteinen pesu. Jos ei ensimmäisellä kerralla lähde veritahrat kokonaan, niin toisella viimeistään. Joskus kokeilin Omoa, ja sillä ei lähtenyt veritahrat mihinkään. En ole aikoihin sitä kokeillut, joten en tiedä onko se nykyisin parempaa.
Puolisollani oli nuorempana akne selässä, ja finneistä tuli pieniä veritahroja ympäri lakanaa. Silloin piti etsiä pesuaine, jolla veri lähtee normaalissa pesussa pois.
Se 60 asteen pesu polttaa sen veren kiinni ja jää aika pysyvät ruskeat tahrat.
Minun ohjeeni on, että liotat niitä kylmässä vedessä vaikka yön yli. Sen jälkeen pesukoneeseen ja tahranpoistoainetta pyykinpesuaineen mukaan. Nuorena hinkkasin liotuksen jälkeen kynsiharjalla saippuan kera, mutta nykyiset tahranpoistoaineet toimii hyvin.
Jotkuthan käyttävät pestäviä kuukautissiteitäkin. Tyypillisesti ne pestään menkkojen päätyttyä kaikki kerralla. Ei niihin mitään erikoispesuaineita tarvitse käyttää, vaan normaali 60 asteinen pesu riittää. Tarvittaessa esipesu ennen varsinaista pesua, jos siteissä on paljon verta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 60 asteen pesu polttaa sen veren kiinni ja jää aika pysyvät ruskeat tahrat.
Minun ohjeeni on, että liotat niitä kylmässä vedessä vaikka yön yli. Sen jälkeen pesukoneeseen ja tahranpoistoainetta pyykinpesuaineen mukaan. Nuorena hinkkasin liotuksen jälkeen kynsiharjalla saippuan kera, mutta nykyiset tahranpoistoaineet toimii hyvin.
Minun pyykkikone ottaa veden kylmänä, ja alkaa pesemään pyykkejä sillä kylmällä vedellä, samalla kun lämmittää sitä vettä. Jos on kovasti tahraisia, olen joskus laittanut kylmän esipesun ennen varsinaista pesua.
Jos ei normaalissa pesussa lähde, vika on pesuaineessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pesin lapsen tyynyn jossa oli kuivaa monta kk vanhaa nenäverenvuotoa. Whanissilla pesin. Ei jääny jälkeäkään. Ja läiskä oli sellanen pesispallon kokoinen.
Whanissi.
Pese nämä tietyt alushousut kylmällä vedellä käsin, ripaus pesuainetta.