Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennus keskenmenosta, eikä mistään saa apua

Vierailija
15.04.2023 |

Terveyskeskuksen kautta pääsee vaan juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta hän sanoo ettei tiedä keskenmenoista mitään. tk.n kautta lääke aloitettu, mutta ei tehoa minulle. Työterveyshuoltoa minulla ei ole tällä hetkellä, eikä sieltä apua saisikaan.

Se mikä auttaisi, olisi keskenmenoihin/lapsettomuuteen erikoistunut psykologi tai terapeutti, mutta sellaiset on tällä hetkellä aivan liian kalliita minulle, etenkin kun on lapsettomuuskilikalta vielä laskuja maksamatta.

Minua vieläpä pidetään varmasti turhan valittajana, koska minulla on lapsia. Mutta keskenmeno nosti vanhat lapsettomuus traumat pintaan.

Sekä lapsetkin jo odotti sisarusta. Tosi kiva kertoa, ettei sitä sitten tuu..

Alan olla siinä pisteessä, ettei tähän apua saa mistään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika terveyskeskuksen psy.hoitajassa? Ei kai sen tarvi keskenmenoista tiettääkkään. Kriisi on ihmiselle kriisi, olipa taustalla mikä menetys hyvänsä. Ja sellaisesta psykiatrian hoirajan kyllä pitäisi tietää ja osata auttaa.

Ei heistä läheskään jokainen pysty, valitettavasti. 

Ap, kuulostaa siltä, että sinulla saattaisi olla puhjennut keskenmenosta ptsd. Toivottavasti löydät apua jostain auttavasta tahosta. 

Vierailija
22/23 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö todella lapsetyomuuskminikan hoitoihin jos on jo ennestään lapsia. Tämä oli uusi tieto minulle.

Toivottavasti masennuksesi paranee. Pyydä lääkkeen vaihtoa. Itse suosittelisin voxraa. Ssri-lääkert tosin turruttaa helposti ja mukavasti alussa. Tosin silloin ei itketä eikä naurata.

Yksityisille klinikoille pääsee tietysti, vaikka olisi kuinka monta lasta ennestään, kunhan vaan rahaa löytyy. Julkisella puolella taitaa olla niin, että max. 2 lasta saa hankkia julkisen piikkiin. Jos kolmannen (tai tätä useamman lapsen) haluaa, niin sitten yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla nyt siis tarve keskustella keskenmenostasi, siis ihan fyysisestä tapahtumasta? Vai siitä masennuksesta, jonka ko. tapahtuma aiheutti?