Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaako halvemmalle alueelle vai ei..

Kisu
15.04.2023 |

Asun pk-seudulla ja maksan isosta yksiöstä vuokraa 800 € kk:ssa. Kehyskunnasta saisi tilavan kaksion 700 €:lla (tai jopa alle). Olen pienituloinen. Tällä hetkellä tulot koostuu keikkatöistä ja sovitellusta päivärahasta. Haen oman alan töitä, suurin osa niistä Helsingissä, jonkin verran paikkoja myös Espoossa.

Kehyskunnasta saisi halvemmalla isomman asunnon, mutta työmatka oman alan töihin pitenisi (sitten kun/jos niitä töitä saa). Keikkatöitä on myös kehyskunnissa. Myös ystävät ja sukulaiset olisivat kauempana. Minulla ei ole autoa, mutta junat ja bussit kulkevat kohtuullisen hyvin alueilta joilta olen asuntoja katsonut. Mietin vain tuleeko sitten pidemmältä lähdettyä enää ketään näkemään. Nyt iso vuokra stressaa ja haluaisin kissalleni enemmän elintilaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehyskunnissa on asuminen tosiaan halvempaa, mutta niin ovat palkatkin. Etätyöt ovat kelpo vaihtoehto, jos vain suinkin onnistuu. Helsingin palkoilla elää Joensuussa varsin mukavasti.

Vierailija
2/3 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hoikka ja komea nuori mies niin helposti tienaat seksillä rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä kuinka merkitsevä tuo satanen ja tila sinulle ovat. Itse en satasen takia muuttaisi koska todellinen hyöty on pienempi (muuttokulut, julkisen liikenteen kulut) vaan keskittyiden tekemään hieman enemmän töitä tai paremmin palkattua työtä.