Masennus keskenmenosta, eikä mistään saa apua
Terveyskeskuksen kautta pääsee vaan juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle, mutta hän sanoo ettei tiedä keskenmenoista mitään. tk.n kautta lääke aloitettu, mutta ei tehoa minulle. Työterveyshuoltoa minulla ei ole tällä hetkellä, eikä sieltä apua saisikaan.
Se mikä auttaisi, olisi keskenmenoihin/lapsettomuuteen erikoistunut psykologi tai terapeutti, mutta sellaiset on tällä hetkellä aivan liian kalliita minulle, etenkin kun on lapsettomuuskilikalta vielä laskuja maksamatta.
Minua vieläpä pidetään varmasti turhan valittajana, koska minulla on lapsia. Mutta keskenmeno nosti vanhat lapsettomuus traumat pintaan.
Sekä lapsetkin jo odotti sisarusta. Tosi kiva kertoa, ettei sitä sitten tuu..
Alan olla siinä pisteessä, ettei tähän apua saa mistään.
Kommentit (23)
Etkö voi nähdä myönteisenä ettei sinulle käynyt mitään ja että vanhemmat lapsesi ovat elossa?
Ajatella jos joku muu olisi kuollut.
Jonkun järjestön kautta keskusteluapu? Lapsettomien kesksuteluryhmät? Potilasjärjestö?
Onpa surullista. Tarvitsisit jonkun joka kuuntelee. Keskenmeno on raskas ja suru siitä saattaa tuntua vähän kuin olisi kielletty. Mutta suru on silti raju. Toivon että saat keskusteluapua, soita vaikka srk: n palvelevaan puhelimeen tai johonkin toiseen missä saat purkaa tuntojasi. Voimia! 💛
Juu. Lapsettomuusfoorumilla käyn kyllä. Mutta koen ettei se vertaistuki nyt auta. Mieskin sanoo, että lopeta asioista jauhaminen, ja että se tapahtuu mikä on tarkoitus. Ap
Sinulla ei ole masennus vaan olet surullinen. Älä medikalisoi täysin normaalia ihmisen elämään kuuluvaa tunnetilaa. Suru kuuluu surra pois ajan kanssa, kaikilla se ei helpota ikinä ja se on normaalia elämää. Suruun ei ole pikakaistaa, lääkettä, kiertotietä eikä mitään muutakaan keinotekoista helpotusta, suru pitää vain tuntea läpi. Ihan käsittämätöntä mitä nykyajan ihmiset on saatu uskomaan, että omat tunteetkin on jonkun muun hoidettavia silloin kun ne on epämiellyttäviä eikä niitä halua kohdata koska se pilaisi koko muun "kivan" elämän
En oo surullinen. Keskenmeno oli vuosi sitten. Nyt masennusta, koska asia pyörii vaan mielessä enkä ole enää tullut raskaaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
En oo surullinen. Keskenmeno oli vuosi sitten. Nyt masennusta, koska asia pyörii vaan mielessä enkä ole enää tullut raskaaksi. Ap
Montako lasta sulla on?
Olet ripustautunut menetykseen etkä halua hyväksyä etta asiat on niin kuin on
Kun lakkaa jossittelemasta niin silloin voi elää tätä nykyistä elämää
Vierailija kirjoitti:
Ok. No koita saada apua tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta sulla on?
Minä olen tehnyt viisi aborttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta sulla on?
Tämä saa olla täällä, mutta autonpesuriidasta aloitus poistettiin nopeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta sulla on?
Tämä saa olla täällä, mutta autonpesuriidasta aloitus poistettiin nopeasti!
Jos autonpesusta tulee riita niin tottakai aloitus pitää poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta sulla on?
Kysyin ap:lta.
Mikä vika terveyskeskuksen psy.hoitajassa? Ei kai sen tarvi keskenmenoista tiettääkkään. Kriisi on ihmiselle kriisi, olipa taustalla mikä menetys hyvänsä. Ja sellaisesta psykiatrian hoirajan kyllä pitäisi tietää ja osata auttaa.
Onhan niitä hoitajia muitakin. Sitä paitsi ihan jokaisen hoitajan pitäisi kyetä asiasta keskustelemaan. Kohdallasi on osunut todella ammattitaidoton hoitaja, jonka ei pitäisi edes olla tuossa tehtävässä tai kysymyksessä on jokin väärinkäsitys.
Pääseekö todella lapsetyomuuskminikan hoitoihin jos on jo ennestään lapsia. Tämä oli uusi tieto minulle.
Toivottavasti masennuksesi paranee. Pyydä lääkkeen vaihtoa. Itse suosittelisin voxraa. Ssri-lääkert tosin turruttaa helposti ja mukavasti alussa. Tosin silloin ei itketä eikä naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako lasta sulla on?
Oletko lääkäri, joka sai potkut vai siirryitkö muihin hommiin?
Katso löytyykö vertaistukiryhmiä. Älä vauvasta apua hae.