Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nikotiiniriippuvuus

Vierailija
15.04.2023 |

Nikotiinia käytetään vain voimakkaan riippuvuuden takia sen jälkeen kun se on syntynyt. Jos ei käytä säännöllisesti, tulee voimakkaitakin vieroitusoireita, ihan samanlaisia kuin kovien huumeiden aiheuttamat. Ja koska nikotiiniriippuvuus on heroiinin luokkaa, hyvin harva pääsee koskaan siitä eroon ennen kuolemaansa jos nikotiinia on helposti saatavilla. Parhaita orjuutus- ja ryöstöhuumeita maailmassa juuri voimakkaan riippuvuuden takia.

Tuhoaa aivot, sydämen, verisuonet ja paljon muutakin. Linkittyy myös päihdepsykooseihin, ja on erittäin voimakas myrkky.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vierottautunut bentsoista, venlafaksiinista, alkoholista ja tupakasta. Tupakasta oli helpoin päästä eroon, venlafaksiinista vaikein. Kaikesta pääsee eroon jos on kova motivaatio.

Jossain oli aiemmin esitetty tutkimus, jonka mukaan vain kaksi prosenttia 200 000 tupakoinnin lopettaneesta kykeni olemaan polttamatta kahden vuoden aikana. Nikotiiniriippuvuus on suurimmalla osalla niin voimakas, että siitä ei päästä eroon.

Taas on tämä kuuluisa jossain oleva tutkimus.

Mikä tarve minulla olisi keksiä asioita?

Tuollainen tutkimus nyt on ihan huuhaata. Suomessakin tupakoinnin lopettaa tuhansia ihmisiä vuosittain onnistuneesti.

Suurin osa ei kuitenkaan kykene lopettamaan vaikka yrittäisikin.

Vierailija
22/25 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on kovat puolustelut menossa tappavan nikotiinihuumeen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on harkinnassa parisuhteen päättäminen mua muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa. Hän on nikotiinikoukussa, en halua lerppamunaa, olen 43-v urheilullinen nainen. Käyttää nikotiinipusseja. Keskustelen vielä jänen kanssaan, voi valita nikotiinin tai minut.

Vierailija
24/25 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on harkinnassa parisuhteen päättäminen mua muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa. Hän on nikotiinikoukussa, en halua lerppamunaa, olen 43-v urheilullinen nainen. Käyttää nikotiinipusseja. Keskustelen vielä jänen kanssaan, voi valita nikotiinin tai minut.

Olen polttanut tupakkaa yli 20 vuotta, eikä kullini ole seissyt enää kunnolla 10 vuoteen. Pari askia menee päivässä.

Vierailija
25/25 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vierottautunut bentsoista, venlafaksiinista, alkoholista ja tupakasta. Tupakasta oli helpoin päästä eroon, venlafaksiinista vaikein. Kaikesta pääsee eroon jos on kova motivaatio.

Jossain oli aiemmin esitetty tutkimus, jonka mukaan vain kaksi prosenttia 200 000 tupakoinnin lopettaneesta kykeni olemaan polttamatta kahden vuoden aikana. Nikotiiniriippuvuus on suurimmalla osalla niin voimakas, että siitä ei päästä eroon.

Taas on tämä kuuluisa jossain oleva tutkimus. Tupakointi on vähentynyt yli 50% vuosikymmenessä, että kyllä siitä pääsee eroon kun vaan lopettaa.

Fyysisesti ihan helposti pääsee eroon. Ja pystyy jopa polttamaan tyyliin kerran viikossa tai kuukaudessa retkahtamatta. Psykologisesta riippuvuudesta voi olla vaikeampi päästä eroon, koska monelle vahvasti tupakointi liittyy esim. stressin lievitykseen. Itsekään tuskin olisin koskaan edes aloittanut tupakointia, ellei olisi kiusattu koulussa.